|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#84 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Far som bader naken med datteren
Mannen min er aldri i svømmehallen, |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig. Vi har bare dusj da, men hadde vi hatt badekar så hadde det nok vært flere oppi der ja. Berøring av andres deler skal man ikke foreta seg uansett, og vi snakker om hva som er personlig, og hvor grenser går. Ikke noe merkelig noe. (Vi snakker også om at man skal dusje naken i bassenget, og at man ikke blir ordentlig ren om man dusjer i badedrakt f.eks. At det bare er rart å gjøre, da alle kropper består av det samme. ) |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Personlig pessimist
|
Selvsagt er det lov å føle seg ukomfortabel med noe. Spørsmålet er vel hvorvidt hennes ubehag skal få lov å begrense normal og ufarlig omgang mellom far og barn? Skal det gå ut over dem at hun synes noe er ubehagelig?
|
|
|
|
#88 |
|
Shake it out!
|
Hadde jeg hatt en vag følelse av at min mann gjorde noe som ikke tålte dagens lys med ungene, så hadde jeg gått til helt andre skritt enn å skrive et brev om nakebading til en avisspalte
|
|
|
#89 |
|
flisespikker
|
Sv: Far som bader naken med datterenJeg er, som nevnt, helt enig i at det er en overreaksjon (eller andre ord) av moren å be om at mannen har på badebukse når han bader med datteren. Men jeg ville bare tilføye at dersom noen foreldre selv føler seg beklemte eller ukomfortable ved å være nakne tett på barna sine, så synes jeg såklart det er helt greit å dekke seg til litt, på samme måte som det er greit å gjøre det når man merker at barnet ikke helt trives med det lenger. Man skal respektere sine egne grenser like mye som barnets. Men jeg synes ikke man skal behøve å forandre på en hyggelig praksis som både en selv og barnet liker fordi noen andre synes man burde ha andre grenser enn man har. Jeg synes det er helt greit om folk bader nakne med barna sine eller sover nakne selv om barna kommer inn i sengen til dem om natten, men hvis de selv ikke trives med det, så er det jo bedre at de tar på seg badetøy/nattøy enn at de lar være å bade med barna eller nekter barna å komme inn til dem om natten.
|
|
|
#90 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, akkurat. Om det var en eller annen grunn til reell bekymring, så føler jeg denne burde dreid seg om noe annet enn nakenbading i badekaret som hun tydeligvis har mulighet til å observere.
|
|
|
|
#91 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Far som bader naken med datterenjeg synes det er fryktelig synd at noen i sammfunnet ser på menn på den måten. Jeg kan vedde på at om hun hadde en sønn hadde hun gjerne badet naken med han og jeg fortsår ikke forskkjellen på det og om far/datter bader sammen. Hvorfor skall man gjøre barn om til sexsuelle vesener alerede i så ung alder forstår jeg ikke. Og jeg synes faktisk synd på stakkars damen som har ett så trangt og snevert syn på sexualiteten sin og at hun mest sannsynlig kommer til å videre føre det til sin datter. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Far som bader naken med datterenDet Milfrid og Niobe sa.
|
|
|
#93 |
|
Smugleser
|
Sv: Far som bader naken med datterenJeg har (heller) ikke problemer med at foreldre er nakne rundt barna - vi er det selv, sover uten pysj og barna kommer inn i sengen til oss, og vi går nakne ut/inn i dusj.
|
|
|
#94 |
|
Glamorøs
|
Sv: Far som bader naken med datterenAnda, hadde vi hatt to barn som lekte sammen i badet så hadde det nok vært litt anderledes. Glitterbarnet syns det er morsommere å leke hvis jeg bader sammen med ham, og spør derfor om jeg vil. Glittermannen liker generelt ikke å bade, så han gjør det ikke.
|
|
|
#96 |
|
Bedreviter
|
Verken Teomannen eller jeg bader sammen med ungene. Jeg kan ikke komme på at det noen gang har skjedd. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Fortynnet
|
Sv: Far som bader naken med datterenJeg syns hun fikk et bra svar, og at det virker veldig rart at en pappa skal bade med badebukse hjemme i badekaret. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Far som bader naken med datterenKan ikke gjøre så mye annet enn å si meg enig med dere alle her |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Far som bader naken med datterenDet hender vel en sjelden gang at jeg bader sammen med ett av barna. Men mest da Kløver var liten. Da kunne jeg holde henne mens hun "fløt" på rygg i badekaret, og det var så koselig.
|
|
|
#100 |
|
Pauset
|
Sv: Far som bader naken med datterenMå bare si meg enig med Maz. |
|
|
|