Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-10, 13:51   #41
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sender dere med sovepose når ungene skal overnatte hos venner?

Vi gjør ikke det, om ikke det blir spesifisert.

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ser ut som dette ikke er så utbredt som jeg trodde. Glad vi har det som standard her, hvis ikke hadde det virkelig blitt masse klesvask. Alle ungene har ofte overnattingsgjester.

Hadde jo bare vært å be om det.

Gammel 21-03-10, 13:52   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg spør alltid om jeg skal sende med, og jeg ber som regel de som sover over her om å ta med.

Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 13:57   #43
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Ser ut som dette ikke er så utbredt som jeg trodde. Glad vi har det som standard her, hvis ikke hadde det virkelig blitt masse klesvask. Alle ungene har ofte overnattingsgjester.

Det er vel nå det er på sin plass å stå fram og innrømme at jeg ikke tar av sengetøyet etter hver overnatting, men ruller dyna og puta inn i lakenet og legger det pent i skapet til neste gang. Ofte er det jo samme unge som overnatter flere ganger på rad, og ellers tenker jeg at det går greit uansett uten at sengetøyet vaskes hver gang.

Gammel 21-03-10, 13:58   #44
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor mange ekstra dyner er det normalt å ha liggende i heimen?

Skulle snuppa hatt tre overnattere her, ville jeg bedt dem ta med soveposer.

Gammel 21-03-10, 14:01   #45
Left
Passiv

Standard

Nei det gjør vi ikke, og ingen har hatt med hit heller. Vi har nok dyner og puter, eller de har med selv. Jeg spør når storebror skal sove borte, om han skal ha med noe.

Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 14:07   #46
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spør alltid om barna skal ha med noe slikt når de skal overnatte borte. Det er da bare normal høflighet, syns jeg.

Gammel 21-03-10, 15:05   #47
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Soveposen er en selvfølgelighet å sende med på overnatting. (Gammel speider)
Det hender vertskapet sier det ikke trengs, og da lar vi posen bli hjemme. De fleste overnattingsgjestene har også med seg pose. Det er jo moro å bruke posen når man først har en. Dersom det er nødvendig, har vi selvfølgelig dyner og sengetøy til gjester.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 15:24   #48
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi pleier kun å sende med sovepose når det er spesifisert feks når de skal på overnattingsbursdag hvor de er mange som skal sove over.
Har ikke pleid å si at gjester skal ha med sovepose.

Gammel 21-03-10, 15:30   #49
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ehh, nei, den tanken har ikke slått meg.
Men nå skal jeg huske på det framover.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 15:32   #50
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke tre ekstradyner liggende, så om jeg skulle hatt tre personer liggende over, så hadde jeg sagt i fra at de måtte tatt med seg dyne eller sovepose. Men om en eller to personer skal sove over, så har jeg dyne.

Tror ikke folk tar dette med uten å få beskjed?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 15:38   #51
Tuneland
grand multipara

Tuneland sin avatar

Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Huff, jeg kjenner jeg blir litt svett av alt som forventes uten at det kan sies rett ut. Her sendes det aldri med sovepose, men får vi spørsmål om vi kan gjøre det, så gjør vi selvfølgelig det.

Gammel 21-03-10, 15:49   #52
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

De få gangene jeg har sendt det med har vi fått beskjed på forhånd at det må medbringes.

Ellers sender jeg ikke med, nei, og ingen har med hit heller.

Guttene er dessuten ikke glad i å ligge i sovepose, eldste syns det er noe herk når han er borte på turneringer/cuper og ikke kan ta med dyne.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 16:05   #53
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Vi sender med sovepose når de får beskjed om det. Vi har aldri gitt beskjed om at noen må ha sovepose med hit.

Samme her.

Tror vi har levert barn med sovepose 2-3 ganger på 20 år, så vanlig er det ikke her iallefall.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 16:31   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Huff, jeg kjenner jeg blir litt svett av alt som forventes uten at det kan sies rett ut.

Samme her. Jeg håper ingen foreldre har sittet og tenkt på oss som håpløse som ikke har visst om denne "regelen" (som jeg aldri har hørt om) om sovepose. Men vi har hatt mange overnattingsgjester her, og ingen har hatt med seg sovepose så da er vi nok ikke de eneste som er håpløse, heldigvis.

Gammel 21-03-10, 16:34   #55
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig greit hvis de har det med seg, ja. Jeg synes det er deilig å slippe å vaske og ikke minst tørke store dynetrekk hvis det ikke er nødvendig. Dessuten har vi så sjelden overnattingsbesøk at vi ikke har ekstradyner og -madrasser, så da må vi låne.

Vi sender med, med mindre de presiserer at det ikke er nødvendig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 16:35   #56
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, sender ikke med sovepose. Jeg går ut i fra at folk gir beskjed om man trenger det.

Her har det ofte vært overnattinger opp igjennom årene, og aldri har noen hatt med seg sovepose, om vi ikke har bedt dem om å ta med. Ja, for hvis det er mange som kommer på overnatting, må sovepose medbringes. Da gir vi selvsagt beskjed om det på forhånd.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 16:42   #57
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg spør alltid om de trenger å ha med enten sovepose eller dyne.
Her har vi ekstradyner så her trenger ingen ha med seg.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 16:42   #58
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Hvor mange ekstra dyner er det normalt å ha liggende i heimen?

Jeg tror vi har 5-6 ekstradyner, så vi har aldri bedt noen ta med sovepose. Det blir en del klesvask, her har ungene liggebesøk flere ganger i måneden.

Ingen av mine pleier ha med seg sovepose på liggebesøk, men det hender jeg har spurt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 18:02   #59
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke så gamle barn ennå,
men husker at vi drev og bar dyner på tvers av gatene i rekkehus-strøket jeg bodde i som barn.

Eller så sov vi under samme dyne, i samme seng, bare motsatt vei

... og nå kom jeg på at hvis noen måtte tisse samtidig, så tisset vi samtidig også, vi satt rygg mot rygg på samme do

Var jentemiljøet i gata mi litt vel i overkant, kanskje?

Gammel 21-03-10, 19:32   #60
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Storesøster på 11 har sjelden med seg sovepose, enkelte familier vil gjerne at hun har det med, så da gjør vi selvsagt det. Da hun var 7-8 år var det veldig pop med soveposer når jentene sov hos hverandre, nå vil de helst ha dyner. Hender hun har med egen dyne også. Hun har alltid med egen pute og kosebamsen.
Storebror på 15 har med sovepose hvis de er flere som skal sove over (ofte er de en hel gjeng), ellers ikke.
Vi stiller forresten med dyner, puter og sengetøy når de to eldste har overnattingsbesøk her. Men når det er mer enn 4-5 gjester kan de gjerne ha med soveposer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.