|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ad astra
|
![]() Hvordan lage skikkelig god biff?Jeg er en grei nok matlager tror jeg, Høstmannen sier så og virker fornøyd med det jeg lager...
![]() |
#2 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Jeg er ingen biff ekspert, det er LøveMannen som pleier å ordne den biffen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Ja, man må ha ordentlig kjøtt. Ikke sånne tynne fliser i Gildes vakuumpakkete indre- eller ytrefiletpakker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Populærkulturjunkie
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Biff er best når den er medium stekt. Dersom du steker den så den ikke er rosa inni så blir den smakløs. Det er det viktigste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Jeg synes det enkleste er å kjøpe hel indrefilet. Fjerne alt av slike sener og træler, og brune den i stekepanna. La den ligge lenge og hvile, før du har den inn i ovn med steketermometer. Følg med på gradene, og ta den ut når du synes temperaturen er høy nok avhengig av hvordan du vil ha den stekt. Nam- nå ble jeg sulten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Ustabil
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Først må kjøttet være av god kvalitet. Personlig syns jeg vakuumpakket fra Gilde er helt i orden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Monsoon er inne på noko viktig. Sjekk datoen. Jo nærmare utløpsdato jo betre. Svigerfar vil helst ha kjøttet sitt gått ut på dato. Han kjøper gjerne kjøtt og lar det gå ut på dato med vilje. Der gjer ikkje eg, men eg forstår prinsippet hans. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Du har fått gode tips over her. Vårt beste tilbehør er skivet sjampignon, skivet løk og strimlet paprika som surres sammen med biffen en stund. Krydre med peppermix eller grillkrydder (ja, faktisk). Og server sammen med peppersaus.
![]() |
#9 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Biff kommer aldri til å bli det samme etter å ha bodd i USA. Snakk om møre biffer som bare smelter i munnen
![]() |
#10 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?
Det stemmer nok om du ser på sausen som et "middel" mot tørr mat.
![]() |
#11 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Akkurat sånn gjør vi det og. Utrolig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Jeg sugde til meg bifftipsene til Tom Victor Gausdal på frokost-TV forrige uke. Har prøvd to ganger, og biffene blir perfekte! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvordan lage skikkelig god biff?Det er mannen som steker her i huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
<insert something witty>
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
Har hørt referanser til matforskning som sier at å salte kjøttet før steking faktisk gir bedre smak/mere smak på stekeskorpen, men det må bare være litt, finmalt salt rett før steking. Salter du en time før steking trekker du bare ut fuktighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|