|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#81 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?
Siden denne Sitron aldri har sett eller hørt en toåring som sutrer stille, så finnes det selvsagt ingen toåringer som gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Vi hadde en morsom episode i så henseende da Frøkna var to. Vi var på indisk restaurant og trente på god restaurantskikk og -bruk. "Det er ikke lov til å skrike på restaurant" har vært et mantra helt siden vi begynte å ta med ungene, og det hadde akkurat begynt å feste seg hos Frøkna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg synes ikke det er ok å kjefte på noen. Men altså, man kan selvsagt godt snakke med folk i en vennlig tone, om man er så ømfintlig at man blir plaget av lyder fra barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Mother of Dragons
|
Jeg har ofte sett småbarn som kommer med støy som mer er irriterende ut fra selve lyden mer enn støynivået om du skjønner.
![]() |
#85 |
Bedreviter
|
Jeg er uenig. Det er for eksemper grenser for hvor mange vers av Morgan Kane man har lov til å synge i offentlighet. Når de på nabobordet har kommet til "Brente vogntog var det 264 han fikk se", er det lov til å begynne å kaste poteter på dem, selv når de synger lavt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Passiv
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
Mother of Dragons
|
![]() |
#88 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Toåringer bør ha hatt seg en lang lall på dagen om de skal være med å spise så sent. Da har de som regel bare en sjarmerende effekt på gretne gamle tanter.
![]() |
#89 |
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Mine barn har vært svært sjarmerende restaurantgjengere som toåringer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Tøff
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?For et samfunn vi lever i! Vi skal ikke høre lyder, vi skal ikke bli utsatt for ubehagelige lukter, vi skal ikke snakke, vi skal ikke tie, vi skal ikke, skal ikke skal ikke.
![]() |
#92 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg gruer meg til vi skal hjem til Norge igjen og det blir problematisk å ta med unger ut og spise
![]() |
#93 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Apropos; Husker da vi kom ned i spisesalen på Holms hotell på Geilo med en toåring og skulle spise buffet på kvelden. Da var det mange så så stygt på oss allerede før vi hadde fått bordet vårt....
![]() |
#94 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Det er da litt merkelig at de som kan oppføre seg på restaurant blir bedt om å holde seg hjemme? Hvis det er snakk om at en av partene burde gått hjem, mener jeg.
: peker opp på svaret til J S:
Jeg føler meg fristet til å ta en tante Sofie: Hvis bare alle var som jeg, så ville alt bli bra...:nynner: |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Mother of Dragons
|
Tja, det hender jo at man er på reise og da må man spise ute, det hender at man er midt i flytting og da må man spise ute, og det hender at man ikke orker å lage middag en dag. Det kan jo ikke være sånn at småbarn ikke skal kunne bevege seg i det offentlige rom heller.
![]() |
#96 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Og det kan jo tenkes at toåringen blir sutrete på restauranten, men er blid i det man forlater hjemmet. Disse toåringene er ikke akkurat forutsigbare, men klart, småbarnsforeldre bør igrunn låse seg inne en fem-seks år, for tenk om man irriterer noen.
![]() |
#97 |
Absolute Beginner
|
Jeg har ikke inntrykk av at noen ønsker det. Derimot møtes jeg mange på nett som later til å tro at verden pent må innrette seg etter dem og Bølla (7) Primadonnaen (5) og Surven (2). |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Ringskrømt
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg har aldri møtt på sånne foreldre heldigvis. De jeg møter gjør det de kan for å roe ned barna sine. Jeg tok tog for en stund siden (satt riktignok i familievognen), etter fire timer med hyling ga jeg egentlig opp. Jeg hadde bysset, sunget, ammet, tatt dype knebøy, spasert rundt, skiftet bleie, masert mage, ogogog *trekker pusten*, men ingenting hjalp. Det var sikkert helt forferdelig for de rundt oss, men jeg gav altså opp.
![]() |
#99 |
Pauset
|
![]() Sv: Ok å kjefte på sutrete barn (eller foreldrene) på restaurant/kafe?Jeg kan ikke komme på en eneste setting jeg ville valgt ha med meg en toåring ut å spise frivillig, uten at det ble forventet av noen andre (dvs familieselskap ol). Sitte og vente på å få bestilt, vente på mat, vente på regning.... mye venting. Det er ikke min ide av en koselig kveld med familien, for det hadde garantert blitt brukt mye energi på stagging, avledning, "sitt stille" osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Bedreviter
|
Det er selvsagt mulig, eller så kan deg hende det er forskjell på unger. Vi nølte aldri med å ta med Frøkna på restaurant da hun var to: hun oppførte seg aldeles eksemplarisk, stort sett. Vi har til og med hatt henne med på gourmetrestaurant, uten å bli uglesett for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|