|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere nyfødte dehydreres
Vi var slike. Førstegangsforeldren 35/40 mil fra våre foreldre, helsesøster kom på hjemebesøk etter ca 3 uker (hun hadde fått feil mobilnummer, så hun hadde ikke fått tak i meg før, sa hun?) Men hos meg kom heldigvis melken, og da i rikelige mengder, så det gikk bra. Men det er ikke så lett, som førstegangs, å vite hvordan disse babyene egentlig skal være...
|
|
|
#22 |
|
Curlingkone
|
Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor babyene skal være nødt til å være sultne bare fordi de klarer seg som flere sier av helsepersonell. Jeg ønsket MME til tuppa når jeg merket at hun ikke fikk nok av meg. Vi ga med kopp da, det gikk helt fint. Vi ga henne MME da vi kom hjem også, i to døgn, til jeg følte meg trygg på at jeg hadde nok selv.
|
|
|
#23 |
|
Fortynnet
|
Sv: Flere nyfødte dehydreresJeg ville selvfølgelig revurdert om jeg merket tegn på dehydrering, men menneskebabyer er jo konstruert for å leve av morens melk (som vanligvis ikke strømmer på første dagen etter fødselen). På grunn av at barna mine er litt arvelig belastet med tanke på allergi, ønsket jeg ikke noe kumelk inn om det kunne unngås. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
er her
|
Sv: Flere nyfødte dehydreresDet er en skremmende tendens dette, men jeg er ikke overbevist om at det har en direkte sammenheng med antall liggedøgn på barsel.
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan ikke forstå den logikken jeg heller. Alle mine 3 hev seg over puppen med en gang, spesielt minstemor. Hun ble lagt til tja 1 time etter fødsel, og var kjempeglupsk. Åt og åt, og gulpa masse gul råmelk, og sånn fortsatte det. Hun lå nå der og spiste, og fikk ligge der. Jeg var heldig så klart, og hadde melk tidlig. Men har jo ofte tenkt på hvordan det ville vært om det ikke var melk, når sugebehovet og tydeligvis sulten var så stor så raskt. Noe måtte de jo da ha fått. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Flere nyfødte dehydreresJeg tror de burde gjøre det litt mer fleksibelt på barselavdelingene. Husker vi var klare til å dra hjem allerede samme kveld begge gangene og unga sugde pupp som sprutet godasker fra første stund. Likevel måtte en mase og styre for å få det til. Hvis de hadde latt dem med null komplikasjoner og alt på stell reise hjem så tidlig de ville kunne de som trengte ekstra oppfølging få ligge til de kom igang skikkelig.
|
![]() |
|
|