Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-07, 12:45   #1
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utdrikningslag - hva koster det egentlig?

2-500 kroner synes jeg er passe.

I vår gjeng pleier vi å fokusere på "kosekveld" med vennene! Vi drar på hytteturer ! I bagasjen har vi nok vin, deilige matingredienser, herlige spill og leker, sist hadde vi Buzz med, + gjerne noen overraskelser (f.eks videoopptak med intervju av brudgom , evt. andre ting).
Dette trenger ikke koste mye penger og blir en heidundrende herlig kveld!

Altså 1000,- synes jeg er alt for mye..

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:20   #2
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det beste utdrikningslaget jeg har vært i tok plass på en hytte. Der grillet vi, drakk vin og koste oss verre.

Det er en uting at alt skal koste så mye. Om det er en god venninne er det utrolig vanskelig å si nei. Dessuten skal sikkert de flestei bryllupet også, med alt dte innebærer av antrekk, gave og frisør.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-07, 16:31   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ha betalt så mye for et utdrikningslag dersom det var noe veldig spesielt som stod på tapetet. Feks at alle skulle på SPA (og de som ikke ville være med på det kunne møte opp senere og slippe og betale) eller hoppe i fallskjerm (særlig jeg hadde blitt med på det forresten!) eller noe sånt.

Og jeg kunne også akseptert et par hundrelapper til brude-dill (feks at vi spleiset på aromamassasje eller ansiktsbehandling eller tilsvarende til henne). Men da måtte ikke selve arrangementet være så dyrt.

Ellers synes jeg 300-600 kr er akseptabelt. Bruden skal jo uansett ikke betale noe så noe må det jo koste.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-07, 23:01   #4
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg kunne ha betalt så mye for et utdrikningslag dersom det var noe veldig spesielt som stod på tapetet. Feks at alle skulle på SPA (og de som ikke ville være med på det kunne møte opp senere og slippe og betale) eller hoppe i fallskjerm (særlig jeg hadde blitt med på det forresten!) eller noe sånt.

Og jeg kunne også akseptert et par hundrelapper til brude-dill (feks at vi spleiset på aromamassasje eller ansiktsbehandling eller tilsvarende til henne). Men da måtte ikke selve arrangementet være så dyrt.

Ellers synes jeg 300-600 kr er akseptabelt. Bruden skal jo uansett ikke betale noe så noe må det jo koste.

Jeg er enig. Det vil si at jeg personlig kunne blitt med på "hva som helst", og at prisen ikke ville vært avgjørende i forhold til om jeg kunne delta.
Har likevel full forståelse for at det for andre er uaktuelt/ umulig å bruke så mye på et utdrikkingslag. Synes lista legges veldig høyt, ja.
Det er lenge siden jeg var på utdrikkingsag, men de jeg har vært på har kostet under 500.- i alle fall. Jeg har muligens gått ut på dato siden jeg synes 1000.- + høres voldsomt ut.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:05   #5
Elin1982
Nybegynner

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Vestlandet
Elin1982 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Det var dyrt. I sommer betalte jeg 300 for utdrikningslag til veninna mi, og vi hadde en super dag. mellom 300-600 syns jeg er greit, men 1000,-? Vær nå snill

Elin1982 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:05   #6
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sist jeg var på utdrikningslag betalte vi i underkant av 500 - uten alkohol (var høygravid) og litt mer for de som drakk vin og champagne. Vi hadde full dag der bruden var tamburmajor for en ettermiddag/kveld og nydelig middag laget av kokk hjemme hos forloveren senere på kvelden.

Supert opplegg, masse tid til prat og kos.

1000 kroner høres drøyt ut med mindre det er mulig å velge bort noe (f.eks SPA) og bli med på noe annet og betale mindre.

Gammel 27-03-07, 21:04   #7
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet om en forlover som hadde invitert alle til langhelg i spania.

Jeg vet også om flere som takket nei til det utdrikningslaget....

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-07, 21:34   #8
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Det høres jo helt ellevilt ut. Da måtte alle være single og barnløse. Jeg hadde ikke reist fra mann og barn i flere dager på grunn av et utdrikkingslag.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:39   #9
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det høres jo helt ellevilt ut. Da måtte alle være single og barnløse. Jeg hadde ikke reist fra mann og barn i flere dager på grunn av et utdrikkingslag.

Dette her var mannens forlover. Tror forloveren trodde at det er HEEEELT greit for alle mannfolka å komme avgårde. Samt at selvfølgelig har alle grisemye penger å bruke...

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-07, 10:00   #10
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Snakk om at enkelte tar av...... Det viktigste må da være å ha det hyggelig med venninner. Et godt måltid mat og noen glass med noe godt...... :gammeldags:

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 19:33   #11
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg syns ikke man skal pålegge andre å måtte betale så mye for å delta på utdrikningslag. Det bør være mulig å kunne delta på deler av utdrikningslaget i såfall. Slik at det ikke skal være lommeboka som bestemmer om man kan delta.
For å være ærlig så syns jeg den utdrikings- (utdritings...) tradisjonen har tatt av. Da tenker jeg økonomisk og i forhold til originale ideer på hva bruden/brudgommen skal måtte delta på.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.