|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
Ja jeg er turist når jeg er i Oslo, og må jo innrømme at det er dette jeg ser på som sentrum, for det er jo vitterlig sentrum? Er det et annet sentrum, men det er ikke i sentrum? |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Ustabil
|
Neida, dette er turistsentrum. Det vil si egentlig aksene fra Oslo S til slottet, og fra Oslo S til Aker brygge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 |
intro
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er også veldig glad i Oslo sentrum, og særlig de østlige delene (selv om jeg har min daglige gang i Homansbyen).
![]() |
![]() |
#184 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jepp! (Mulig jeg burde quotet apan, og ikke Tjorven, men, men.)
Jepp- det har vi, og vi skal se på dem i morgen!
Det er jo fjellene (og fjorden) som er så bra! Det er jo mye deiligere å gå på fjellet enn å traske rundt inne i marka. Da snakker vi klaustrofobi, da. Sa hun, helt objektivt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Aner ikke. Jeg har bare bodd i Oslo i sju år, og har møtt for få østlendinger her til å kunne si noe om dem. Byen er jo full av innflyttere. Mange hyggelige eksilbergensere.
![]() |
#186 |
Bedreviter
|
: peker på mitt innlegg om kriminalitet lenger oppe: |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Sant som Teo sier. Jeg undres alltid over at folk utenbys fra tro det er så farlig her. Man vet jo hvor man bør gå og ikke gå på kvelds- og nattetid. På dagtid føler jeg meg trygg overalt.
![]() |
#188 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Ustabil
|
Nei, det er nettopp det, de som kommer utenbys fra vet ikke hvor det er trygt og hvor det ikke er trygt. Og derfor føles det utrygt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#190 |
Sånn passe sane
|
Ja. Men jeg mener at dersom man flytter hit lærer man seg det ganske raskt. Og dermed bør ikke Oslo fremstå som farlig altså.
![]() |
#191 |
prokrastinator
Det er nesten seriøst, altså. Kanskje ikke for hele Østlandet, men jeg tror vi har noe slikt som fire-fem personer i hele bekjentskapskretsen som kan påberope seg en oppvekst innenfor bygrensene her.
![]() |
#192 |
Bedreviter
|
Men det er da ikke typisk for Oslo. Jeg har følt meg utrygg i ei lita småbygd også, når jeg følte at jeg gikk på feil sted og til feil tid og med veldig feil klær og frisyre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg tror ihvertfall at jeg fostrer opp ungene mine på en bra plass. Ikke for den del, jeg tror vi kunne hatt det flott andre steder også jeg. Har ikke så mange kjepphester på at det ene er bedre enn det andre merker jeg, antar at det blir hva man gjør det til selv.
![]() |
#194 |
Ustabil
|
Gjennomsnitts? Nei, det tror jeg ikke. Men at det er individuelle forskjeller, og at man selvsagt ikke finner kjemi med alle og enhver, det er så. |
![]() |
![]() |
![]() |
#195 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Pfft, det føles ikke utrygt noe sted. Det er bare folk som er pingler.
![]() |
#196 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Det er jo bra at folk liker seg på forskjellige steder. Det er best at vi sprees litt. Om alle skulle bo i Oslo hadde det blitt overbefolket, fått alt for dyre boliger og fått enda større trafikkproblemer enn det allerede er i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#197 |
Ustabil
|
Selvsagt. Man føler seg utrygg der man ikke er kjent, og ikke vet hvor man skal gå, ikke vet hva som er forventet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
Absolut ateist
|
JEG syns det er stor forskjell. Det var et hav av forskjell den gangen jeg flyttet østover som 15-åring. Fra å være vant til et åpent samfunn var det vi flyttet til helt lukket. Type man måtte ringe på forhånd til naboen for å stikke over å ta en kaffe. Helt unormalt.
![]() |
#199 |
Ustabil
|
Jeg skjønner ikke det, jeg. Jeg har aldri opplevd østlendinger generelt som spesielt lukket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#200 |
prokrastinator
Er ikke det mer av en bygd vs. by-greie?
![]() |
|
|