Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-10, 20:44   #381
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg konkluderer freidig tråden jeg da:

Katt i villastrøk er helt greit. Kan irritere noen iblant, men vil også glede noen iblant. Dette kan gjerne forekomme.

Katt i rekkehusområde er mindre greit. Det fordrer at man er en ansvarlig katteeier, deltar på dugnad sammen med andre katteeiere og plukker vekk etterlatenskaper samt at man lærer opp katten til å bruke kattedo.

Katt i indre Oslo eller lignende er bare tull. Da må man isåfall ha en innekatt. Og om man har en innekatt så kan man diskutere hvor kult det er for katten, men naboene har ihvertfall ikke noe å klage på.

Dessuten: Alle katter bør kastreres.

Denne kan jeg slutte meg til.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:46   #382
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi kildesorterer så mye vi kan, enda sitter vi stort sett igjen med en pose eller to med søppel til overs da søppelbilen kommer. Veien utenfor huset vårt er forholdsvis tett befolket av gående folk. Så for oss vil det være problematisk med en bæsjepose her og et eple der, siden den søplekassa vi betaler for ikke rommer det vi selv trenger. Men jeg hadde ikke sprunget ut med kjevle om noen brukte den, jeg hadde bare konstatert at jeg ikke likte det, og at jeg synes det hadde vært greit om folk bruke noen av kassene som er plassert langs veien.

Gammel 07-04-10, 20:49   #383
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det sørgelig lite søppeldunker langs veiene, jeg tror ikke jeg har registrert en eneste på veien herfra til barnehagen eller butikken, og det er et lite stykke. Jeg må se etter i morgen. Synes kommunen burde sette ut flere (eller noen i det hele tatt).

Gammel 07-04-10, 20:52   #384
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mener bestemt at alle hundeeiere som er i stand til å gå luftetur med hunden sin, også er fysisk i stand til å bære bæsje-posen hjem. Har man så mange og så store hunder at vekten av bæsjen fører til senebetennelse får man vurdere å kjøpe kløv til hunden så den kan bære dritten sin sjøl.

Ikke at jeg blir kjempesur over en bæsjepose i søpla mi, men for meg er det egentlig et prinsipp. Jeg syns folk kan ta med seg søpla si hjem. Jeg irriterer meg når jeg kommer til friområder, strender, osv og det flyter over av søppel og engangsgriller også. Ofte har folk lagt igjen hauger av søppel ved siden av søppelkassen, fordi søppelkassen var full. Når man har greid å bære med seg engangsgrill, mat og drikke til stedet, så må man vel greie å bære med seg søpla tilbake, og hvis det er fullt i søppelkassen, eller ingen søppelkasse, så får man vel greie å ta det med seg hjem også?

Gammel 07-04-10, 20:54   #385
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

Jeg tror ikke jeg sa verken dum eller lat, men jeg sa vel uansvarlig, mener jeg å huske. Rett skal være rett.

Du sa at det var "lathet" som drev oss, hvorfor ikke ha hund man går tur med eller kanin som er i bur, lizzom. I tillegg ser du ned på katteeiere, og jeg antar at du med det mener at vi ikke er schmarte, eller?

Gammel 07-04-10, 20:56   #386
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du sa at det var "lathet" som drev oss, hvorfor ikke ha hund man går tur med eller kanin som er i bur, lizzom. I tillegg ser du ned på katteeiere, og jeg antar at du med det mener at vi ikke er schmarte, eller?

Nei, jeg ser ned på dere fordi dere er egoistiske. Akkurat som røykere. Egentlig antar jeg at de fleste katteeiere også er røykere. Meg sjøl først.

Må gå tilbake og sjekke ordvalget mitt, husker ikke helt hva jeg skrev.

Gammel 07-04-10, 21:15   #387
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Akkurat som røykere. Egentlig antar jeg at de fleste katteeiere også er røykere.

Jeg røyker IKKE og har aldri gjort selv jeg akkurat nå har 5 katter.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:16   #388
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Siw, her.

Jeg røyker IKKE og har aldri gjort selv jeg akkurat nå har 5 katter.

Du bor vel ikke i området her vel :leterettersåpevannbøtta:

Gammel 07-04-10, 21:20   #389
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Du bor vel ikke i området her vel :leterettersåpevannbøtta:

Nope jeg gjør ikke det
Ingen som har klaget på pusene mine.

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:25   #390
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Katter

Gammel 07-04-10, 21:30   #391
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg ser ned på dere fordi dere er egoistiske. Akkurat som røykere. Egentlig antar jeg at de fleste katteeiere også er røykere. Meg sjøl først.

Jeg har aldri røyka. Så sååå dum er jeg i hvert fall ikke.

Sist redigert av jane : 07-04-10 kl 22:13. Årsak: skriveleif
jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 21:51   #392
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 07-04-10, 22:01   #393
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg sa verken dum eller lat, men jeg sa vel uansvarlig, mener jeg å huske. Rett skal være rett.

Dum lat og egoistisk. Hvis du bor i tettbygd strøk, that is. Gjør du det, Skremmern? Vi trenger å vite om vi skal se ned på deg eller ikke, skjønner du.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:04   #394
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg akkurat vært og kjøpt 10 kg spesialfor for utekatter over 10 år - til vår kastrerte gamlepus på 12. Han går inn og ut som han vil, holder nabolaget fritt for rotter og mus, og er til generell hygge og nytte - sier i hvertfall alle naboene som bor rundt oss og kjenner oss. (Det eneste enkelte av dem klager på er at han er så sky, så han ikke vil komme bort og hilse når han er ute.)

Når katta kryper opp i saccosekken og legger seg godt inntil Lillemann, og jeg ser ansiktet hans lyse opp, ja da kjenner jeg at jeg på et eller annet vis er glad i kattekreket og at det plager meg midt bak et visst sted at jeg blir sett ned på av bina.

PS. Jeg har aldri tatt en røyk i mitt liv.

Gammel 07-04-10, 22:15   #395
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Klart at katter kan være og er til glede og nytte, men som katteeier har man et ansvar for at katten ikke plager naboene. Det er ikke naboenes ansvar å måtte beskytte seg mot katten, det er eiers ansvar at katten ikke plager andre. Om det så skulle være ekstrem-allergikere, så mener jeg ansvaret må være på katte-eier. Som i at det er katten som bort fra borettslaget, ikke allergikeren; dersom det blir konflikt.
Det at folk har måttet flytte pga nabokatters ugang synes jeg er hår-reisende.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:26   #396
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Dum lat og egoistisk. Hvis du bor i tettbygd strøk, that is. Gjør du det, Skremmern? Vi trenger å vite om vi skal se ned på deg eller ikke, skjønner du.

Jepp, jeg bor i tettbygd strøk, nesten alle i gata har katt og de få som ikke har det, har aldri sagt noe om det. Gata vår er av den typen hvor man snakker med alle naboene, om sommeren hilser vi på hverandre med malerkosten i hånda og vi møtes for en kjapp prat ved postkassa. *ahh* Naboens katter er bare innom vår hage når jeg mater fuglene. Ellers så tør den ikke, vår skumle hankatt holder de unna!

Gammel 07-04-10, 22:52   #397
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på en ting; naboen vår har flere katter. De har stor sandkasse uten lokk eller presenning, hvorfor går kattene da i vår sandkasse?
Er det fordi den vet at det ikke er hjemme?
Og hvorfor bæsjer kattene i vår hage og ikke i sin egen?

Gammel 07-04-10, 23:01   #398
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Vi kildesorterer så mye vi kan, enda sitter vi stort sett igjen med en pose eller to med søppel til overs da søppelbilen kommer. Veien utenfor huset vårt er forholdsvis tett befolket av gående folk. Så for oss vil det være problematisk med en bæsjepose her og et eple der, siden den søplekassa vi betaler for ikke rommer det vi selv trenger. Men jeg hadde ikke sprunget ut med kjevle om noen brukte den, jeg hadde bare konstatert at jeg ikke likte det, og at jeg synes det hadde vært greit om folk bruke noen av kassene som er plassert langs veien.

Nettopp.

Jeg mener bestemt at alle hundeeiere som er i stand til å gå luftetur med hunden sin, også er fysisk i stand til å bære bæsje-posen hjem. Har man så mange og så store hunder at vekten av bæsjen fører til senebetennelse får man vurdere å kjøpe kløv til hunden så den kan bære dritten sin sjøl.

Ikke at jeg blir kjempesur over en bæsjepose i søpla mi, men for meg er det egentlig et prinsipp. Jeg syns folk kan ta med seg søpla si hjem. Jeg irriterer meg når jeg kommer til friområder, strender, osv og det flyter over av søppel og engangsgriller også. Ofte har folk lagt igjen hauger av søppel ved siden av søppelkassen, fordi søppelkassen var full. Når man har greid å bære med seg engangsgrill, mat og drikke til stedet, så må man vel greie å bære med seg søpla tilbake, og hvis det er fullt i søppelkassen, eller ingen søppelkasse, så får man vel greie å ta det med seg hjem også?

Ja, for faen.

Gammel 07-04-10, 23:04   #399
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg bor i tettbygd strøk, nesten alle i gata har katt og de få som ikke har det, har aldri sagt noe om det. Gata vår er av den typen hvor man snakker med alle naboene, om sommeren hilser vi på hverandre med malerkosten i hånda og vi møtes for en kjapp prat ved postkassa. *ahh*

Nesten alle i gata vår har katt også, jeg vil anslå rundt 70 %. Jeg snakker med alle naboene, ved postkasse og på lekeplassen, med eller uten malerkost i hånda, men jeg synes likevel de er stappteite som har katt sånn som vi bor. Jeg har også tatt problemet opp på generalforsamling i sameiet, det med kattedritten som flyter over alt. Katteeierene var kjempepeforståelsefulle og hadde sporenstreks en dugnad der de plukket opp dritten etter seg. Dette skjedde en gang. I 2006. Jepp. Stappteit er min konklusjon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 23:06   #400
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler og ler av denne tråden.

Sikkert fordi jeg er både katte- og hundeeier.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.