Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Selvbruningskrem

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-04-10, 22:13   #1
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Selvbruningskrem

Jeg har lyst til å investere i en god selvbruningskrem - i hovedsak for bruk på bena (leggene... ).

Men jeg synes alle lukter så vondt!
Kan du anbefale en som er lett å smøre ut, som gir fin farge og som ikke lukter noe særlig?

Gammel 08-04-10, 22:20   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Selvbruningskrem

DC- selvbruningskrem (Trine Dehli Cleve).
Den virker og gir i hvert fall meg en fin og varig farge.

Gammel 08-04-10, 22:22   #3
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Dove (i dagligvaren) finnes i flere nyanser, lukter ikke, har bra konsistens, koster ikke skjorta og fungerer utmerket til bena.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:20   #4
Marlen
Superaktiv

Marlen sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Sunnhordland
Marlen er litt kul
Standard

*abbonerer*

Gammel 09-04-10, 22:21   #5
siljemoren
Erfaren

siljemoren sin avatar

Hvor: Internett
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Dove (i dagligvaren) finnes i flere nyanser, lukter ikke, har bra konsistens, koster ikke skjorta og fungerer utmerket til bena.

Den er jeg einig i. Det at den er en body lotion med selvbruningskrem i, gjør at man ikke blir apelsin farget eller får skjoller.

Gammel 09-04-10, 22:23   #6
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er så hvit at vanlige gir bare skjolder. Sverger derfor til Dove i flere omganger. Funker og lukter ikke så vondt.

Gammel 09-04-10, 23:22   #7
Kumilla
snart helsesøster

Kumilla sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Enig. Dove sin funker om man smører seg inn flere dager på rad Me like.

Gammel 09-04-10, 23:24   #8
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Yep, Dove fungerer ypperlig.

Gammel 09-04-10, 23:47   #9
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som har prøvd den som de selger på apoteket - den fra ACO? De har et 2 for 1-tilbud på disse produktene på Vitus-apotekene nå. Jeg har kjøpt den to år på rad, men aldri mannet meg opp til å prøve. Alle mine tidligere forsøk med "ordentlige" selvbruningskremer har enten endt i skjolder eller null resultat. Lutker høgg gjør det også, i dagesvis.

Den Dove-saken lukter ikke som Dove-såpa, vel?

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 23:50   #10
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har bare prøvd den fra Aco. Synes den lukter grusomt, men det gjør de kanskje alle sammen?

Gammel 10-04-10, 00:02   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har til ansikt og til kropp fra Body Shop. Ikke at jeg gidder å bruke det noen gang, men det lukter ikke og kom bra ut i en eller annen test sånn fargemessig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 00:28   #12
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Nei, den lukter ikke som såpen. Da ville ikke jeg brukt den heller. Den har en mild lukt, og ikke den typiske selbruningskremlukten mange andre har.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 02:40   #13
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Den fra Dove er fin. Men den tåler ikke å "overvintre" på badet. Da lukter den høgg etter at du har tatt den på og begynner å bli varm. Jeg måtte dra hjem fra jobb og dusje i fjor vår. Peeew som det luktet.

Gammel 10-04-10, 09:07   #14
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Den funker virkelig, men den lukter ikke bra når den har vært påsmurt en stund. Dvs; Den lukter ikke bra for oss som virkelig hater selvbruningslukt.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 09:15   #15
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Den funker virkelig, men den lukter ikke bra når den har vært påsmurt en stund. Dvs; Den lukter ikke bra for oss som virkelig hater selvbruningslukt.

Ja, jeg sier meg helt enig i dette Ff sier her - jeg kjenner lukten av denne også og jeg liker den ikke. Kan jo hende den er blitt bedre enn for 2 år siden da jeg prøvde den, men ...

Er kanskje ikke så mange muligheter da ... Må jo sjekke ut apoteket sin, DC sin og Body Shop, men det ser ikke akkurat lovende ut.

Takk for svar alle sammen - hører gjerne om flere erfaringer.

Gammel 10-04-10, 09:57   #16
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også blåhvit, og sliter med de fleste slike kremer.
Det vises at det blir skjoldete med Dove også synes jeg da. Men den er nok en av de som fungerer best iallefall.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 10:08   #17
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Er det noen som har prøvd den som de selger på apoteket - den fra ACO? De har et 2 for 1-tilbud på disse produktene på Vitus-apotekene nå. Jeg har kjøpt den to år på rad, men aldri mannet meg opp til å prøve. Alle mine tidligere forsøk med "ordentlige" selvbruningskremer har enten endt i skjolder eller null resultat. Lutker høgg gjør det også, i dagesvis.

Den Dove-saken lukter ikke som Dove-såpa, vel?

Jeg har prøvd ACO sin, "sunkissed bodylotion", og den var jeg veldig fornøyd med, men den lukter jo litt selvbruner etterhvert, det tror jeg det er vanskelig å unngå.

Nå har min overvintret, så jeg får vel hive den, og investere i ny.

Er det noen som har prøvd noen av de nye sprayene som har kommet?

Jeg prøvde spray-tanning i studio en gang, og du verden, så brune legger har jeg ikke hatt noen gang, hverken før eller siden! Men damen skulle være hyggelig, og sprayet litt ekstra i ansiktet, jeg var så brun at jeg var nesten ugjenkjennelig! Men jeg hadde flotte legger da!

Gammel 10-04-10, 10:09   #18
Mikkeline
Flax

Mikkeline sin avatar

Hvor: Bergen
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker Clarins sin. Den lukter nesten solkrem.

Gammel 10-04-10, 11:38   #19
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Den karakteristiske selvbruningslukten får man uansett (hvis ikke har man dårlig luktesans), selv om produktet i seg selv lukter greit nok. Lukten oppstår nemlig når fargen utvikles på huden, så det må man bare leve med. I et tidligere liv var jeg totalt selvbruner-narkoman, og favoritten ble vel til syvende og sist gode, trofaste St. Tropez, men da ville jeg ha Syden-farge, og selvbrunere har dårlig effekt på meg.

I mer bleke dager, bruker jeg Modelco-sprayen hvis jeg vil bli brun, Dove bodylotion med litt selvbruning hvis jeg vil bli mindre blek, og av og til Guerlain til ansiktet. Men selv den sterkeste selvbruning gir lite farge hos meg, så jeg er nok ikke den rette til å anbefale.

Egentlig synes jeg naturlig blek er finere, for selvbruningsfarge kan man se på 200 meters avstand. Uansett.

Gammel 10-04-10, 12:19   #20
Muskat
Bør lage seg en tittel selv

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Det vises at det blir skjoldete med Dove også synes jeg da. Men den er nok en av de som fungerer best iallefall.

Men bruker du den over flere dager da? Jeg synes det jevner seg godt ut etterhvert hvis jeg bruker den flere dager på rad.
.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:40.