|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?
Oh yes, ikke så rent få heller. Google Nibiru og 2012, så har du noen timers (ukers) underholdning, hvis du skulle være i det hjørnet... |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Det er profetier som spår jordens undergang temmelig ofte altså. Om du overlever 2012 så har du den neste dommedagsprofetien i 2016 eller noe slikt.
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Jeg vet jo at dere har rett altså, det høres jo helt tullete ut. Jeg er bare litt sånn krisemaksimerings-person og blir fort redd av sånne ting, selv om jeg ikke akkurat blir psykisk ødelagt av det og går og tenker på det hele tiden. Men jeg reagerer ufrivillig negativt på det.
|
|
|
#24 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Det var vel noe rundt år 2000 også, var det ikke? Det har jo gått greit så langt, så vidt jeg kan se. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Det har jo hele tiden vært dommedagsprofetier, selvsagt, men det ser jo ut til at 2012 har vært "den største", jeg har hørt om den i alle år (muligens fordi jeg har vokst opp i en new age-familie) og det er liksom Dommedagsprofetien over alle dommedagsprofetier. Jeg tror innerst inne ikke på det altså, men synes det er ekkelt fordet. *dum*
|
|
|
#26 |
|
Textrovert
|
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Jeg var til tider veldig redd som barn etter å ha lest om Nostradamus, og var redd for at jorden skulle gå under i 1999. Og jeg er sint på folk som snakker om verdens undergang i tide og utide. Det er rett og slett slemt, og bidrar til unødig angst.
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Jeg husker også den der 1999-Nostradamusgreia, og har aldri noensinne lest om Nostradamus etterpå. De der dokumentarene får det til å høres så logisk og riktig ut, jeg kan ikke se sånt.
|
|
|
#28 |
|
Bare sær
Den skjønner jeg heller ikke. Forventer man at de skulle ha laget en evighetskalender hvis det var sånn at de ikke kjente tidspunktet for verdens undergang? Og hugget den i sten?
|
|
|
#29 |
|
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Kalenderen min går bare til 31.12.10.
|
|
|
#30 |
|
Profesjonelt paranoid
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo ganske amatørmessig å spå dommedag på et bestemt tidspunkt i nær fremtid. De mer rutinerte, f.eks. Jehovas Vitner, har fornuftig nok gått over til en mindre presis tidfesting.
En annen sak er et mayakalenderen ikke nødvendigvis slutter i 2012, noe mer enn den gregorianske kalenderen sluttet i år 1000 eller 2000. (På den annen side var det vel verdens undergang i 2000, var det ikke? Man glemmer så fort... :-) |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Jeg synes noen bør settes til å telle fremover, jeg. På den måten får vi hele tiden utsatt Dommedag (eller Dummedag som det også kan kalles). Evt trykke opp kalenderark for stadig flere år fremover, hvis trykkingen i seg selv skulle ha noe å si.
|
|
|
#33 |
|
Bare sær
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Bare vent, om 980 år kommer noen til å si at kalender.no spådde verdens undergang i år 3000.
|
|
|
#36 |
|
Sviiisj!!
|
Der røpet du det, Gaia. Vi kan likegjerne starte en sekt først som sist. Lurt å være tidlig ute med planlegginga. Hvor vi skal gjøre av etterkommerne våre, f.eks.
|
|
|
#39 |
|
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Sv: Vulkanutbrudd og jordskjelv, hvorfor er det så mye av det nå?Her er en link over jordskjelvaktivitet. Det er jordskjelv hele tiden.
|
|
|
|
#40 |
|
Glamorøs
|
Disse bunkersene er sikkert ledige!
|
![]() |
|
|