Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Den store smoothiestråden

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-10, 08:02   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store smoothiestråden

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Når det gjelder å tilsette oljer, fett, frø eller nøtter i smoothien, skjønner jeg godt at man ikke vil ha fiskeolje i smoothie :yuk: men det dreier seg også om å ha energi som frigjøres langsomt, slik at du holder til lunsj på smoothien. Derfor har jeg i frø, og så har jeg bestilt noen oljer jeg skal forsøke og. Linfrøolje inneholder jo også omega-3, det er jo en bonus.

Jeg lager kun smoothie med egg og nøtter/olje, ellers blir det, for meg, bare en "sukkerbombe" av frukt. Jeg får enormt søtsug av frukt alene og er sulten igjen etter en halvtime, blodsukkeret går helt bananas. Har jeg et par egg i, samt en neve mandler, er jeg mett i et par timer og føler meg roligere i kroppen. Men det er meg altså. Ja, og så fryser jeg ned rester i ispinneformer så ungene kan kose seg med mettende, god iskrem. Faktisk er en slik ispinne en sunnere og mer mettende kvelds enn en mellomgrov brødskive.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:31.