|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg forsøker å kjøpe julegaver jeg vet at mottakeren vil like og jeg kjøper dem fra august og utover. I sommer skal vi til USA, og da blir nok de fleste julegavene kjøpt der. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?
Ah, de fikk donasjonsgave av noen andre et år, og det bitchet de over i månedsvis, så det tør jeg ikke. Dette er desverre veldig nære slektninger så gavekutting er veldig vanskelig uten å bli uglesett, så dermed har vi kompromisset med gavekort. Men jeg skulle ønske vi bare kunne kutte de ut. Det er mannens søsken, så det går liksom ikke.
|
|
|
#63 |
|
Bedreviter
|
Jeg skjønner at det kan være vanskelig å "yppe" mot så nære slektninger, og gavekort er jo et greit alternativ da. |
|
|
|
|
|
#64 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Ja, det funker helt greit, men det ligger jo ikke akkurat mye tanke bak. men vi er fornøyd med det.
|
|
|
#65 |
|
can-jur
|
Vi har kuttet ut mannens søsken på oppfordring fra svigerinne.
|
|
|
|
#66 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Eg kjøper gjerna julegaver på salg i januar, men då som regel fordi eg kjem over noko som passer perfekt til den personen. Eg legg som regel ned mykje omtanke i gavene uansett, og kan leita lenge etter den "perfekte" gaven.
|
|
|
#67 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg handler julegaver hele året, da gjerne på salg, men det er likevel gjennomtenkt og jeg må vite at den som skal ha det, blir glad for det og trenger det.
|
|
|
#68 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg prøver å legge omtanke i det. Vi har overkommelige mengder, så det er mulig å få til. Jeg noterer gjerne gode ideer hele året. Det er litt latskap, så slipper jeg finne på alt i desember.
|
|
|
#69 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Vi gir forresten kun gaver til foreldre, 2*2 søsken (foreløpig ingen barn), tanter/onkler (ikke søskenbarn), våre besteforeldre, 1 gammelonkel, og 1 venn hver. Venner/bekjente ellers gir vi julekort. Jeg synes det er utfordring nok jeg å finne til de vi har på lista. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Bedreviter
|
Jeg hadde syntes det var litt påtrengende med årlige bilder av tantebarna til jul, skal jeg være helt ærlig. I alle fall hvis det var innrammede bilder som var ment å skulle stilles ut. Bilder til å sette i album er det straks lettere å forholde seg til. (Vi har veldig få fotografier utstilt.) Jeg skjønner godt at folk kan tenke seg å sette begrensninger på slikt, i alle fall hvis det ligger til grunn en forventning om at bildene skal stå fremme. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Bilder av tantebarna er ikke ræl, nei, men heller ikke noe jeg ønsker meg til jul. Vi har 7 tante-/onkel-barn, og det holder med ett bilde av hver. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Pauset
Ja den er jeg enig i. Vi har gitt fotografbilder 1 gang av hvert av barna, men ellers er det julekort. Svigermor og min far ønsker seg kalender, og får det til bursdagene sine. Men ellers så kan man jo forstå at ikke alle synes det er like voldsomt å få bilder hele tiden. Men av og til, og kanskje litt spesielle bilder. Vi har ikke veldig mange bilder på veggene, men noen utvalgte her og der i visse type rammer. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Borte
|
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Enig i det om årlige bilder hvis det er meningen man skal henge dem opp. Et lite album med oppsummering av året eller lignende er bare hyggelig.
|
|
|
#74 |
|
can-jur
|
Vi gir bort bilder av barne til fadderene til jul. Dette er noe de har etterlyst, ikke noe vi har funnet på selv altså. Bortsett fra svigerinnen da.
|
|
|
|
#75 |
|
Pauset
Mens der tar vi helt av. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Off the map.
|
Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?Jeg er nok skikkelig white-trash.
|
![]() |
|
|