Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 15:35   #61
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er alle julegavene du gir bort ervervet med spesiell omtanke?

Jeg forsøker å kjøpe julegaver jeg vet at mottakeren vil like og jeg kjøper dem fra august og utover. I sommer skal vi til USA, og da blir nok de fleste julegavene kjøpt der.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:52   #62
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Lillebulla: slike slektninger hadde garantert 1) ikke fått gave eller 2) fått en donasjon til Redd Barna eller Leger uten grenser fra meg.

Ah, de fikk donasjonsgave av noen andre et år, og det bitchet de over i månedsvis, så det tør jeg ikke. Dette er desverre veldig nære slektninger så gavekutting er veldig vanskelig uten å bli uglesett, så dermed har vi kompromisset med gavekort. Men jeg skulle ønske vi bare kunne kutte de ut. Det er mannens søsken, så det går liksom ikke.

Gammel 25-04-10, 21:13   #63
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ah, de fikk donasjonsgave av noen andre et år, og det bitchet de over i månedsvis, så det tør jeg ikke. Dette er desverre veldig nære slektninger så gavekutting er veldig vanskelig uten å bli uglesett, så dermed har vi kompromisset med gavekort. Men jeg skulle ønske vi bare kunne kutte de ut. Det er mannens søsken, så det går liksom ikke.

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å "yppe" mot så nære slektninger, og gavekort er jo et greit alternativ da.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:25   #64
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å "yppe" mot så nære slektninger, og gavekort er jo et greit alternativ da.

Ja, det funker helt greit, men det ligger jo ikke akkurat mye tanke bak. men vi er fornøyd med det.

Gammel 25-04-10, 21:28   #65
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Ja, det funker helt greit, men det ligger jo ikke akkurat mye tanke bak. men vi er fornøyd med det.

Vi har kuttet ut mannens søsken på oppfordring fra svigerinne.
Det var jo bare ræl de fikk lell....... Pleide å gi bilder av ungene
som de er faddere til...
Men var flott å kunne stryke dem av lista.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:30   #66
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg kjøper gjerna julegaver på salg i januar, men då som regel fordi eg kjem over noko som passer perfekt til den personen. Eg legg som regel ned mykje omtanke i gavene uansett, og kan leita lenge etter den "perfekte" gaven.
I januar fyller eg som regel opp gavekassen til ungane. Der samler eg ting og tang som barna gir i presang til venner i løpet av året.

Gammel 25-04-10, 21:35   #67
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)

Snø sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Jeg handler julegaver hele året, da gjerne på salg, men det er likevel gjennomtenkt og jeg må vite at den som skal ha det, blir glad for det og trenger det.
Vi kjøper ikke til mer enn ca 20 til sammen da, ingen "pliktgaver".

Jeg har akkurat kjøpt julegave til poden, til halv pris (Sabeltannskuta - hysj hysj..)

Bursdagsgaver kan jeg godt kjøpe inn noen av på salg for å ha liggende til venner av ungene, det blir jo en del gaver etterhvert og jeg vet stort sett hva som er poppis.

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:53   #68
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver å legge omtanke i det. Vi har overkommelige mengder, så det er mulig å få til. Jeg noterer gjerne gode ideer hele året. Det er litt latskap, så slipper jeg finne på alt i desember.

Jeg handler gjerne på salg. Noen ganger lar jeg det gå i mmottagers favør ved at de får mer. Noen ganger lar jeg det gå i min favør. Men jeg har kuttet ut å ha gaver på lur. Det ble alt for mye ting som aldri passet til noen.

Gammel 25-04-10, 22:54   #69
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi gir forresten kun gaver til foreldre, 2*2 søsken (foreløpig ingen barn), tanter/onkler (ikke søskenbarn), våre besteforeldre, 1 gammelonkel, og 1 venn hver. Venner/bekjente ellers gir vi julekort. Jeg synes det er utfordring nok jeg å finne til de vi har på lista.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 23:18   #70
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Vi har kuttet ut mannens søsken på oppfordring fra svigerinne.
Det var jo bare ræl de fikk lell....... Pleide å gi bilder av ungene
som de er faddere til...
Men var flott å kunne stryke dem av lista.

Jeg hadde syntes det var litt påtrengende med årlige bilder av tantebarna til jul, skal jeg være helt ærlig. I alle fall hvis det var innrammede bilder som var ment å skulle stilles ut. Bilder til å sette i album er det straks lettere å forholde seg til. (Vi har veldig få fotografier utstilt.) Jeg skjønner godt at folk kan tenke seg å sette begrensninger på slikt, i alle fall hvis det ligger til grunn en forventning om at bildene skal stå fremme.

Jeg hadde dog ikke kommet til å omtale dem som ræl, vil jeg få presisere.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 23:21   #71
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bilder av tantebarna er ikke ræl, nei, men heller ikke noe jeg ønsker meg til jul. Vi har 7 tante-/onkel-barn, og det holder med ett bilde av hver.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 23:22   #72
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde syntes det var litt påtrengende med årlige bilder av tantebarna til jul, skal jeg være helt ærlig. I alle fall hvis det var innrammede bilder som var ment å skulle stilles ut. Bilder til å sette i album er det straks lettere å forholde seg til. (Vi har veldig få fotografier utstilt.) Jeg skjønner godt at folk kan tenke seg å sette begrensninger på slikt, i alle fall hvis det ligger til grunn en forventning om at bildene skal stå fremme.

Jeg hadde dog ikke kommet til å omtale dem som ræl, vil jeg få presisere.

Ja den er jeg enig i. Vi har gitt fotografbilder 1 gang av hvert av barna, men ellers er det julekort. Svigermor og min far ønsker seg kalender, og får det til bursdagene sine. Men ellers så kan man jo forstå at ikke alle synes det er like voldsomt å få bilder hele tiden. Men av og til, og kanskje litt spesielle bilder. Vi har ikke veldig mange bilder på veggene, men noen utvalgte her og der i visse type rammer.

Gammel 25-04-10, 23:55   #73
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enig i det om årlige bilder hvis det er meningen man skal henge dem opp. Et lite album med oppsummering av året eller lignende er bare hyggelig.

Ellers kjøper jeg alle julegavene med stor omtanke og helst i førjulstiden fordi da er det kosligst. Prøver å finne noe spesielt til hver i sær. Vi har ikke så mange å kjøpe til så det er ikke noe pes og stress forbundet med julegavekjøp syns jeg. Kanskje vi kjøper 20-25 gaver tilsammen inkludert til hverandre (jeg og mannen) og til våre unger. Vi kjøper ikke til venner og vennebarn lenger og forsøker å holde gavekjøret til ungene på et nivå som ikke generer digre pakkehav på julaften. Familien vår har fått beskjed om at vi setter pris på at de begrenser mengden gaver til ungene.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 08:57   #74
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Bilder av tantebarna er ikke ræl, nei, men heller ikke noe jeg ønsker meg til jul. Vi har 7 tante-/onkel-barn, og det holder med ett bilde av hver.

Vi gir bort bilder av barne til fadderene til jul. Dette er noe de har etterlyst, ikke noe vi har funnet på selv altså. Bortsett fra svigerinnen da.
Vi får også en del bilder av våre fadderbarn til jul og vi har laget oss en vegg til dem vi. Setter stor pris på å få bilder av dem, særlig de vi ikke ser så ofte.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:46   #75
Dronningen
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Vi kjøper ikke til venner og vennebarn lenger og forsøker å holde gavekjøret til ungene på et nivå som ikke generer digre pakkehav på julaften. Familien vår har fått beskjed om at vi setter pris på at de begrenser mengden gaver til ungene.

Mens der tar vi helt av.

Gammel 26-04-10, 11:51   #76
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg er nok skikkelig white-trash.

Var akkurat i bursdag til niesa mi, og siden vi snart skal flytte så må jeg innrømme at vi tømte gaveskapet og pakket inn det. så det var ikke utrolig mye omtanke bak det, selv om en del av tingene sikkert tidligere var kjøpt på salg med henne i tankene. Men hun fikk mye greier og tror hun ble fornøyd i hvertfall. Både film, en del klær og en bok.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.