|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bladibladiblaah!
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?
|
|
|
#22 |
|
Peppy!
|
Nuvel. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?Det hender jeg låner meg en bunke når jeg er på biblioteket - og da kan jeg kan glatt "lese" ut 7 KK blader++ på en kveld. Billig og effektivt |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?Jeg kan avsløre at det har holdt på en stund, i hvert fall.
|
|
|
#25 |
|
intro
|
Ja, det hadde jeg vent meg til fra før.
|
|
|
|
#26 |
|
Shake it out!
|
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?Jeg må ha filter, for jeg får ikke med meg sånn. Dvs, jeg ser det i amerikanske blader, for der er det 10 sider bak i bladet med den typen annonser, men de er det jo lett å hoppe over (eller rettere sagt ikke bla fram til). Men er det sånn i norske blader også nå? Tror jeg må ta et empirisk studie i de ca 10 bladene jeg fikk i posten fra min moder i går.
|
|
|
#27 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?Jeg kan forresten melde at jeg nå har lest et nummer av konkurrenten Kamille, og kan konstatere at det er et husmor-magasin. Reklamene var stort sett for mat, vaskemidler, litt kosmetikk, samt naturpreparater og legemidler. Helt bakerst i bladet var det en seksjon med rubrikk-annonser, hvorav to var for kosmetisk kirurgi, og resten var for mat etc.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De færreste gjør store inngrep som bukplastikk, ansiktsløfting osv. men antallet klinikker øker stadig, og de er stort sett fullbooket i lang tid framover.
|
|
|
#29 |
|
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?Ja, har observert det, men gidder ikke å la det påvirke meg! |
|
|
|
|
|
#30 |
|
intro
|
Ah, noe for oss, med andre ord!
|
|
|
|
#31 |
|
|
Er det tabu, altså? Jeg synes folk babler om det hele tiden. Og nei, mine nærmeste omgivelser gjør svært sjelden quick-fix'er, altså. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg oppfatter det heller ikke som tabu, tvert i mot så har jeg en opplevelse av at folk i dag skryter av det villig vekk. Både magekirurgi, pupper og botox
|
|
|
#33 |
|
Selvsagt er det tabu når, som du selv sier, folk babler om det hele tiden, men ingen innrømmer sine egne kosmetiske inngrep selv om det kryyyyr av klinikker over hele landet og de har mer enn nok å gjøre. Det er ikke bare kongelige og tv-stjerner som fixer på kroppen sin. Dermed vet du heller ikke om dine nærmeste gjør det. Nemlig. Jeg hadde en jente-lunsj hvor temaet kom opp for noen uker siden. 8 jenter i alderen 33-42. 4 av de innrømte at de hadde fikset. 1 puppene, 1 ørene, 1 fettsuging lår og knær, og 1 som bare ville la oss gjette.... Jeg ble overrasket og hadde f.eks. i min villeste fantasi kunne trodd at vedk. som hadde operert inn sillikon virkelig har det... Så feil kan man ta... og hva er egentlig så galt med det da? Inngrepene eller markedsføringen for den saks skyld?
|
|
|
#34 |
|
NOEN skryter om det, og NOEN innrømmer det. Det er ikke flertallet.
|
|
|
#35 |
|
|
Eller kanskje bare du og jeg har helt forskjellig omgangskrets. For eksempel. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
For å si det sånn - både på jobb og i omgangskretsen er det rimelig åpent om hvem som har gjort hva. Jeg har bl.a. en god dose med jenter på jobb som har fikset pupper - både forstørret, forminsket, heiset opp og gudene vet hva. Det har aldri vært noen hemmelighet. Jeg har et inntrykk av at blandt 20-40 åringer er det rimelig lite tabu og innrømme hva man eventuelt har fikset på. Men som aC sier - kanskje omgangskretsene våre er forskjellige?
|
|
|
#37 |
|
Peppy!
|
Jeg tror nok det er essensen, at det er vanlig i noen kretser, og fullstendig fremmed i andre. Og i kretser hvor det er vanlig å utføre plastisk kirurgi kan det kanskje virke som om det er gjengs. Men det er det altså ikke. Det er jo lett å bekrefte, det er bare å se på hvor mye penger klinikkene tjener. Det omsettes ikke nok penger innen den bransjen til å kunne si at folk flest benytter dette altså. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hva har skjedd med annonsene i KK?Folk flest gjør det ikke, nei. Og uansett er vi fremdeles noen år fra målgruppen. Men det blir stadig vanligere med botox og fillers blant de som er noe eldre, har greit med penger uten å være jet-set og i relativt urbane strøk. Kirurgi har gått ned de siste par årene, men det er ganske konjunkturavhengig, så det kan være en credit crunch-sak.
|
![]() |
|
|