Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Alternativ medisin vs skolemedisin

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-06, 15:15   #15
Michelle
X First Lady

Medlem siden: Sep 2006
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Hvs akupunktur angår så er jo det etterhvert blitt en nokså anerkjent metode blant mange skolemedisinere. Flere leger og sykepleiere m.fl har lært seg teknikken.
Dette benyttes jo i forbindelse med fødsler og som smertebehandling.

Det som er synd er at fortsatt har de ikke fått sin offentlige godkjenning og det medfører fritt spillerom slik at de med kun korte kurs kan kalle seg akupunktør.

For de som vil prøve så gå da inn på denne linken for å finne en som er med i denne foreningen og som har gode nok utdanning.
http://www.akupunktur.no/pages/om_nafo_.php

Jeg har selv god erfaring med akupunktur i forbindelse med sterke hodesmerter og kronisk bihulebetennelse. Dog var dette for endel år siden.
Jeg levde i 5 år på antibiotika og ble svært tynn. Ble satt på venteliste for operasjon men i mellomtiden prøvde jeg dette. Jeg har i løpet av de 10 siste årene kun vært plaget en gang med bihulene.

Fortsatt tar jeg en behandling i ny og ned når smertene i bekken mm blir for ille og for å unngå ta smertestillende.

Jeg er også åpen for homepati og eldstejenta har fått behandling i 4 år for å lindre pollen plagene. Hun var sterkt plaget. I år hvor pollensesongen har vært den verste noensinne har hun vært helt fin. Selvsagt er hun utredet av barne lege og hun har vært informert.

Jeg tror enkelte alternative behandlingmetoder kan utfylle skolemedisinen men selvsagt er det nok mye rart av ulike metoder så en bør sile ut og ikke minst bruke sunn fornuft. Og for all del ikke kutte ut behandlingen hos lege sånn uten videre.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:50.