Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Så du konsekvenser av ting da du var yngre?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-10, 22:17   #1
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Så du konsekvenser av ting da du var yngre?

Nei. Jeg var dom såm et brø.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 22:24   #2
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg mimre litt om min nekete hemmafrutilværelse i Stockholm.
Det er jammen godt ingen filmet og intervjuet meg dengang.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 07:49   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg så ganske tidlig konsekvenser av handlingene mine, men da jeg var et meget ondt og kalkulerende barn veide jeg konsekvenser opp mot lystopplevelse. Hvis det f.eks. var veldig fristende å være ute lenger enn avtalt innetid visst jeg selvsagt at det ville føre til kjeft. Jeg syntes til og med at kjeft og andre reaksjoner/sanskjoner var rettferdige og helt på sin plass. Likevel gjennomførte jeg som regel ulovlighetene mine, og når kjeftinga kom sto jeg bare stille og hørte på uten å si særlig til mitt forsvar eller komme med unnskyldninger. Jeg var jo egentlig enig med kjefteren. Opplevelsene betød mer enn kjeft, og jeg har aldri vært så redd for å bli kjefta på eller kritisert.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 10:06   #4
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Nei. Jeg var dom såm et brø.

Me too. Jeg har heldigvis vært i besittelse av en såpass stor porsjon flaks at bare en ting fikk store konsekvenser. Og det skremte meg sporenstreks inn på den smale sti. Etter det turde jeg knapt spise sjokolade utenom lørdager i sikkert 10 år

Gammel 29-04-10, 10:31   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg så konsekvenser til en viss grad da jeg var yngre, men jeg har også gjort noen valg som ikke var verdens smarteste, og hatt oppfatninger om at verden var anderledes enn den egentlig var. Jeg husker bl.a. at jeg diskuterte feminisme med mamme, og mente at det var så teit, vi var jo likestilte.

I Paradise- og Tora-tilfellet tror jeg heller det er oppmerksomhetstrang gone bad som er årsaken til angeren. Jeg tipper de mer enn gjerne har villet komme i rampelyset, og ingenting skal få meg til å tro at Tora sto fram på grunn av sitt gode hjerte og rettferdighetshensyn. I etterkant har nok begge jentene fått oppmerksomhet de ikke syntes var så veldig stas, og angrer. Det ser man jo på de aller fleste av glamourmodellene også, etter en stund i rampelyset fjerner de silikon og vil gjerne oppfattes som noe mer enn pupper og rumpe. Og akkurat den konsekvensen tror jeg ikke de greier å se på forhånd. At oppmerksomhet kan bli noe helt annet enn man forventet seg, og at de skal greie å styre mediebildet av seg selv i mye størregrad.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vet bare at en kompis av meg fikk betalt 25 000 for å være med i en reportasje egentlig fullstendig uten nyhetsverdi for noen år siden. Så jeg hadde trodd at beløpet for denne Tora er et helt annet. Men dette er altså basert på antakelser.

Det er mest sannsynlig samme Tora har fått, men har blitt trukket 50 % i skatt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.