Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 14:53   #41
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Paradisedeltager vil ha fjernet bilder og info fra nett ...

Er ikke det omtrent Charterfeber da? Evt. det sjekkeprogrammet med han fyren derifra?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 14:54   #42
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det et sjekkeprogram med han fra Charterfeber?!

Gammel 29-04-10, 15:34   #43
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mener jeg hørte dette ble sagt på spøk i et komisprogram av noe slag jeg? Torsdag-noe, mener jeg at programet het.

Jeg hørte det også på radio, men der framstilte de det som klipp fra serien. Vel, for hennes skyld får vi håpe det var en spøk.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 15:34   #44
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Mener jeg hørte dette ble sagt på spøk i et komisprogram av noe slag jeg? Torsdag-noe, mener jeg at programet het.

Det blei ikkje sagt på spøk. Dei viste klippet i Torsdag kveld frå Nydalen. Deretter lagde dei ein parodi på det.

Gammel 29-04-10, 15:37   #45
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg synes valget deres om å bli med på et sånt type realityprogram og diverse glamourbilder er lite smart og teit, og at det er ganske åpenbart at man mest sannsynlig vil angre på alt som kommer i media senere. For all del, det er lov å angre og det er lov å prøve å fjerne noe av det som ligger ute, men jeg synes det er naivt og veldig etterpåklokt. Selv om man er 20 eller 24, så er man ikke fritatt fra å tenke i forkant av noe man gjør. Jeg også ler av de som lever seg inn i programmet, men det er på siden av dette temaet.

Selvsagt kan det være et dumt valg. Jeg er ikke uenig der, selv om jeg på den annen side og generelt sett er glad verden ikke bare består av mennesker som aldri tar en sjanse og tør å stikke seg frem. Ja, som til og med tør å gjøre noe som kunne vise seg å være dumt. Men jeg ville ikke akkurat hoppet i taket av glede dersom datteren min om noen år meldte seg på et realityshow.

Men det er en ganske stor forskjell på å ha gjort noe dumt og å være dum. På den annen side synes jeg det virker både dumt og naivt å ikke være klar over at man ser en bitteliten og redigert bit av et menneskes liv før man dømmer.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 15:38   #46
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Det blei ikkje sagt på spøk. Dei viste klippet i Torsdag kveld frå Nydalen. Deretter lagde dei ein parodi på det.

OK. Jeg syntes det var litt merkelig hvis de så seg nødt til å finne opp dumme utsagn. Vil anta det er nok å ta av. :litt slem:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:15   #47
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Nå har denne typen programmer surret og godt i årevis, og alle vet hvordan deltakerne blir framstilt. Det er en ærlig sak å bli med for oppmerksomhet, gratis drikke og diverse sprell, men selv et nek burde skjønne at da "halve landet" får se hva du gjør så vil det få konsekvenser for deg. Jeg har omtrent like mye sympati med dem som med kompisen min som har mistet lappen for andre gang.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:21   #48
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og hvis man i ettertid plages av at toppløsbilder publiseres om og om og om igjen så må det da være en ærlig sak å spørre de som gjøre det pent om de kan slutte? Kanskje ikke så realistisk, men allikevel. Eller mener man at folk som har gjort noe de i ettertid angrer på ikke skal få lov til å prøve å rette opp i det?

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
Gammel 29-04-10, 16:21   #49
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Nå har denne typen programmer surret og godt i årevis, og alle vet hvordan deltakerne blir framstilt.

Jeg tror faktisk ikke alle skjønner hvor gjennomredigert og forhåndsbestemt dette er. Jeg tror veldig mange tenker at bare de gjør sånn og slik, så vil de fremstå som kule og greie. Men jeg er selvsagt enig i at å bli med i et program hvor selve konseptet går ut på å drikke seg full, kle av seg og ha sex uten å tenke bittelitt på langtidskonsekvensen av dette er litt kort.

Gammel 29-04-10, 16:29   #50
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Deltagerne av de aller første programmene visste ikke hva de gikk til. Om noen av dem hadde ønsket informasjonen og bilder av seg selv slettet hadde jeg hatt forståelse for det. Nå derimot? Not so much. Selv om man ikke selv skjønner hvor gjennomredigert programmet er er det FOR dumt å ikke skjønne at man som deltager i Paradis Hotel vil ende opp med bilder av seg selv som en fremtidig arbeidsgiver kan rynke på nesen av. Paradise Hotel gjør seg rett og slett ikke på CVen.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:36   #51
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg tror faktisk ikke alle skjønner hvor gjennomredigert og forhåndsbestemt dette er. Jeg tror veldig mange tenker at bare de gjør sånn og slik, så vil de fremstå som kule og greie. Men jeg er selvsagt enig i at å bli med i et program hvor selve konseptet går ut på å drikke seg full, kle av seg og ha sex uten å tenke bittelitt på langtidskonsekvensen av dette er litt kort.

Det er jeg enig i. Samtidig så vet jeg ikke så mye om hvordan dette programmet ble presentert for mulige deltakere før første sesong.

Gammel 29-04-10, 16:39   #52
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Før første sesong hadde norsk TV vist flere danske og amerikanske sesonger. Så jeg vil si at de visste hva de gikk til.

Gammel 29-04-10, 16:43   #53
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Nei, det er det nok ikke. (Ida var med i første sesong.)
Samtidig tror jeg ikke det er så veldig mye kjennskap til kryssklipping etc. så mange tenker vel at de skal klare å gi et ok inntrykk?

I tillegg gjør jo alkohol noe med dømmekraften og det er vel ikke akkurat mangelvare i sånne realityprogram. "Samle en gjeng ungdommer i beste 'russetid', la alkoholen flomme og snurr film!" kombinert med snedig kryssklipping tror jeg er kraftig undervurdert. Det er umodne, alkoholpåvirkede amatører opp mot proffe smartinger som tjener gode penger på dette og attpåtil har sikret seg gjennom kontrakter fordi de legger opp til og forventer at folk skal drites ut. Det virker veldig lite fair. Derfor synes jeg det blir litt guffent å være med i "peke og le"-gruppa når en av eks-deltakerne gjerne vil rette opp i dette og de hun henvender seg til istedet for å svare på en ok måte skaper en slags "Hæ hæ! Se så teit HUN er, da!"-greie.

Hun henvendte seg til de som satt på bildene direkte. Ikke gjennom leserbrev i avisa.

Enig. En kynisk bransje som spiller på unge folks naivitet.

Gammel 29-04-10, 16:55   #54
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før første sesong hadde norsk TV vist flere danske og amerikanske sesonger. Så jeg vil si at de visste hva de gikk til.

Jeg mente de aller første programmene i reality-sjangeren.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:56   #55
kie
weird

kie sin avatar

Standard

Jeg kan forestille meg at det finnes en god del mennesker som virkelig tror at Robinson-Ine virkelig er en riks-bitch. Som virkelig tror at en jente med lyst hår og store pupper er så dum som hun fremstår i et gjennomredigert realityprogram.

Og så kan jeg tenke meg at mennesker som tror det også tror at de selv vil fremstilles helt annerledes, fordi de jo er helt annerledes.

Et av de styggeste eksemplene på slik fremstilling jeg har sett (jeg ser ikke så mye på Big Brother-type program, men veldig mye på Biggest Loser), er den forhatte Vicky i biggest loser. I alle fall i følge henne selv. Hun er en hardt arbeidende sykepleier og småbarnsmor. Hun ser litt sånn "djevelsk" ut når hun smiler og det var noen klipp som viste hennes smil gjentatte ganger (samme klipp) hver gang ting gikk skikkelig dårlig for andre i serien eller noen andre hadde et tårevått følsomt øyeblikk. Man klippet utsagn i forbindelse med en premie der man kunne få brev/film fra familien hjemme slik at alle andre fremsto som tårevåte og hun virket iskald og nærmest som om hun ikke var glad i ungene sine da hun sa at utfordringen ikke var verdt premien. Og så tok man ikke med at hun hadde en kneskade som gjorde at hun altså vurderte det å unngå ytterligere skade og hjemsendelse var viktigere der og da, om jeg ikke husker feil. I en annen utfordring fremsto hun som superegoistisk der hun ruslet rolig mens mannen hennes måtte løpe dobbelt så fort for å kompensere for henne, selvsagt uten at man la noe særlig vekt på å formidle at det var kneskaden som gjorde at hun ikke sto på like hardt som han. Osv. Det var rent fascinerende å se på hvordan de gjorde det.

At "alle vet" om hvordan dette er synes jeg virker ulogisk når man ser hvor mange som går fem på i forhold til den fremstillingen de får av realitydeltakerne.

Gammel 29-04-10, 17:00   #56
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg mente de aller første programmene i reality-sjangeren.

Ja, det skjønte jeg. Jeg svarte Kie.

Gammel 29-04-10, 17:14   #57
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Dessuten: jeg så litt på Migrapolis i går kveld, og der intervjuet de enn fyr fra Paradise Hotel. Han sa han ble med fordi han syntes det så så kult ut der forrige sesong. Og fordi turen var gratis. Og fordi han likte oppmerksomhet. Og det fikk han vel.

Jeg mistenker at denne Paradise-deltakeren egentlig bare er ute etter litt mer blest om seg selv.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 17:18   #58
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man er vel i utgangspunktet ganske ekshibisjonistisk i det man melder seg på, men jeg tviler ikke på at det for mange er et sjokk at de ikke blir oppfattet som Hippe&Kule&Schmarte av resten av verden.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 19:24   #59
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Dessuten: jeg så litt på Migrapolis i går kveld, og der intervjuet de enn fyr fra Paradise Hote..

Det så jeg også. Det jeg synes var det verste var foreldrene hans da de ble spurt om hvordan de ville forholdt seg dersom de hadde hatt en datter som skulle være med i Paradise Hotel. Faren mente at det liksom var sånn at gutter hadde jo jaktinstinkt osv., (les: det var mer naturlig for dem), mens moren supplerte med at hun ville vært mye mer skeptisk til å sende ei jente, for de ville jo føle mye mer press til å gjøre ting de ikke burde (les: ha sex).

Men å sende sønnen dit for å nedlegge en haug med jenter (hvis han nå gjorde det), det var liksom helt i orden. (Bortsett fra at de helst hadde sett at han var med i Farmen eller 71 grader nord, da.)

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 19:33   #60
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Og hvis man i ettertid plages av at toppløsbilder publiseres om og om og om igjen så må det da være en ærlig sak å spørre de som gjøre det pent om de kan slutte? Kanskje ikke så realistisk, men allikevel. Eller mener man at folk som har gjort noe de i ettertid angrer på ikke skal få lov til å prøve å rette opp i det?

Nei, det er vel nettopp poenget mitt, det er ikke så realistisk. Har man jobbet som glamourmodell og tatt hauger av dårlige bilder og i tillegg deltatt i Paradise, så tror jeg faktisk man må ta det som er. Og heller jobbe seriøst for å rette opp inntrykket.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.