Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Synes dere det er morsomt i konfirmasjoner, barnedåp og bryllup?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 08:16   #41
Left
Passiv

Standard

Sv: Synes dere det er morsomt i konfirmasjoner, barnedåp og bryllup?

Familie og venner er spredt over det ganske land, så jeg synes alltid det er gøy å treffe folk jeg ikke har sett på lenge. Så ja - jeg liker slike sammenkomster.

Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 08:30   #42
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Konfirmasjon og dåp er helt ok, til og med gøy når jeg bare har svelget den bitre realiteten at jeg må pynte meg. Bryllup er virkelig bånn i bøtta for et A-menneske som ikke fungerer etter kl. 22.30. Og så synes jeg eviglange middager med taler er en sann lidelse.

Vanlige familieselskaper/sammenkomster er kjempehyggelige.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 08:49   #43
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns stort sett det er veldig koselig jeg.
Man får pratet med folk det er lenge siden man har møtt, og man får god mat og drikke

Bryllupene jeg har vært i tror jeg har vært morsomme alle sammen. I forskjellig grad selvfølgelig, men ja, morsomt

Gammel 03-05-10, 08:57   #44
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Det meste er pliktløp dersom det inneholder formell middag med taler og sang. Jeg liker ikke det, spesielt sang har jeg issues med. Etter middagen pleier det å være hyggelig.

Gammel 03-05-10, 09:00   #45
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Trist å lese at så mange synes slikt er kjedelig pliktløp. Håper i alle fall at dere finner litt glede i å faktisk stille opp for familie og venner selv om dere synes det er kjedelig?

Jeg kan ikke huske å ha vært i verken bryllup eller dåp som har vært kjedelig og pliktløp. Konfirmasjon har jeg ikke vært på siden jeg selv var ungdom, så det kan jeg ikke uttale meg om. Jeg synes taler kan være kjedelige, men stort sett synes jeg taler er fine og en fin måte å hedre hovedpersonen(e) på.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 09:11   #46
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Taler og sanger har jeg forresten ikke opplevd i dåp/konfimasjon. Da har det bare vært nærmeste familie og god mat. Og det er jo ok. Da synes jeg kirken er det kjedeligste på hele dagen.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk drar dersom man bare anser det som pliktløp og dørgende kjedelig. Dersom det er folk som er såpass "fjerne" fra dere så bryr de seg vel neppe om dere kommer eller ei? Eller synes dere at det er gørr med f.eks søsken/nære venners bryllup også?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 09:14   #47
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker alt sånt ja. Bortsett fra alle talene, jeg hater taler. Og så elsker jeg mat og skravling, så det kan liksom aldri bli feil.

Gammel 03-05-10, 09:15   #48
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Og hva er greia med at det alltid må spilles dansebandmusikk i bryllup?

Ouch, det har jeg heldigvis tilgode å oppleve, har aldri vært i et bryllup med dansebandmusikk, og jeg hadde heller latt være å gifte meg enn å spille noe sånt i vårt bryllup. Med unntak av Jag trodde englarna fanns. Ånei nå har jeg den på hjernen igjen!!

Gammel 03-05-10, 09:18   #49
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg e en enkel sjel som koser meg når det er utsikter til god mat, dessert og kake.

Ja, ikke sant! God mat er alltid gøy. Jeg synes som regel slikt er koselig, jeg.

Gammel 03-05-10, 09:19   #50
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Taler og sanger har jeg forresten ikke opplevd i dåp/konfimasjon. Da har det bare vært nærmeste familie og god mat. Og det er jo ok. Da synes jeg kirken er det kjedeligste på hele dagen.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk drar dersom man bare anser det som pliktløp og dørgende kjedelig. Dersom det er folk som er såpass "fjerne" fra dere så bryr de seg vel neppe om dere kommer eller ei? Eller synes dere at det er gørr med f.eks søsken/nære venners bryllup også?

Fordi jeg ikke mener gørr og dørgende kjedelig med begrepet pliktløp, jeg mener "om jeg kunne velge på øverste hylle hadde jeg nok gått for noe annet, men jeg gjør dette i steden for noen andre sin skyld"
Jeg gleder meg ikke i forkant, og jeg kan falle ut i egne tanker under middag og taler, og snike meg til dopauser midt i den dårligste sangen, men jeg gjennomfører med et smil (sånn ca) og tenker ikke olme tanker om det i etterkant.

Gammel 03-05-10, 09:50   #51
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker alle anledninger til å lufte bunaden! Bryllup er kjempegøy. Ellers har jeg bare vært i 2 dåper siden 80-tallet - så det ligger bare an til 2 konfirmasjoner utenom evt. konfirmasjon til mine egne.

Gammel 03-05-10, 09:52   #52
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes taler kan være kjedelige, men stort sett synes jeg taler er fine og en fin måte å hedre hovedpersonen(e) på.

Jeg synes taler er kjempeunderholdende. Jeg pleier å lære så mye nytt om hovedpersonen(e) at det er en fryd.

Gammel 03-05-10, 09:58   #53
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Eg synes det er morosamt å møta familien, me er såpass mange at det er sjeldan alle er samla. Bryllup utanfor familien eg har vore i har stort sett vore kjekke, eit par direkte festlige, det kjem gjerne an på kven ein har til bords.

Gammel 03-05-10, 11:03   #54
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Taler er hyggelig, synes jeg. Og så er jeg selvfølgelig en rev på å skrive festsanger, så jeg kunne nok ha ertet på meg flere av dere.

@Kanina: For min del er det ikke det at jeg synes det er kjedelig, egentlig, mest at jeg kan finne på å bli beklemt og få anfall av sosialangst (noe jeg innser må høres rart ut, all den tid jeg ikke akkurat er kjent for å være sjenert og stillferdig ).

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:04   #55
rajraj
*_*

rajraj sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har begynt å synes det er riktig så festlig med sanger. Er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel?

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:07   #56
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg har begynt å synes det er riktig så festlig med sanger. Er det et tegn på at jeg begynner å bli gammel?

Neppe. En av de eldste her på jobb (godt over 60) tar lunsjen sin på kontoret de dagene det er bursdag, fordi hun synes det er så grusomt flaut når vi synger for jubilanten. Det er en følelse jeg ikke kan forstå, kjenner jeg.

Gammel 03-05-10, 11:11   #57
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg liker barnedåp best, så konfirmasjoner, så bryllup. Barnedåper og konfirmasjoner er mer min type sammenkomst, hvor folk prater uformelt og spiser god mat og sånn, mens bryllup ofte er kjedelige med mange taler pluss at jeg ikke er noen danseløve, så jeg kjeder meg når selve festen begynner.

Pluss at barnedåp og konfirmasjon ofte er nærmeste familie, mens man i bryllup må være sosial og mingle med mange ukjente. Jeg er veldig dårlig på mingling.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 11:17   #58
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Jeg føler meg bare beklemt om jeg må synge hjemmediktede sanger spekket med nødrim og med "morsomt" innhold. Aller verst er generelle sanger hvor bare brudeparets navn byttes ut fra gang til gang, og dessuten synes jeg at melodivalget "kjærlighetsvisa" er så parodisk at jeg bare fniser flaut hver gang den havner i sangheftet

Gammel 03-05-10, 11:19   #59
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Jeg føler meg bare beklemt om jeg må synge hjemmediktede sanger spekket med nødrim og med "morsomt" innhold. Aller verst er generelle sanger hvor bare brudeparets navn byttes ut fra gang til gang, og dessuten synes jeg at melodivalget "kjærlighetsvisa" er så parodisk at jeg bare fniser flaut hver gang den havner i sangheftet

Den har jeg brukt to ganger! Det er riktig nok godt over 10 år siden. Nødrim og hakkende rytme er jo virkelig underholdende (skjønt mine sanger er selvfølgelig ikke sånn .)

Gammel 03-05-10, 11:21   #60
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes det er utrolig mange kritiske mennesker her, jeg. Himmel og hav, finn på noe for å lage en spennende fest sjøl da istedenfor å okke dere over hjemmediktede sanger, kjedelige taler, feil musikk, feil melodi på sangen, for mange mennesker, for kjedelige mennesker, eller hva dere nå klager på.

Jeg synes alle typene selskaper er koselige. Det er alltid hyggelig å spise god mat, treffe kjente eller ukjente, danse litt, prate litt - og ikke minst hyggelig å være med å markere det ene eller det andre. For den som feires (i dåp er det jo egentlig foreldrene som har prestert noe stort) er dette en stor dag, og da kan man jo håpe på en smule velvilje fra gjestene. Kjenner jeg blir litt provosert her faktisk. (Men ser jo at det er mange som ikke har disse holdningene også da).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:04.