|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
I mål
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Jeg er enig med Polyanna, tanken ville ikke slått meg i det hele tatt. Vi går lite om kvelden når vi er på ferie da, tilpasser til junior. Tror siste sommeren vi hadde med trille var sommeren han hadde fylt 3, men tror ikke vi brukte den særlig mye da. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?
Jeg hadde heller ikke vurdert vogn til en fireåring.
|
|
|
|
#23 |
|
I mål
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Forøvrig er heller ikke min 5-åring noen racer i å gå (dvs, han går fint med barnehagen, men blir utrolig fort sliten sammen med oss |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi får høre fra barnehagen at femåringen vår er så glad i å gå lange turer med barnehagen, men det ser vi lite til hjemme, gitt, særlig når pappa er med... Da er det fryktelig slitsomt å gå, vondt i beina og det ene med det andre...
|
|
|
#25 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Jeg hadde med Zapp på ferie da minsten var både fire og fem år. Veldig praktisk!
|
|
|
#26 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Jeg hadde nok ikke tatt med vogn på ferie til fireåring, men jeg pleier ikke å ta med vogn på tur uansett alder, for det er så stress å dra på. Bæretøy er finfint til de små, og når de er større må de fint gå, så tilpasser vi heller gangavstander til barna og tar pauser når det trengs.
|
|
|
#27 |
|
:)
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Synes fireåring i vogn ser litt snodig ut. Akkurat som en treåring som leker ute med sutt. Men når det er sagt hadde jeg ikke tatt fem øre for å ta med en liten enkel paraplytrille hvis det var kun for en ferie, og ikke noe vi gjorde normalt. På den kan man jo også henge bag og pose på håndtak. Jeg tar med vogn selv. Men kun til baby. Men har ståbrett.
|
|
|
#28 |
|
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Da vi var på ferieturer med fireåringer falt det meg ikke inn å tenke på vogn til dem. Nå hadde nok ingen av mine ønsket å sitte i vogn som fireåringer heller. Vognene har blitt ryddet bort ved 2,5-3 årsalderen og vi har ikke hatt behov for dem etter det. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bokglad
Hvor: Agder
Hvordan det ser ut spiller da ingen rolle.
|
|
|
#30 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Når en skal med 3 små unger på stranda og 2 voksne så blir det litt pikk, pakk, så takke meg til vogn. I tillegg så betaler jeg heller 10 000 kroner mindre for en ferie og heller må gå litt lenger enn det som kanskje er tilpasset 3-åringen sine bein. Da tar jeg heller med vogn til han. Ferie og hverdag er to helt forskjellige ting, men større søsken er det mange hensyn å ta, så derfor blir vogn med sånn at ferien blir garantert like fin for alle parter om behovet for vogn skulle være der. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
:)
les resten av innlegget mitt så ser du at jeg mener at det ikke spiller noen rolle.
|
|
|
#32 |
|
|
Jeg er motsatt. Jeg synes det å dra med seg 3 barn+ vogn er mer styr enn å dra med meg 3 barn uten vogn. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Min første tanke er at det å være helt unødvendig. Så kom jeg på at storebror hadde klippekort til vogna da han var nesten 4 år. Lillebror var baby, men det kunne være fint å la de litt større beina få hvilt seg på lengre turer. Om det nå var rusleturer eller transportetapper.
|
|
|
#35 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Vi pakker aldri lite til strandtur, eller andre turer heller for den sakens skyld. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Vi var i NY da Houdini var litt over 3 år og brukte ikke vogn til ham da. Vi travet gatelangs i 2 uker og det gikk greit. Han har ikke brukt vogn etter den turen.
|
|
|
#37 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?Vi tok med vogn i fjor til puddingen som da var nesten fem, nettopp fordi hun er doven og makelig, og fordi vi tenkte at hun kanskje kunne dåne i den hvis det ble litt vel sent en kveld på restaurant.
|
|
![]() |
|
|