Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Trenger vi å ha med ei lita trille?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 14:16   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger vi å ha med ei lita trille?

Jeg er enig med Polyanna, tanken ville ikke slått meg i det hele tatt. Vi går lite om kvelden når vi er på ferie da, tilpasser til junior. Tror siste sommeren vi hadde med trille var sommeren han hadde fylt 3, men tror ikke vi brukte den særlig mye da.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 14:41   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg er enig med Polyanna, tanken ville ikke slått meg i det hele tatt. Vi går lite om kvelden når vi er på ferie da, tilpasser til junior. Tror siste sommeren vi hadde med trille var sommeren han hadde fylt 3, men tror ikke vi brukte den særlig mye da.

Jeg hadde heller ikke vurdert vogn til en fireåring.

Gammel 03-05-10, 14:42   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forøvrig er heller ikke min 5-åring noen racer i å gå (dvs, han går fint med barnehagen, men blir utrolig fort sliten sammen med oss ), men man blir jo ikke mindre makelig anlagt av å få tilbud om trille akkurat .

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 14:52   #24
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Forøvrig er heller ikke min 5-åring noen racer i å gå (dvs, han går fint med barnehagen, men blir utrolig fort sliten sammen med oss ), men man blir jo ikke mindre makelig anlagt av å få tilbud om trille akkurat .

Vi får høre fra barnehagen at femåringen vår er så glad i å gå lange turer med barnehagen, men det ser vi lite til hjemme, gitt, særlig når pappa er med... Da er det fryktelig slitsomt å gå, vondt i beina og det ene med det andre...

Men så avslører hun at hun fint kan gå innimellom, da. Vi har holdt på å flytte i helgen, bare 200 meter, men oppoverbakke herfra til gamlehuset, og den veien pleier å være så forferdelig slitsom. Men så var jentene på nesten 2 og 5 utenfor her, jeg hadde knapt snudd meg før de plutselig var borte. Jeg begynte å gå rundt å lete etter dem, og etter fem minutter ringte mannen fra gamlehuset og spurte om jeg visste at jentene var der. Så da hadde femåringen tatt nesten toåringen i hånda og gått opp de "forferdelig umenneskelig tunge bakkene" på no time - så de kan når de vil

Gammel 03-05-10, 14:53   #25
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde med Zapp på ferie da minsten var både fire og fem år. Veldig praktisk!
Vi hadde jo større barn med også da som innimellom ville gå fort og langt og da var trille til den yngste veldig kjekt.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 14:57   #26
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde nok ikke tatt med vogn på ferie til fireåring, men jeg pleier ikke å ta med vogn på tur uansett alder, for det er så stress å dra på. Bæretøy er finfint til de små, og når de er større må de fint gå, så tilpasser vi heller gangavstander til barna og tar pauser når det trengs.

Gammel 03-05-10, 14:58   #27
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Synes fireåring i vogn ser litt snodig ut. Akkurat som en treåring som leker ute med sutt. Men når det er sagt hadde jeg ikke tatt fem øre for å ta med en liten enkel paraplytrille hvis det var kun for en ferie, og ikke noe vi gjorde normalt. På den kan man jo også henge bag og pose på håndtak. Jeg tar med vogn selv. Men kun til baby. Men har ståbrett.

Gammel 03-05-10, 15:02   #28
Guava

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi var på ferieturer med fireåringer falt det meg ikke inn å tenke på vogn til dem. Nå hadde nok ingen av mine ønsket å sitte i vogn som fireåringer heller. Vognene har blitt ryddet bort ved 2,5-3 årsalderen og vi har ikke hatt behov for dem etter det.

Nå har begge mine eldste vært 3 år da de fikk småsøsken som har ligget i vogn. Noe av det som har vært deilig med aldersforskjellen er å slippe å dra med to vogner.

Når vi drar på ferie er det ikke behov for soving i trille om kvelden. Det er like stor sjans for at åtteåringen blir trøtt som at de små blir trøtte og å putte en åtteåring på 32 kg i ei trille er ikke aktuelt.

Ungene er vant til å gå og på ferieturene har vi gått mye. Toern var 3,5 da vi var i Jerusalem en hel dag og vandret fra morgen til kveld. Å ha med trille der ville bare vært prakk. Minsten hang i sele på ryggen.

Når vi reiser er det ofte til mindre vognvennlige steder og da er det veldig godt å slippe å dra den med seg.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:03   #29
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Synes fireåring i vogn ser litt snodig ut.

Hvordan det ser ut spiller da ingen rolle.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:04   #30
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Jeg hadde nok ikke tatt med vogn på ferie til fireåring, men jeg pleier ikke å ta med vogn på tur uansett alder, for det er så stress å dra på. Bæretøy er finfint til de små, og når de er større må de fint gå, så tilpasser vi heller gangavstander til barna og tar pauser når det trengs.

Når en skal med 3 små unger på stranda og 2 voksne så blir det litt pikk, pakk, så takke meg til vogn. I tillegg så betaler jeg heller 10 000 kroner mindre for en ferie og heller må gå litt lenger enn det som kanskje er tilpasset 3-åringen sine bein. Da tar jeg heller med vogn til han. Ferie og hverdag er to helt forskjellige ting, men større søsken er det mange hensyn å ta, så derfor blir vogn med sånn at ferien blir garantert like fin for alle parter om behovet for vogn skulle være der.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:09   #31
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Hvordan det ser ut spiller da ingen rolle.

les resten av innlegget mitt så ser du at jeg mener at det ikke spiller noen rolle.

Gammel 03-05-10, 15:15   #32
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Når en skal med 3 små unger på stranda og 2 voksne så blir det litt pikk, pakk, så takke meg til vogn. I tillegg så betaler jeg heller 10 000 kroner mindre for en ferie og heller må gå litt lenger enn det som kanskje er tilpasset 3-åringen sine bein. Da tar jeg heller med vogn til han. Ferie og hverdag er to helt forskjellige ting, men større søsken er det mange hensyn å ta, så derfor blir vogn med sånn at ferien blir garantert like fin for alle parter om behovet for vogn skulle være der.

Jeg er motsatt. Jeg synes det å dra med seg 3 barn+ vogn er mer styr enn å dra med meg 3 barn uten vogn.

Nå har vi aldri med oss fryktelig mye pikkpakk på stranda og det vi har med oss har vi plass til i små sekker og vesker. For to år siden hadde vi baby og da foretrakk vi ofte å ta ham med på stranda uten vogn framfor å ha vogna nedi sanden.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:17   #33
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Min første tanke er at det å være helt unødvendig. Så kom jeg på at storebror hadde klippekort til vogna da han var nesten 4 år. Lillebror var baby, men det kunne være fint å la de litt større beina få hvilt seg på lengre turer. Om det nå var rusleturer eller transportetapper.

Tror ikke jeg ville tatt med trille til syden likevel. Da ville jeg heller satset på skuldrene og kortere turer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:18   #34
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Min er bare 3 da, men jeg liker å gå mye og langt, så vil nok ta med neste år også. Særlig på kvelden ser det deilig ut for de små å bare sitte i vognen/trillen og nyte.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:19   #35
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå har vi aldri med oss fryktelig mye pikkpakk på stranda og det vi har med oss har vi plass til i små sekker og vesker. For to år siden hadde vi baby og da foretrakk vi ofte å ta ham med på stranda uten vogn framfor å ha vogna nedi sanden.

Vi pakker aldri lite til strandtur, eller andre turer heller for den sakens skyld.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:21   #36
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Vi var i NY da Houdini var litt over 3 år og brukte ikke vogn til ham da. Vi travet gatelangs i 2 uker og det gikk greit. Han har ikke brukt vogn etter den turen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 15:34   #37
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok med vogn i fjor til puddingen som da var nesten fem, nettopp fordi hun er doven og makelig, og fordi vi tenkte at hun kanskje kunne dåne i den hvis det ble litt vel sent en kveld på restaurant.

Den ble med hjem igjen, uåpnet. Vi tok henne på skuldrene og på ryggen litt innimellom - og sove skulle jo frøkna IKKE!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:12.