Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-10, 21:41   #781
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag?

Mhm. Macadamianøtter er rikere på fett og fattigere på karber. Goode!
Jeg fant forresten oppskrift på hjemmelaget hvit lavkarbosjokkis på LK-forumet, det må jeg prøve! Fant oppskrift på mørk sjokoladekonfekt og. Men til den hvite må jeg handle kakaosmør og sånt, det koster visst endel.

Her er de:

Hjemmelaget rå hvit sjokolade
Mørk sjokoladekonfekt

Gammel 03-05-10, 21:46   #782
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Cashewnøtter inneholder en del karber i seg selv, altså. Nesten dobbelt så mye som feks mandler (avhengig av produsent).Det kan fort bli litt mye hvis man ikke holder seg til max en liten neve om dagen. Og det er ikke mange nøttene egentlig.

Helt klart. Dette er ikke noe man kan fråtse i. Husker ikke helt karboinnholdet, men det var litt.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 03-05-10, 21:54   #783
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Cashewnøtter og pistasjenøtter mener jeg var litt fy, hvis man følger den strenge karbolinjen ja. Jeg har funnet ut at det er kjempestore forskjeller fra merke til merke, så det er greit å følge med.

Jeg har gått på en durabelig smell i kveld. Nå spiser jeg havregrøt med fruktose og ved siden av meg står en pose med eddikpotetgull. Det har bygget seg opp en ukes tid hvor jeg har vært skikkelig matlei, slitt med å finne mat jeg har lyst på - også har jeg spist alt for lite totalt sett. Nå har jeg vært i jevn ketose siden januar-februar tror jeg (på tross av et par tidligere sprekker) så jeg skal prøve å være fornøyd på tross av kveldens kommende utskeielser.

Gammel 03-05-10, 22:15   #784
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Kos deg, Irma.

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 03-05-10, 23:46   #785
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Man skal ikke alltid tro så mye på innholdsfortegnelsen heller altså. Det er ca ett år siden jeg trodde jeg kom til himmelen ved å finne Chilinøtter med 10,8 karber/100g. Det hørtes for godt ut til å være sant, for resten av merkene var fra 35-40. Men jeg spiste med god samvittighet...og falt ut av ketose hver gang.

Sjekket på nettsidene til fabrikanten, og der sto det oppgitt 35 eller noe på de samme chilinøttene. Jeg sendte mail og spurte hva som stemmer og om de i tilfelle kunne endre innholdsfortegnelsen på posen. Det på nettsiden stemte selvfølgelig og posen skulle de endre ved neste mulighet. Vel, nå har det kommet poser med litt annet design enn før, så jeg sjekket baksiden. Der står det fortsatt 10,8karb/100g!

Gammel 03-05-10, 23:50   #786
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Frokost: Liten sommerkotelett, sopp og løkblanding
Lunsj: Liten sommerkotelett, blomkål"potet"salat
Mellom: Gelemark
Middag: 4 Nannahknekkis m/kremost
Mellom: En håndfull nøtter og noe tørket frukt
Mellom2: Noen Extra Delight sukkerfrie drops
Kvelds: Minipizza av oopsiebasert bunn, ost, salami

Litt snodig måltidssammensetning i dag, men jeg skylder på syke barn og aftenvakt.

Gammel 04-05-10, 12:08   #787
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jøsses, det var dårlig Maimor. De er oppmerksomme på saken, men gjør ingenting?

Jeg har sluttet å spise nøtter, siden jeg spiser nøttemuffins og mandelmuffins så og si daglig, i tillegg til at jeg har litt mandler på cottage cheesen. Da kan det bli litt over the top å gumle nøtter i tillegg. Ikke bare i forhold til karber, men det å gå lei av nøttesmaken.

Gammel 04-05-10, 12:09   #788
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: To danske rugbrødskiver med rekesalat

Lunsj: Avokado med hvitløksmarinerte reker og en kopp kaffe med fløte
mellom: En kjøttkake- måtte smake på de jeg laget, slik at jeg vet de blir bra til middag

middag: Kjøttkaker i sjy og broccoliblanding pluss sukkerfritt tyttebærsyltetøy.

kvelds : baconsvor med litt salsa.

Sist redigert av gnuri : 05-05-10 kl 09:00.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 04-05-10, 12:26   #789
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Benzo: Takk for oppskrift, endelig en brødoppskrift som ikke smakte egg og som faktisk var ganke god. (Men jeg modifiserte den litt etter de ingrediensen jeg hadde.)

Og dere her var det alt for mye sjokolade prat.

Mandag
Middag: kalkunwok med ekstra grønnsaker til meg (nudler til de andre).
Kvelds: 3 brødskiver fra "benzo" sin oppskrift med kremost, kjøttpålegg og noen små rødbeter.
Kos: 1 bit dark mint (sånn mens dere snakket om sjokolade, så spiste jeg litt, så hvordan vil det gå i dag etter å ha lest mye om det...)

Tirsdag:
Frokost: et halvt micronøttebrød
Lunsj: benzobrød med ost, salami og agurk

Gammel 04-05-10, 13:10   #790
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg spist to kokte egg og 1 boks salsamakrell til lunsj. Kollegene ser rart på meg.

banana er ikke aktiv  
Gammel 05-05-10, 08:52   #791
Left
Passiv

Standard

I går:

Frokost - Utgikk pga. alt for lite tid når jeg har tidligvakt. Ikke er jeg sulten heller.

Lunsj: Salat med tunfisk og kokt egg, brukte litt kefir, salt og pepper som dressing. Glemte å ta med rømme hjemmefra. Kjøper 4-pack, veldig greit.

Middag: Kyllingfilet med fløtestuet kinakål, kål og løk

Kvelds: Fløtegrøt

I dag:

Frokost: 1/2 osteomelett av 4 egg. Resten blir nok lunsj

Lunsj: Den ble ikke så næringsmessig sunn, men duverden så god. Har vært hos gnuri og spist Cream cheese Brownies :dobbeltnam:

Middag: Kan nok fort bli rester fra i går, men det ble det jammen ikke. Det ble pizza med mandelbunn - og den var GOD

Kvelds:

Sist redigert av Left : 05-05-10 kl 18:07.

Gammel 05-05-10, 10:10   #792
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Tirsdag forsatte med:
Middag: Rester fra helgen, stek og grønnsaker
Kos/ sen dessert: en halv mango med kesam til
mer kos/kvelds: 4 ostechips (dette var mye bedre en forventet og vil nok bli en gjennganger fremover.)

Onsdag:
Frokost: 2 lavkarboskiver med salami og agurk
Lunsj: planen er 2 lavkarboskiver med salami og agurk
Middag: planen er rømmegrøt
Kvelds: aner ikke

Er det flere som synes JBKM gir en litt ekkel limete/klistrete konsistens, altså at det blir et belegg i ganen mens man spiser?
Kan jeg bruke fiberhusk i rømmegrøten i steden for JBKM?

Gammel 05-05-10, 10:29   #793
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har oppdaget nøttebrød/micronøtterundstykke! Helt genialt, smaker ganske så godt og er en ypperlig påleggsholder. Det er jo pålegget som er godt uansett, og det gir litt "luxussandwichfølelse".

Selv om jeg ikke er uttalt lavkarber så følger jeg med her inne, får mange gode menytips og oppskriftstips!

Gammel 05-05-10, 10:30   #794
gnuri
Fru Jacobsen

gnuri sin avatar

gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Frokost: 2 Nannahknekkiser med smør og ost

-og så gikk resten av dagen avgårde. Husker ikke helt hva jeg spiste, men jeg spiste greit lavkarbo i allefall

Sist redigert av gnuri : 07-05-10 kl 13:54.
gnuri er ikke aktiv  
Gammel 05-05-10, 10:33   #795
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

I dag har jeg spist to kokte egg og 1 boks salsamakrell til lunsj. Kollegene ser rart på meg.

Gammel 05-05-10, 10:44   #796
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Prøvde å finne oppskrift på et "brød" som kunne lages i micro - vet du hvor jeg finner oppskriften?

Gammel 05-05-10, 10:45   #797
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

http://www.foreldreportalen.no/forum...=n%F8ttebr%F8d

Gammel 05-05-10, 10:45   #798
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Tirsdag forsatte med:
Middag: Rester fra helgen, stek og grønnsaker
Kos/ sen dessert: en halv mango med kesam til
mer kos/kvelds: 4 ostechips (dette var mye bedre en forventet og vil nok bli en gjennganger fremover.)

Onsdag:
Frokost: 2 lavkarboskiver med salami og agurk
Lunsj: planen er 2 lavkarboskiver med salami og agurk
Middag: planen er rømmegrøt
Kvelds: aner ikke

Er det flere som synes JBKM gir en litt ekkel limete/klistrete konsistens, altså at det blir et belegg i ganen mens man spiser?
Kan jeg bruke fiberhusk i rømmegrøten i steden for JBKM?

Ja det blir litt spesiell limete konsistens. Om du kan bytte ut med fiberhusk vet jeg ikke.
Kanskje Nestargel er bedre?

Gammel 05-05-10, 10:58   #799
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Nestargel er det samme som JBKM, så jeg tror ikke det blir så annerledes.
Men det går jo an å prøve med Fiberhusk, lage en liten prøveporsjon.

Gammel 05-05-10, 11:00   #800
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

nestergel hadde de ikke på apoteket de måtte bestille og det fant jeg ut ikke var nødvendig når jeg hadde både JBKM og fiberhusk. Skal teste ut med fiberhusk i dag jeg, så får vi se hvordan det går. Takk for svar.

Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:20.