|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#42 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?
Men da vet du sikert også at mange av trenerne har gårder i tillegg og at mange av hestene er inne på banen og står der i en kort periode for innkjøring osv. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
can-jur
|
En hingst bør ikke gå alene. En hingst har like mye behov for sosial omgang som andre hester. Er kan hingsteeier, så tilrettelegger man for det.
|
|
|
|
#44 |
|
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Og tilsirkus, jeg har vært på det en gang, og det blir ikke fler nei. |
|
|
|
|
|
#45 |
|
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Floksa: mange hingster kan ikke gå sammen. Der jeg har vært så får vi mange hingster inn på stallen for trening, og de kjenner jo ikke hverandre. Og er veldig hingstete, noen av dem. De hingstene som er greie for ofte gå med en vallak eller to. |
|
|
|
|
|
#46 |
|
grand multipara
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan tror du det ville gått for dem da? De har vel knapt nok levd i frihet i det hele tatt, og har vel ikke lært hvordan man overlever.
|
|
|
#47 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Kompis, som var nyinflyttet på Tøyen, ble veldig overrasket da han på vei hjem en tidlig morgen etter fylletur på byen så en elefant på luftetur.
|
|
|
#48 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Å slippe dem fri etter et helt liv i fangenskap ville vel vært enda mer dyreplageri enn å bruke dem på sirkus.
|
|
|
#49 |
|
Har ikke tittel
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg går ikke på sirkus. Blant annet pga de teite klovnene. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg tror ikke Nora mente at man skulle si sayonara til elefantene og la dem gå rundt i skogen altså, seriøst.
|
|
|
#51 |
|
Har ikke tittel
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Er så mange som skriver at elefanter på sirkus ser triste ut. Men altså, møter du på en elefant "ute i bushen", så er jeg temmelig sikker på at den også vil se trist ut. Elefantøyne er jo bare sånn. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Passiv
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg har vært på sirkus et par ganger. Jeg ble veldig imponert over noen katter som åpenbart var mishandlet eller mer enn naturlig motivert til å trosse frykt for flammer. Dog så jeg fjeset på ungene idet begge fikk en liten lyspære over hodet og så ut til å tenke "vi har jo en katt hjemme..." så etter det har jeg ikke turt for huskattens sikkerhets skyld. |
|
|
|
#53 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Som Iset sier, så mener jeg ikke slippe dem fri og så 'ha det bra klar deg selv'. Det var fri fra sirkuslivet jeg mente. Slippe å stå i lenker, slippe å gjøre ydmykende triks og slippe å få slag mot kjønnsorganer.
|
|
|
#54 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Nei, jeg syns ikke det er greit.
|
|
|
#55 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg går ikke på sirkus, jeg tar heller ikke med barna mine på sirkus. Jeg har fortalt dem hvorfor. Vil storesøster gå med ei venninne (som simpelthen eeeelsker sirkus) sier jeg ikke nei, det får være oppp til henne selv.
|
|
|
#57 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Jeg har glemt meg og gått på sirkus med Knotten.
|
|
|
#58 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Vi går ikke på sirkus.
|
|
|
#59 |
|
can-jur
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Det er jo egentlig flott at så mange er så bestemte om dette.
|
|
|
|
#60 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Ville dyr i sirkus - støtter du det ved å besøke sirkusforestillinger?Hannah spurte om dette i dag faktisk, fordi hun hadde hørt i barnehagen at det var sirkus her nå (de har vel dratt igjen).
|
![]() |
|
|