Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takler dere alle hilseritualer med glans?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-05-10, 13:20   #41
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Takler dere alle hilseritualer med glans?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg endte opp med å kysse min manns gamle tante på munnen.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 13:38   #42
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi er et fransk firma, og det der er alltid litt komplisert. Også synes jeg svensker klemmer på en annen måte, de klemmer liksom kroppen og ikke kinn mot kinn? Jeg har opplevd flere ganger at de liksom står bakoverlent mens jeg stuper inn lenger og lenger fremoverbøyd for å treffe kinnet. Jeg krummer jo vanligvis ryggen når jeg klemmer, for ikke å få en puppesituasjon.

Ognefortenk, det var ikke fordi jeg ikke hadde dusjet eller pusset tennene.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 13:41   #43
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Også synes jeg svensker klemmer på en annen måte, de klemmer liksom kroppen og ikke kinn mot kinn? Jeg har opplevd flere ganger at de liksom står bakoverlent mens jeg stuper inn lenger og lenger fremoverbøyd for å treffe kinnet. Jeg krummer jo vanligvis ryggen når jeg klemmer, for ikke å få en puppesituasjon.

Jah! Det forklarer saken da jeg endte opp med å klemme en Liseberg-kanin på lørdag. Jeg endte med å klemme skulderen til kaninen.

Gammel 20-05-10, 13:44   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Italiensk crew var... interessant.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:03   #45
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Jeg vet ingenting om kinnkyssing. Derimot så har jeg blitt fortalt at de fleste japanere foretrekker at de vestlige djevlene kommer med et enkelt nikk fremfor at de forsøker seg på ærbødig bukking. Det ser nemlig skikkelig, skikkelig teit ut.

Gammel 20-05-10, 14:14   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg kysser ingen og ingen kysser meg. Man må gjerne mene at sånn gjør franskmenn eller hva har du det - men sånn gjør ikke jeg det. Jeg har den stiveste håndhilsearmen som effektivt holder folk på avstand.

Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:18   #47
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har nesten vent meg til tre-kyss-hilsenen som er vanlig i Nederland. Men hva er egentlig fasiten på hvilken side vi starter med?

Gammel 20-05-10, 14:22   #48
Frøy
I endring

Frøy sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Må jeg hilse på folk også

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:23   #49
Vind
Erfaren

Vind sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Jeg kan godt klemme på gode venner, men kyssing og klemming på fremmede synes jeg er, eh, fremmed

Også blir jeg visst aldri helt vant med; "Hello, how are you?" eller andre varianter, og hva jeg skal svare. Joda, jeg pleier å svare "I'm fine, and you?" Men den helt ektefølte automatikken, hvis man kan kalle det det, sitter visst ikke ennå.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:30   #50
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1276
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, Vind, den er morsom.

Jeg har fått inn "how are you? Fine, and you?"-svadaet på default nå, og det er skikkelig morsomt hvor ufattelig lite ektefølt det er fra begge parter, bare et rituale man må gjennom før man kan snakke om det man egentlig skulle. Fnis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:33   #51
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kinnkyssene takler jeg dårlig. Det er ikke helt meg. Intimsonen min er veldig liten og mange ganger kan en klem være vanskelig å takle

Gammel 20-05-10, 14:40   #52
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dobbel kinnkyssing og klemming når jeg ikke føler at vi er in the zone er litt styr. Jeg prøver å være på hugget på hilsingen, slik at jeg - som initiativtaker - kan bestemme hva slags hilsen vi skal ha. Jeg trives med håndtrykk, kinn/hånd-kombo, god-klem med arm rundt og god-klem med arm og kinnkyss.

Gammel 20-05-10, 14:46   #53
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg har fått inn "how are you? Fine, and you?"-svadaet på default nå, og det er skikkelig morsomt hvor ufattelig lite ektefølt det er fra begge parter, bare et rituale man må gjennom før man kan snakke om det man egentlig skulle. Fnis.

Og reaksjonen til motparten hvis man på mer norsk maner kjører en "Oh, you know, it's a bit busy right now, but it'll be fine, I guess..." Da får man se ekte følelser da - ektefølt forvirring over at noen kan rote til noe så enkelt som standardhilsningen da....

Dette var da i begynnelsen av min nåværende jobb - hvor jeg jobber mye mer mot utlandet enn i min tidligere, og dermed må ikke bare lære men også praktisere en del "korrekte" måter å omgås folk med andre hilseskikker på...Og det kan ha sine utfordringer...

Men - erfaringsmessig har jeg funnet at studenter fra "utlandet" er utrolig mye mer høflig enn norske studenter *generaliserer*. Ikke at det ikke finnes høflige norske studenter også, men utvekslingsstudentene våre har en helt annen oppførsel i møte med både faglige og administrative, og da merker man hvor mye førsteinntrykket kan ha å si for hvilket servicenivå man legger seg på - den svært høflige unge mannen fra Polen får møte en mye blidere og mer imøtekommende Høst enn den noe eplekjekke "dette vil jeg ha for det har jeg krav på" mannen fra nedi byen...

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 14:47   #54
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Og for å holde meg til trådtema - håndhilsing og klem er helt greit - kyssing hvis det er heeeeelt klart at den andre anser alt annet for fornærmende, men jeg er ikke en kysse-initiativtaker selv....

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 19:39   #55
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg spurte min nederlandske kollega idag - og visstnok praktiserer nederlendere 3 kyss I nederland og 2 kyss UTENFOR (fordi "alle andre" har enten to eller 4). Vanligvis høyre side først (altså man lener seg til venstre og kysser på høyre side)

Så idag måtte jeg tenke etter: Jeg har hilst på flg:
* 2 nederlendere (hhv 2 (dame) og 3 (mann) kyss)
* 3 franskmenn (hhv 4 kyss, 2 smaskekyss med begge hender på kinnene mine (!), og ett håndtrykk (alle mannlige)
* 2 tyskere (avmålte håndtrykk, full kontroll der i gården)
* 3-4 italienere (kyss fra 3 av dem, avmålt håndtrykk fra han siste (sjæfen) - alle menn)
* ei svensk dame (klem! men sånn endte-med-skulderen-klem som scarlett skriver oom)
* to kjekke, kjekke sveitsiske menn (2 kyss på begge kinn og klapp på kinnet fra han kjekkeste )
* spansk dame (kyss på kinnet og omfavne-klem)

Og ja.. en hel haug andre. Men det gikk stort sett i håndtrykk tror jeg
Disse over er kollegaer jeg treffer alt fra 4-10-12 ganger i året i jobbsammenheng.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 19:55   #56
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nei, her er jeg skikkelig dårlig rett og slett. Jeg er gjerne med på både kyss og klem dersom den andre ser ut til å ha greie på hva h*n gjør. Når den andre blir usikker da blir det fort vanskelig for meg også.

Luftklemmer har jeg virkelig ikke greie på. Jeg er litt sånn bamseklem eller ingenting. Bamseklemmene går fortrinnsvis til familie og nære venner.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 19:58   #57
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt stor intimsone, og sliter litt med både kyssing og klemming med andre enn de aller nærmeste. Men jeg har blitt bedre på å takle sosial klemming de siste årene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 20:04   #58
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er en håndhilser, ikke glad i kosing og klemming om det ikke er mann og barn. Kyssing på kinn, der suger jeg nok virkelig!!

Gammel 20-05-10, 20:05   #59
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg fant meg i forlegenhet da jeg traff moren til en kompis av mannen og hun strakte ut begge armene, tok mine hender i begge sine og løftet dem opp, ned og til sidene i en fin rytme. Jeg neide ikke, men var usikker på om jeg ikke burde det...

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 20:05   #60
Anuk
Bør lage seg en tittel selv

Anuk sin avatar

Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Kyss ? milde himmel, da hadde jeg vel blitt stiv som en stokk og ikke fått frem et ord.

Du lever ikke akkurat opp til nicket ditt må jeg si

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.