|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: GavedilemmaJeg tror størrelsen, og muligens beliggenheten til barnehagen har noe å si her.
|
|
|
#42 |
|
Ekvilist
|
Sv: GavedilemmaMen om folk har god eller dårlig råd avhenger vel ikke av om man bor i by eller bygd? Gratisprinsippet er vel et like stort poeng over alt? Iallefall om man synes den biten er en fin ting.
|
|
|
#43 |
|
I mål
|
Sv: GavedilemmaJeg synes egentlig barnehagen må ta det hele og fulle ansvaret for ikke å ha informert her jeg, om det er påtenkt gave eller ikke. Og jeg synes vel det mest naturlige ville vært at barnehagen informerte om at de gav en fellesgave siden det er i barnehagetiden. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gavedilemma
Men har du da lagt merke til om alle barna her med gave? Skjønner at en gjerne vil gi gave i bursdag, det vil jo også de som ikke har med.
|
|
|
#45 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig!!
|
|
|
#46 |
|
|
Jeg forstår deg, tror jeg, og er egentlig enig i gratis prinsippet.
|
|
|
#47 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: GavedilemmaSønnen min var på en barnehagebursdag hos en jente i barnehagen i fjor sommer. Vi visste ikke om det engang, og hadde dermed ikke med gave. Sønnen min er 2 år yngre enn jenta og de leker ikke med hverandre (Han var da 3 år). Det hadde ikke falt meg inn å sende med gave. Da måtte det ha kommet frem fra barnehagen sin side at det var forventet. Hadde det derimot vært lillebroren hennes som faktisk er kompisen hans så hadde jeg nok tenkt tanken. I fjor var første gangen jeg hadde hørt om at man feiret bursdag i barnehagen på dagtid, men alle sammen, så det gikk meg hus forbi. |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Ekvilist
|
Jeg synes det er en stor forskjell på å arrangere bursdag i barnehagetiden og privat. Dette har med at barnehage- og skoletiden etter min mening skal være hellig i forhold til å føle seg utenfor når det kommer til økonomiske utfordringer i heimen. Hvordan folk ordner seg på den fronten i fritiden kan man ikke styre. (Annet enn å jobbe mot fattigdom generelt, selvsagt.)
|
|
|
#49 |
|
|
Jeg vet alle ungne har hatt med gave.
|
|
|
#51 |
|
Erfaren nok
|
Sv: GavedilemmaJeg må si meg enig med Irma her. Jeg synes det er litt rart at det skal være gaveopplegg i barnehagetiden. Om barnet feirer hjemme så kan jo barnehagen ta samme bursdagsfeiring der som de gjør i barnehagen. Evt lage en tegnemappe eller noe sånt.
|
![]() |
|
|