Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ved evt. streik i barnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 17:39   #61
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved evt. streik i barnehage

Jeg tar med ungen på jobb og deler det med mannen. Har ikke noen som kan passe han, og noen feriedager er det ikke mulig å ta siden vi ikke akkurat bestemmer over ferien vår som lærere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 17:51   #62
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville tatt med Plutten på jobb, tatt litt hjemmekontor, og så ville jeg avspasert noe av min altfor store plusstid. Ulvefar disputerer 11. juni, så det hadde nok falt på meg denne gangen, ellers ville vi ha delt på det.

Gammel 21-05-10, 20:56   #63
indie
Bør lage seg en tittel selv

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har eksamen den 28., så den 27 og 28 blir det nok pappaen som måtte være hjemme fra jobb. Etter det er det teoretisk sett sommerferie for meg (sånn med unntak av den fleksible sommerjobben), så da vil det være min tur.

Tidlig i semestrene faller slike ting som streik, sykdom o.l. ofte på meg, sent i semesteret på pappaen.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 21:26   #64
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ved evt. streik i bhg.

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Sykedager når det er streik i barnehagen? Seriøst? Som arbeidsgiver hadde jeg fratatt deg retten til å bruke egenmelding i uoverskuelig fremtid hvis du hadde valgt å bruke egenmelding for egen -eller barns sykdom. Prøv heller en åpen dialog med arbeidsgiveren din for å få til å avspasere/ta ferie/bytte vakter, DET hadde jeg satt pris på hvertfall.

Den gangen jeg mener at jeg brukte Syk barnepasser var det etter dialog med jobben faktisk. De visste godt at jeg var borte på grunn av streik, det var ingen hemmelighet (det var som sagt en halv dag, så det var ikke noe ekstremtilfelle).

Som noen påpekte under her, er det ikke alle jobber det bare er å avspasere, ta ferie eller ta hjemmekontor; lærer er en slik en. Alternativet er da velferdspermisjon, men jeg tror som sagt jeg ble veiledet til å føre det som jeg gjorde. Jeg er i alle fall helt sikker på at det ikke var noe jeg "fant på" selv for jeg igrunnen ganske nøye på slikt . Å bruke egenmelding for meg selv ville jeg ikke funnet på, men jeg vet om flere som tolker "syk barnepasser" som alle tilfeller hvor barnepassingstilbudet ikke er "tilgjengelig" (altså et tilbud man ordinært har som plutselig ikke er der).

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.