Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere bare NRK?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvike kanaler har dere?
Har ikke TV 2 1,13%
Bare NRK-kanaler 6 3,39%
Noen flere (type basispakke) 55 31,07%
Mange kanaler 114 64,41%
Deltakere: 177. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-10, 12:44   #81
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bare NRK?

Det jeg ikke liker med Cartoon network, og som er grunnen til at mine barn som en generell regel ikke får se på den kanalen, er at det fører til et veldig press for å få nye, unyttige duppedingser. Dette skyldes både seriene, som ofte kommer med en samlepakke av kort, spill eller figurer og medfølgende masmasmas og bytting/gi bort/bli uvenner i skolegården. I tillegg kommer jo den skrekkelige reklamen. Man kan jo snakke litt om reklame og hva det står for, men like vel får de ekstremt lyst på grusomme, unyttige leker og sluker rått det de sier i reklamen. Og leken deres var mer slossing/voldelig da de så på CN enn etter vi slutta med den kanalen.

Boomerang som er søsterkanalen til CN derimot er veldig ok, der er det mer de gode, gamle tegneseriene som Tom og Jerry og Scooby doo.

Gammel 22-05-10, 12:45   #82
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Vi ser utrolig lite TV. Har basispakken til alltibox. Det går i Playhouse Disney fordi det er rolige serier og ingen reklame.

Vi har mediaspiller koblet til tven som vi ser serier på. Klarer oss egentlig med det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:48   #83
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

TV UTEN mulighet til å se fotball hele året?
Her er det full pakke. Ser stort sett nrk og fotballkanalene.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 12:54   #84
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kun NRK. Gidder ikke betale 1400 kr i året for å se på TV2.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 13:29   #85
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har basispakken frå rikstv, der er vel omtrent 15 kanalar. Ungane hadde sikkert greidd seg godt med berre NRKSuper men mor må ha litt junk.

Gammel 22-05-10, 13:35   #86
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Altibox og dermed en god del kanaler. Vi har deaktivert alle søppelkanalene (Reality-channel, TV3, Cartoon Network etc.) og sitter igjen med de vanlige danske, norske, svenske og noen andre kanaler. I tillegg til basispakken har vi bestilt BBC entertainment og er mugne fordi man ikke kan bestille BBC Knowledge.

Jeg er enig i at det er mye søppel på TV2 og TNV, men vi har dem allikevel og det hender vi ser noe der (Torsdag kveld fra Nydalen på TV2 f.eks -genialt!)

Gammel 22-05-10, 13:55   #87
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det du driver med her, Polyanna? Kategorisk pekefingerpeking fra toppen av elfenbernstårnet?

Vi ser nesten bare på NRK, gubbete som vi er, men altså, ungene ser på Super, vi ser nyheter, dokumentarer og kvalitetsunderholdning og NRK er definitivt best på denslags. Vi har en basispakke, men vi har begrenset behov for x antall TV3-kanaler, vi ser aldri på Cartoon Network eller en del av det andre vi har. Eldste ser litt på Disney.

Vi savner SVT fra da vi bodde i Oslo, og jeg skulle gjerne hatt BBC Food og BBC One.

Gammel 22-05-10, 14:01   #88
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Vi har en standardpakke fra RiksTV. Vi ser nok mest på NRK og TV2, men så må jeg ha min dose av serier fra TVN (LOST og slikt) også. På de andre kanalene ser vi stort sett bare film og nyheter. Vi ser aldri på reality-serier, og de er det jo alt for mye av. Det teiteste jeg har sett er de derre invitere på middag-seriene, og helst burde man kunne velge bort enkeltserier som disse og Paradise Hotel og annet søppel. Disney-kanalen ser vi bare på i nødstilfeller.

Gammel 22-05-10, 14:02   #89
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Vi har vel det som kalles grunnpakke hos Canal Digital, men det er få kanaler som blir "brukt". Jeg ser stort sett på NRK og TV2, mens mannen ser endel fotball på andre kanaler (Viasat 4, TV3, og TV2 Sebra). Ungene ser på NRK Super + de andre barnekanalene.

Gammel 22-05-10, 14:02   #90
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hva er det du driver med her, Polyanna? Kategorisk pekefingerpeking fra toppen av elfenbernstårnet?

Gammel 22-05-10, 14:14   #91
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Her er det ufattelig mange kanaler, parabol. Jeg leier så det er inkludert.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:06   #92
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

(...)dokumentarer og kvalitetsunderholdning og NRK er definitivt best på denslags.

VELDIG uenig!

Gammel 22-05-10, 16:25   #93
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Me har Canal Digital norgespakke eller noko slikt. Har dei norske kanalane, ikkje Disney, Cartoon, Discovery o.l. Det heldt i massevis.

Gammel 22-05-10, 16:34   #94
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Vi har en basispakke fra Altibox, som egentlig ikke er så veldig billig. Vi ser nesten aldri på TV, kanskje maks tre timer i uka utenom barna som ser barne-tv. Jeg tror jeg kan komme til å se mer når vi får det nye fra Lyse hvor vi kan ta opp og se når vi vil. Jeg liker ikke å forholde meg til faste sendetider.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:38   #95
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Dette skyldes både seriene, som ofte kommer med en samlepakke av kort, spill eller figurer og medfølgende masmasmas og bytting/gi bort/bli uvenner i skolegården. I tillegg kommer jo den skrekkelige reklamen.

Boomerang som er søsterkanalen til CN derimot er veldig ok, der er det mer de gode, gamle tegneseriene som Tom og Jerry og Scooby doo.

Nå er det så vidt jeg vet bare to av seriene som går på cartoon som følges av leker og kort, og det er bakugan og Ben 10. Jeg syns de aller fleste barn har disse lekene uavhengig av om de ser seriene. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i "bytte og bli uvenner"-problematikken.
NRK har også merchendise, til alle juleseriene sine, barnas supershow, fantorangen m.fl.
Scooby-doo går for øvrig også på CN.

Jeg er for øvrig enig i at det er mye dårlig det også, men ikke mer i mengde enn på de andre bsrnekanalene, inkludert NRK super.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:39   #96
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Noen lar være helt frivillig. :har sett en episode og kjedet vettet av meg:

Sant? Jeg kan bare ikke fatte at så mange lar seg rive med av noe så teit.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:47   #97
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere bare NRK

Vi har Viasat grunnpakke + Familie og Barn eller hva det heter.

Dersom noen lanserer en pakke med NRK1, 2, 3 og Playhouse Disney, hadde vi vært reddet.
Mannen og jeg ser nesten ikke tv, og Knotten ser nesten bare på Playhouse Disney (som er reklamefri). Cartoon Network har jeg fjernet fra kanal-listen, det var mistenkelig mye HAY-YAH! etter at Knotten hadde sett på den. Ja, samt all den *pip* reklamen for alskens plastikkdritt.

Gammel 22-05-10, 17:35   #98
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Vi har NRK og TV2 i tilleg. Det er greit nok. Skulle jeg hatt noe mer, hadde det vært Sverige og BBC

Gammel 22-05-10, 18:02   #99
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Vi har grunnpakke fra Canal Digital felles i sameiet. Ser mest på de norske kanalene + Animal Planet og Discovery. Ungene ser på NRK Super, Disney og av og til Cartoon.

Gammel 22-05-10, 18:05   #100
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg/vi liker tv, og liker å ha mange kanaler. Ungene er veldig glade i Disney sine, og jeg liker tv2/tvnorge sulamitten. Så valgmuligheter må vi ha. Har parabol nå.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.