|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Hvike kanaler har dere? | |||
| Har ikke TV |
|
2 | 1,13% |
| Bare NRK-kanaler |
|
6 | 3,39% |
| Noen flere (type basispakke) |
|
55 | 31,07% |
| Mange kanaler |
|
114 | 64,41% |
| Deltakere: 177. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
maler
|
Sv: Har dere bare NRK?Det jeg ikke liker med Cartoon network, og som er grunnen til at mine barn som en generell regel ikke får se på den kanalen, er at det fører til et veldig press for å få nye, unyttige duppedingser. Dette skyldes både seriene, som ofte kommer med en samlepakke av kort, spill eller figurer og medfølgende masmasmas og bytting/gi bort/bli uvenner i skolegården. I tillegg kommer jo den skrekkelige reklamen. Man kan jo snakke litt om reklame og hva det står for, men like vel får de ekstremt lyst på grusomme, unyttige leker og sluker rått det de sier i reklamen. Og leken deres var mer slossing/voldelig da de så på CN enn etter vi slutta med den kanalen.
|
|
|
#82 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bare NRKVi ser utrolig lite TV. Har basispakken til alltibox. Det går i Playhouse Disney fordi det er rolige serier og ingen reklame. |
|
|
|
|
|
#83 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Har dere bare NRK?TV UTEN mulighet til å se fotball hele året? |
|
|
|
|
|
#85 |
|
Ferdiglada
Sv: Har dere bare NRK?Eg har basispakken frå rikstv, der er vel omtrent 15 kanalar. Ungane hadde sikkert greidd seg godt med berre NRKSuper men mor må ha litt junk.
|
|
|
|
#86 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Rogaland
Sv: Har dere bare NRK?Vi har Altibox og dermed en god del kanaler. Vi har deaktivert alle søppelkanalene (Reality-channel, TV3, Cartoon Network etc.) og sitter igjen med de vanlige danske, norske, svenske og noen andre kanaler. I tillegg til basispakken har vi bestilt BBC entertainment og er mugne fordi man ikke kan bestille BBC Knowledge.
|
|
|
#87 |
|
Epikur
|
Sv: Har dere bare NRK?Hva er det du driver med her, Polyanna?
|
|
|
#88 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har dere bare NRK?Vi har en standardpakke fra RiksTV. Vi ser nok mest på NRK og TV2, men så må jeg ha min dose av serier fra TVN (LOST og slikt) også. På de andre kanalene ser vi stort sett bare film og nyheter. Vi ser aldri på reality-serier, og de er det jo alt for mye av. Det teiteste jeg har sett er de derre invitere på middag-seriene, og helst burde man kunne velge bort enkeltserier som disse og Paradise Hotel og annet søppel. Disney-kanalen ser vi bare på i nødstilfeller.
|
|
|
#89 |
|
Viser tenner
|
Sv: Har dere bare NRK?Vi har vel det som kalles grunnpakke hos Canal Digital, men det er få kanaler som blir "brukt". Jeg ser stort sett på NRK og TV2, mens mannen ser endel fotball på andre kanaler (Viasat 4, TV3, og TV2 Sebra). Ungene ser på NRK Super + de andre barnekanalene.
|
|
|
#91 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har dere bare NRK?Her er det ufattelig mange kanaler, parabol. Jeg leier så det er inkludert. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har dere bare NRK?Vi har en basispakke fra Altibox, som egentlig ikke er så veldig billig. Vi ser nesten aldri på TV, kanskje maks tre timer i uka utenom barna som ser barne-tv. Jeg tror jeg kan komme til å se mer når vi får det nye fra Lyse hvor vi kan ta opp og se når vi vil. Jeg liker ikke å forholde meg til faste sendetider.
|
|
|
#95 |
|
Glamorøs
|
Sv: Har dere bare NRK?
Nå er det så vidt jeg vet bare to av seriene som går på cartoon som følges av leker og kort, og det er bakugan og Ben 10. Jeg syns de aller fleste barn har disse lekene uavhengig av om de ser seriene. Jeg kjenner meg heller ikke igjen i "bytte og bli uvenner"-problematikken.
|
|
|
#97 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Har dere bare NRKVi har Viasat grunnpakke + Familie og Barn eller hva det heter.
|
|
|
#98 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Sv: Har dere bare NRK?Vi har NRK og TV2 i tilleg. Det er greit nok. Skulle jeg hatt noe mer, hadde det vært Sverige og BBC
|
|
|
|
#100 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Har dere bare NRK?Jeg/vi liker tv, og liker å ha mange kanaler. Ungene er veldig glade i Disney sine, og jeg liker tv2/tvnorge sulamitten. Så valgmuligheter må vi ha. Har parabol nå. |
|
|
|
![]() |
|
|