Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Halvnakne og nakne profilbilder

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-05-10, 19:38   #41
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Halvnakne og nakne profilbilder

Det å se utvalget av profilbilder er jo interessant fordi profilbildene blir valgt ut av det utvalget bilder en har av seg selv, og hvilke blider som finnes gjenspeiler til en viss grad hva vi er opptatt av og liker å gjøre.

Jeg har posert med barn, med bunad, med solbriller og på en fjelltopp. Som oftest klipper jeg ut bildet sånn at det bare er hodet/ansiktet som viser. Dette gjelder de aller fleste vennene mine. Men så har jeg også mange typisk kreative kunstnertyper, skuespillere og kunstnere som kan opptre med mer alternative løsninger. Det er bare homseK og utagerende artistklassekompis som i perioder har "glemt" å kle på seg. Jeg er glad i dem som venner uansett profilbilde.

Vi er jo ofte ganske pene i bunad eller som friskus på fjelltoppen.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 20:02   #42
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt interessant tema dette. Hvordan man vil fremstå, og hvordan andre ønsker at man skal.

På mitt profilbilde poserer jeg med en drill. Det la jeg ut sist høst da jeg drev og bygget om her. De gangene jeg bytter bilde til noe annet og penere og nyere, får jeg melding fra folk som vil handywoman tilbake. Pussig, men jeg følger jo deres ønsker, såklart.

Sist redigert av -ea- : 23-05-10 kl 15:09.
-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 20:57   #43
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg løser problemet ved å kun ha profilbilde av meg selv og ingen bilder av resten av familien. Jeg er igrunnen svært skeptisk til å ha bilder på FB. Jeg hadde en venn som la ut bilder av seg selv i sykepleieruniform (hun er altså ikke sykepleier ) og henne slettet jeg fra vennelista med det samme, gitt.

Hm, slettet henne fordi hun var avbildet i sykepleierkostyme. Jeg hadde aldri slettet en venn av en sånn grunn, egentlig skal det ganske mye til før jeg hadde slettet en venn. Det er da bra at vi er forskjellige.

Og hvorfor er det så mye verre om en 40-åring har festebilder enn en 20-åring? Skal man ikke få ha noe moro når man blir gammel? Mye fordommer her, altså.

Gammel 22-05-10, 21:02   #44
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes det er kjekt å se både fjelltoppbilder, barnebilder, festbilder og bundadsbilder.

Jeg kan godt le hjertelig av godt voksne damer med trutmunn (det ser selvfølgelig bare teit ut på fjortisjenter også, men fjortistiden skal jo tross alt bestå av sammenhengende awkward moments).

Men jeg lar meg ikke provosere av folk som vil vise seg fra en eller annen side - det vil vi faktisk alle. Og at enkelte er mer krampeaktig på den fronten enn andre får ikke fram indignasjon hos meg, heller litt sympati. Det er da nødt til å være veldig slitsomt å polere intenst på fasaden hele tiden, enten den fasaden er falmet partydronning eller velutstyrt friluftsmann.

Jeg la akkurat ut noen bilder av familien på tur i et idyllisk strandområde i byen vår. Vi hadde en så flott dag i strålende solskinn, og bildene ble lagt ut i pur glede over den fine dagen vi hadde hatt og motivet var å dele fine bilder av kidsa med venner. Etter å ha lest denne tråden tenker jeg at det sikkert er noen surpomper&grinebitere som fritt tolker dette til å være at jeg ønsker å vise familielivet vårt fra solskinnsiden. Men det sier virkelig mest om de surmagede selv, altså.

Jeg får legge ut et bilde av mannen som sitter lørdagsslapp i sofaen og zapper for å balansere det hele så andre slipper å irritere på seg magesår.

Gammel 22-05-10, 21:09   #45
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

..."velutstyrt friluftsmann" : fjortis :

Gammel 22-05-10, 22:07   #46
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg er en av de få som ikke har forsvart å være i friluftsklær og bunad i denne tråden, så føler jeg at det er meg som blir kalt surmaget, provosert og diverse i tråden her. Jeg er verken sur eller provosert av bilder på facebook altså. Jeg bare reflekterer rundt det og trekker paralleller til andre ting i mediene, typiske trekk ved folk på min alder osv. Jeg syns det er interessant å filosofere over sånne fenomener og ting jeg mener er trekk ved samtiden og samfunnet vi lever i. Det er overhodet ikke meningen å kritisere noen her eller andre steder eller tråkke noen på tærne.

Så er det sagt.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:13   #47
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På facebookprofilen min er bildet skikkelig sexy, asså Men ganske påkledd. Dritkult bilde, tatt da jentene laget pin-up kalender til en kompis i 30 års gave.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 22:50   #48
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Skjønner godt hva dere mener, Kasia og Haugtussa. Tenker det samme som dere. Heller ikke på en surmaget måte, mer på en underholdende og filosoferende måte. Samme gjelder statusfelt.

Facebook er jo viktig imagebygging, og for noen er det viktig å presentere seg på én spesiell måte.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:15   #49
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg er faktisk naken på mitt.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 23:47   #50
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

*host* Det sier mer om deg enn vennene dine syntes jeg. Jeg syntes litt eksentriske folk er herlig. Kult med de som tør og ikke bare følge "saueflokken".

Jeg sa ikke at det var en venn, det var en FB-bekjent. Stor forskjell.

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Hm, slettet henne fordi hun var avbildet i sykepleierkostyme. Jeg hadde aldri slettet en venn av en sånn grunn, egentlig skal det ganske mye til før jeg hadde slettet en venn. Det er da bra at vi er forskjellige.

Se over.

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Og hvorfor er det så mye verre om en 40-åring har festebilder enn en 20-åring? Skal man ikke få ha noe moro når man blir gammel? Mye fordommer her, altså.

Det er jeg helt enig med deg i.

Gammel 22-05-10, 23:52   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal ærlig innrømme at jeg skryter av meg selv på mitt profilbilde på FB. Der poserer jeg nemlig i egenstrikket kjole, og jeg virkelig poserer.

Kjolen ble fin, jeg smiler pent og det er få forstyrrende elementer i bakgrunnen. Så derfor blir det liggende som profilbilde.

Gammel 22-05-10, 23:53   #52
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg har ingen venner med nakne eller halvnakne pofilbilder paa FB ser jeg naa.

Det som ergrer meg er naar vennene mine melder seg inn i idioiske grupper eller bare klager og syter i statusfeltet sitt.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 00:14   #53
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Standard

Kasia - jeg hadde ikke deg spesielt i tankene.
Det er ikke bare denne tråden hvor jeg har hørt kritiske røster til folks stil på FB-profilen sin. Det har vært andre tråder her inne, på andre forum og RL-diskusjoner med jevne mellomrom.

Gammel 23-05-10, 00:23   #54
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Se over.

Jeg skjønner det fortsatt ikke...slettet du henne fordi hun var avbildet i sykepleieruniform eller fordi hun bare var en bekjent eller en kombinasjon av dette?
Jeg har ei FB-venninne som hadde bilde der hun poserte som sexy Pippi fra et kult utkledningsparty, jeg sletter jo ikke damen av den grunn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 00:25   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

I profilbildet mitt er jeg utkledd som Nancy Wilson.

Gammel 23-05-10, 00:33   #56
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Neida, det var den berømte dråpen. Men altså, utfordrende bilder i antrekk kjøpt på Kondomeriet? Det må nødvendigvis være en person som er ganske ulik meg.

Er de fleste andre FB-vennene dine like deg?

Gammel 23-05-10, 00:44   #57
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg humrer også litt over Blondie som slettet vennen med sykepleieruniform.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 00:54   #58
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hva bytter du fra og til, Joika?

Bytter ut tullebilde av meg og poden, med et bilde av tørkestativet vårt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 00:57   #59
Joika
Pauset

Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke slettet noen på grunnlag av et kostyme uansett. Hva i all verden er galt med å gå med sykepleierkostyme?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 01:12   #60
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå måtte jeg inn og sjekke FB, og det var skuffende få nakne og halvnakne profilbilder. Jeg hadde ei venninne i bikini for ikke så lenge siden, og jeg husker at det eneste jeg tenkte at det var kuult at hun var så fornøyd med kroppen sin at hun ville offentliggjøre et bikinibilde av seg selv.

Å slette noen fordi de har støgt profilbilde har aldri rammet meg inn, men jeg skjulte nettopp ei fordi de eneste statusoppdateringene hun klarer å produsere er sånne sinnsykt overnasjonalistiske amerikanske propagandasvada om Gud og ferdreland. Skulle ha slettet henne hvis det ikke var fordi hun i RL er en skikkelig stakkarslig person og jeg innbilder meg at hun kan finne på å bli lei seg om hun finner ut at hun slettes sånn ca fire dager at hun ble akseptert. Jeg er litt feig merker jeg.

Men utover det så tror jeg kanskje at så lenge ingen bruker bilder av nakne kjønnsorganer, så går det meste fint for meg. Om de vil være fulle eller vovet kledd på profilbildet - be my guest!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.