|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Uff det er helt horribelt, men utrolig bra at det blir satt fokus mobbing.
![]() |
![]() |
#22 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Heh. Facebookgruppen "Skam Dere som mobbet og la ut film fra Løvåsen skole" har fått 2300 medlemmer ... som da tydeligvis innestår for gruppebeskrivelsen "Det burde kanskje vært krav til hvem som parreer seg. Det er faktisk større krav innen hundeverdenen."
![]() |
#23 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Uff jeg fikk skikkelig klump i halsen av å se denne i går. Tok meg i å tenke det samme som Iset, for skolen til snuppa har stort fokus på mobbing og mobbefri skole sier de, men jeg har flere ganger sett ting som kan ha tendens til mobbing. Det er vondt å se. Min jente er en som raskt kan bli mobbeoffer, og jeg håper så inderlig det ikke skjer.
![]() |
#24 |
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?
Eg har også ei som lett kan komma i den situasjonen. Her i bygda er da foreldrene som seier vi har ein mobbefri skule, men så lever dei i ei bobla og då. "For da skjer jo aaaaldri noko gale her." Rektor er heldigvis meir nøkter og ber foreldre vera på vakt.
![]() |
#25 |
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Eg trur at det må setjas ressursar inn på å hjelpa overgriparane. Sjølvsagt skal offeret ha den nødvendige hjelpa, men om ikkje overgriparane får hjelp vil dei stadig finna nye offer.
![]() |
![]() |
#26 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Det snakkes mye om mobbing, men mindre om erting og vold. Hvor mener dere grensene går?
![]() |
#27 |
Aktiv
Medlem siden: Jun 2008
![]() |
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Skoleverket i dag står overfor helt andre utfordringer enn det gjorde tidligere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?.. og det som ikke snakkes høyt om er ikke mulig å gjøre noe med..
![]() |
#29 |
Mjau
Medlem siden: Aug 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Jeg mener det hjelper fint lite hvor mye og hvor bra det er det man gjør i skolen for å forebygge om man ikke får med foreldrene og får de til å se alvoret i det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Whatever, never mind
|
Tenkte det samme da jeg så gruppen. Gruppebeskrivelsen er forresten endret nå, til "Dette er en gruppe for oss som vil vise at slikt ikke er akspetabelt. Vi støtter den som lå nede og viser vår sympati." |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Eg trur og at foreldrene må på banen. I nokre tilfelle virkar det som om foreldrene nekter å godta at deres barn har ein slik oppførsel, mens i andre tilfeller står foreldrene hjelpesløse. Som regel høyrer ein jo om hjelp til offeret, men det er sjelden ein høyrer om hjelp til mobberen. Å flytta eit offer, er å la mobbinga vinna. Da er problemet som må gjerast noko med, ikkje offeret.
![]() |
#32 |
© All rights reserved
|
Det finnes ikke mobbefrie skoler! Og mobbing kan være vel så ille på små grendaskoler som på store byskoler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Jeg tviler på at det finnes mobbefrie skoler, samtidig som at det kanskje defineres litt ulikt også.
![]() |
#34 |
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Men for å vinkla ting litt andre veier: Korleis er opplegget på deres skule? Kva veit dere foreldre om kva skulen gjer i kampen mot mobbing? Føler dere at dere får den informasjonen dere trenger, og har dei eit tydelig opplegg?
![]() |
#35 |
Pauset
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Det var et flott brev fra journalisten. Et brev med håp om at det går bra til slutt selvom man har blitt mobbet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Jeg bor i en stubbe!
|
Jeg har virkelig ikke følt meg som en taper før jeg leste dette.
![]() |
#37 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Jeg ble kvalm da jeg så den videoen. Og jeg tror ikke det finnes en eneste skole i Norge der det ikke foregår mobbing. Mobbing er jo mye mer enn slag og spark. Jeg har ingen tro på at vi klarer å få til mobbefrie skoler så lenge samfunnet rundt er fullt av mobbing på alle plan: Voksne som baksnakker, reality-serier der den sleipeste kommer lengst, spill og filmer der man blir belønnet for å være mest mulig voldelig...Barna er et produkt av samfunnet rundt seg, så det hjelper fint lite å bare si at det skal være nulltoleranse for mobbing i norsk skole og regne med at det skal hjelpe. For øvrig det mest tåpelige Bondevik har sagt noen gang, og det sier en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passiv
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Den journalisten - jeg skulle ønske han fikk en telefon kjenner jeg. |
![]() |
![]() |
#39 |
Har laget seg en tittel
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?For et fantastisk brev journalisten har skrevet. Håper den stakkars gutten får muligheten til å lese alle støtteerklæringer han får.
![]() |
#40 |
|
![]() Sv: Kjem da nokon gong til å bli mobbefri skule i Norge?Eg har vært borti lærere som mobber....... Kva gjer ein då?
![]() |
|
|