Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvem fulgte deg til alteret?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hvem fulgte deg til alters?
Mamma 1 0,39%
Pappa 121 47,45%
Stemamma 0 0%
Stepappa 3 1,18%
Den jeg giftet meg med 22 8,63%
Jeg gikk alene 9 3,53%
Jeg satt og ventet ved alteret 2 0,78%
Sønn 2 0,78%
Datter 1 0,39%
Bestemor 0 0%
Bestefar 3 1,18%
Onkel 0 0%
Tante 0 0%
Venn 0 0%
Veninne 0 0%
E'kke gift! 25 9,80%
Dustepåll 1 0,39%
Va'kke no' alter i mitt bryllup 59 23,14%
Andre 4 1,57%
Familiens hund 2 0,78%
Deltakere: 255. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-10, 09:08   #81
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem fulgte deg til alteret?

Det var ikke noe alter og ikke noe følging noe sted på ambassaden der vi giftet oss. Vi bare stilte oss opp.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:20   #82
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mamma og pappa fulgte meg ned en stentrapp og over en liten bro til en dansk borgermester med ølvom. For meg symbolierer dette aboslutt ikke at jeg "ble gitt bort", men at min aller nærmeste familie nå ikke lenger er mine foreldre men min mann (og nå også våre barn). I tillegg så er jeg jammen ikke 100% på om jeg hadde klart å gå ned den trappa alene uten å snuble i den lykkerusen jeg gikk rundt i.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:27   #83
Olifant
Fersk i gamet

Olifant sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Hvor er flervalgsen?
/dustepoll/

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 19:32   #84
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Va'kke no alter der vi giftet oss, men det var pappa som fulgte meg opp til stedet der vi ble gift. Det kjentes mest riktig for meg, og var veldig fint. Vi giftet oss borgerlig utendørs i strålende solskinn.

Gammel 30-05-10, 19:54   #85
Toromor
Nybegynner

Medlem siden: May 2010
Toromor har et hav av muligheter foran seg
Standard

Faren min er prest og tok seg av vielsen, så da gikk jeg og gubben sammen opp kirkegulvet

Toromor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:16   #86
SSE
Fullverdig medlem

SSE sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: -
SSE er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toromor, her.

Faren min er prest og tok seg av vielsen, så da gikk jeg og gubben sammen opp kirkegulvet

Gammel 30-05-10, 20:36   #87
Sissel
Bør lage seg en tittel selv

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi giftet oss i Ambassaden i København, og der var det ikke noe alter.

Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-10, 20:38   #88
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv med denne omfangsrike pollen måtte jeg svare "en annen". Jeg ble fulgt til alters av mannens forlover.

Jeg ville at mannen skulle stå og vente på meg ved alteret, og jeg ville ikke gå alene. Derfor stod valget mellom min egen eller mannens forlover. Min forlover skulle ta bilder, så da var det bare mannens forlover igjen. Sånn er det å gifte seg i utlandet uten gjester.

Gammel 30-05-10, 20:50   #89
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Va'kke no' alter i mitt bryllup.
Va'kke noe bryllup heller, for den saks skyld. Bare vigsel.

Gammel 30-05-10, 20:53   #90
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi hadde ikke noe alter, men et bord der den humanistiske vigsleren stod. Benkene hadde vi satt i bred v-form, med en slags midtgang i midten. Og opp der fulgte pappa meg. Først gikk Snuppa som var brudepike, hun ble fulgt av min bror.

Gammel 30-05-10, 22:14   #91
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var pappa.

Det var veldig spesielt. Han var kreftsyk, og bryllupet mitt var den siste festen han var med på. Det visste vi jo ikke da, men vi visste han var veldig syk. Jeg har alltid vært pappajente, og det er helt fjernt for meg at noen andre skulle gå med meg opp noe kirkegulv. Da hadde jeg heller gått alene. Det var utrolig fint å oppleve at han kunne være med på dette.

Gammel 30-05-10, 22:19   #92
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Pappa
Jeg sier som flere her. Det hadde ingen ting med at pappa skulle "gi meg bort" til mannen min. Kun en hyggelig tradisjon som vi valgte å følge. Jeg har alltid vært skikkelig pappa jente, og pappa var kjempe stolt over å kunne følge "tøtta" si opp det meste av kirkegulvet. Jeg og mannen gikk siste biten selv

Gammel 31-05-10, 08:33   #93
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Pappa.

Vi giftet oss i kirka, før vi flyttet sammen og fikk barn. Det er jo nesten eksentrisk i våre dager.

Ikke sant, rent eksotisk gammeldags. Vi flyttet inn i vår umøblerte, nyinnkjøpte leilighet... Men han bar meg ikke over dørstokken da. Stakkars rygg.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 10:21   #94
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Pappa.

Vi giftet oss i kirka, før vi flyttet sammen og fikk barn. Det er jo nesten eksentrisk i våre dager.

Skikkelig sært, det kommer sikkert ikke til å gå bra, blabla - jeg har ikke angret en dag.

At far fulgte meg opp var en markering av en overgang, nå begynner noe helt nytt. Jeg følte meg ikke som noens eiendom, men at de begge fikk markere at de ønsket meg det aller beste fordi de er glad i meg - det var noe av det sterkeste jeg har opplevd.

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 10:27   #95
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Vi giftet oss samme sted som vi hadde festen, så pappa fulgte meg opp midtgangen der alle gjestene satt, til dit dommerfullmektigen ventet.
(og jeg hadde vært samboer i 7 år først, og eldstemor var 6 mnd)

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-05-10, 12:13   #96
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke gift, og kan ikke forstå hvorfor. Hadde jeg vært noen andre hadde jeg villet gifte meg med meg som bare det.

Jeg vet ikk eom jeg vil gifte meg, men om jeg kirkegiftes skal selvsagt min far gi meg bort. Jeg er min fars jente. Jeg syns ikke symbolikken i at han gir meg videre er så dum eller stygg eller noe.

Gammel 31-05-10, 12:17   #97
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Va'kke no' alter i mitt bryllup.

Giftet meg på en ambassade.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:57.