Sv: Liker du å være på stranda?
Jeg er mildt sagt ingen strandløve. 
Jeg hater å få sand overalt, spise mat med sand, drikke ting med sand i, og tørke meg med et håndkle fullt av sand. Å være på stranda med ungene er alt annet enn avslapning, de må følges med hele tiden, plutselig er de borte, har gått ut i vannet alene, eller funnet en lekekamerat og blitt med bort til foreldrene. Jeg klarer i hvertfall ikke å slippe de av syne når vi er der. Maten blir varm, drikken blir varm, badevannet er for kaldt, do er for langt unna, og få med begge ungene opp på do fordi du må selv, er helt umulig. Sola steker for mye, jeg er blåhvit i utgangspunktet, og klarer alltid å bomme på en flekk så jeg blir griserød akkurat der. Ungene ruller seg i sanden i det øyeblikket de får solkrem på.
Sa jeg at jeg ikke likte å gå på stranda??
Men ungene elsker det, så jeg tar meg jo sammen og reiser et par ganger for deres skyld. Nei, jeg liker meg bedre på terassen, hvor jeg kan ha tilgang til do, kjøleskap og så varmt vann jeg vil ha selv, i ungenes plaskebasseng. Sitte under markisen og lese litt, mens jentene veksler på å leke i sandkassa nede på plenen, og duppe seg litt i plaskebassenget. De elsker jo dette også, så jeg har ikke dårlig samvittighet for at det blir mest av dette i løpet av en sommer!