Sv: Liker alle solbrun hud?
Opprinnelig lagt inn av Apple, her.
Jeg ser at det er lett å snu seg motsatt vei i diskusjonen her. Det er tillatt å snakke nedlatende om dem som er brune. Noen blir jo kjempefort neste svarte, skal de da unngå sola for ikke å se sånn ut, liksom.
Hvis det var mitt svar du siktet til, så svarer jeg: ja, noen burde i alle fall beskytte seg bedre mot sola. Selv om man blir brun, blir man utsatt for kreftfremkallende stråling fra sola. Og man får lettere rynker, hvis det er noe man bryr seg om. Jeg ser jo ikke ned på hun jeg nevnte over her, fordi hun lar være å bruke solkrem og dermed ser helt svidd ut, det er jo hennes valg. Men jeg har litt vanskelig for å forstå at man virkelig ønsker å se sånn ut, når det er så enkelt å smøre seg litt før man går ut om morgenen. Nå siktet jeg ikke til solskader, altså, mer det at hun blir så brunsvidd i selve solingssesongen. Det er jo også klart at har man først fått rynker av sola, er jo ikke det noe å gjøre med. Og det er jo også en form for skjønnhet å være en som stråler av solskinn!
Jeg synes solbrun hud er fint, det også.