|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!
Det er helt sinnssvakt. 2, 5 l melk, 10 espresso?
|
|
|
#24 |
|
Yes, we can!!
|
Da må du ha drukket mye latte.
|
|
|
#25 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!Egentlig er det vel cappucino jeg lager mest av nå, så da er det maks 2 dl melk i hver kopp.
|
|
|
#26 |
|
Epikur
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!Jeg tror det var alt sukkeret som gjorde forskjellen. Og brusen. Særlig brusen.
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!En enkel latte med helmelk inneholder for eksempel tolv gram fett og nesten 200 kalorier. I en cappuccino er det bare halvparten så mye melk, men du får likevel i deg 100 kalorier per kopp, viser en test utført av Grete Roede AS.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!1 dl H-melk : 66 kalorier |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!Hvis det er 200 kalorier i en Latte i følge GR så må latten inneholde mellom 3 og 4 dl H-melk. Det høres usannsynlig mye ut. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!GR har generelt mange veldig merkelige regnestykker. Junk-boksen min fylles fortsatt med mailer med besynderligheter som å vise hvor mye man sparte på å bytte ut rømmedressingen til grillingen med kesamdressing. Regnestykket var basert på at man brukte seterrømme, og at man brukte 1,5 dl dressing eller noe til ett måltid.
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Ja, det der er ganske fascinerende. Lurer på hva som skjer hvis man bytter ut 2 dl feit bernaise med 2 ss sjysaus liksom....
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!Det var illustrert med et bilde av en diger skål dressing. Nok til to familier omtrent.
|
|
|
#36 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Hvorfor ikke? Er ikke det en sånn "tett blodårene"- versting?
|
|
|
#37 |
|
Erfaren nok
|
Det er ikke SÅ stor forskjell på lett og H da ser jeg.
|
|
|
#38 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei. Hvis du googler på "melkefett" får du opp ganske mye interessant, bla. dette og dette. Til og med ernæringsrådet har nå begynt å snu når det gjelder alt mettet fett, faktisk. De innrømmer at de ikke har belegg for å si at det er skadelig, men vil ikke begynne å anbefale det pga. at man kan legge på seg av det (mener de).
|
|
|
#39 |
|
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!Mitt beste tips er å drikke kaffen svart. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Salt in the rainbow
|
Sv: Jeg skulle aldri aldri aldri prøvd det!Da jeg holdt på med ketolyse unnet jeg meg iskaffe med fløte. Og masse is. DET var snadder det. Nesten så det er verdt å begynne på ketolyse igjen, bare pga det. |
|
|
|
![]() |
|
|