Sv: Henter du barna i tide?
Jeg kom et par minutter for sent én gang, fordi jeg ble sittende i kø et sted der det aldri er kø. Heldigvis kunne jeg bare ringe en av de andre mammaene og be henne ta med seg Storesøster og vente utenfor porten. Ellers er jeg veldig nøye på å komme minst 10-15 min. før stengetid, for jeg kan ikke fordra å stresse med å pakke sammen med ungen under armen på vei ut døra. Dessuten har jeg stor respekt for at de ansatte vil hjem når arbeidsdagen er over. Som andre har nevnt her så har de også barn som skal hentes, middager som skal lages og fritidsaktiviteter og avtaler. Hvorvidt andre yrkesgrupper ofte må jobbe litt ubetalt overtid er for meg helt irrelevant, jeg synes det handler om å ha et minimum av omtanke for andre mennesker.
At man av og til blir litt forsinket av grunner man ikke rår over er én ting, men jeg skjønner veldig godt at det er irriterende med de som stadig vekk kommer slentrende noen minutter for sent, kanskje med den største selvfølge. En annen, ganske trist side ved det, er hvordan det må oppleves for barn som kanskje dyttes inn porten kl 7, og alltid er den som står og tripper etter mamma eller pappa kl 17 eller senere.