Sv: Helsetopp jukset med CV
Opprinnelig lagt inn av Embs, her.
Hvorfor synes du synd på henne? Jeg merker at jeg ikke klarer å få opp noen sympati for folk som har jukset seg til en karriere slik som denne damen og legen du nevner. De har i årevis lurt seg foran andre mer kvalifiserte mennesker. De synes jeg synd på. Dette er planlagt svindel og jeg klarer ikke se det som en personlig tragedie.
Jeg gjør alltid det, synes synd på folk som har havnet i trøbbel. Jeg får vondt av å tenke på hvordan hun må ha det nå. Det er min svakhet, jeg mener ikke at man ikke skal stå til rette for det gale man har gjort.
Men det med personlig tragedie - det kan ligge mye bak hvorfor man gjør noe slik. Og ikke minst tenker jeg at det må ha vært helt forferdelig å leve på en løgn. Jeg har stått på sidelinjen og sett da min venninnes mor ble tatt for svindel. Og det som ble avslørt i den forbindelsen var intet mer enn tragisk. Hvordan løgnen hadde ballet på seg, nettet ble mer og mer komplisert, og plutselig bestod hele livet hennes i å holde i trådene og sørge for å lukke alle hull. Hun gikk til slutt under, etter å ha holdt på i nærmere 15 år.
|