Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Helsetopp jukset med CV

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-10, 10:49   #21
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Helsetopp jukset med CV

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

(Men altså ... Hun er gift med Stortingets sikkerhetssjef. )

Den kicket jeg på også. Hvem skal man stole på da, liksom? :mistenksom:

Gammel 25-06-10, 10:51   #22
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Hvorfor synes du synd på henne? Jeg merker at jeg ikke klarer å få opp noen sympati for folk som har jukset seg til en karriere slik som denne damen og legen du nevner. De har i årevis lurt seg foran andre mer kvalifiserte mennesker. De synes jeg synd på. Dette er planlagt svindel og jeg klarer ikke se det som en personlig tragedie.

Jeg gjør alltid det, synes synd på folk som har havnet i trøbbel. Jeg får vondt av å tenke på hvordan hun må ha det nå. Det er min svakhet, jeg mener ikke at man ikke skal stå til rette for det gale man har gjort.

Men det med personlig tragedie - det kan ligge mye bak hvorfor man gjør noe slik. Og ikke minst tenker jeg at det må ha vært helt forferdelig å leve på en løgn. Jeg har stått på sidelinjen og sett da min venninnes mor ble tatt for svindel. Og det som ble avslørt i den forbindelsen var intet mer enn tragisk. Hvordan løgnen hadde ballet på seg, nettet ble mer og mer komplisert, og plutselig bestod hele livet hennes i å holde i trådene og sørge for å lukke alle hull. Hun gikk til slutt under, etter å ha holdt på i nærmere 15 år.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 10:57   #23
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjør alltid det, synes synd på folk som har havnet i trøbbel. Jeg får vondt av å tenke på hvordan hun må ha det nå. Det er min svakhet, jeg mener ikke at man ikke skal stå til rette for det gale man har gjort.

Men det med personlig tragedie - det kan ligge mye bak hvorfor man gjør noe slik. Og ikke minst tenker jeg at det må ha vært helt forferdelig å leve på en løgn. Jeg har stått på sidelinjen og sett da min venninnes mor ble tatt for svindel. Og det som ble avslørt i den forbindelsen var intet mer enn tragisk. Hvordan løgnen hadde ballet på seg, nettet ble mer og mer komplisert, og plutselig bestod hele livet hennes i å holde i trådene og sørge for å lukke alle hull. Hun gikk til slutt under, etter å ha holdt på i nærmere 15 år.

Ja, det kan fint kallast ei personlig tragedie og samtidig svindel og kriminell handling.
Ho må sjølvsagt straffast for det her, men eg håpar ho har eit nettverk rundt seg akkurat no. Risikoen for sjølvmord er nok ganske stor i ein slik situasjon!
Likevel syns eg ikkje synd på ho, akkurat. I alle fall ikkje no. Kanskje viss det kjem meir informasjon om bakgrunn og kvifor ho har gjort dette.

Gammel 25-06-10, 11:00   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Dette har ingenting med FrP å gjere. Frp er eit møkka-parti, men juksemakarar finn du i alle politiske parti. Sikkert i KrF også.

Hysjda - la meg nå kose meg litt. Jeg har jo en sånn vidunderlig høytids-endeligfredag-stund med å gasse meg i egne fordommer her.

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Den kicket jeg på også. Hvem skal man stole på da, liksom? :mistenksom:

Er jo ikke sagt at han var med på dette. Han kan ha vært uvitende som alle andre han. Drammeprinsen har jo aldri sett noen dokumentasjon på min utdannelse han. Han bare må ta for god fisk at jeg er som jeg er.

Og om det med personlig tragedie.
Jeg er i stand til å synes synd på henne på akkurat samme måte som jeg er istand til å synes synd på Rasool-familien. Ikke mer enn det. Det er akkurat like synd på de som stjeler i butikken, som snyter på trygden eller som gjør andre ting som de faktisk vet utmerket godt at er helt galt.

Men ikke mer enn det.

Dog kan jeg jo selvsagt ha empati for at hun sikkert har en dårlig dag i dag. Men det er det flere som har - og verre dager også.

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:02   #25
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Nå har jeg ikke lest så veldig mye og vet ikke om hun er langt unna denne utdannelsene, eller om hun mangler 2 vekttall i tøysefag da, men dog.

Hun hadde ført opp utdannelse fra 3 universiteter/høyskoler (bla London School of Economics ) og aldri vært elev der! Hun påsto hun var siviløkonom, men noen hadde visst begynt å lure, for hun kunne ikke føre regnskap

Helt utrolig hva som går an.

Denne dama klarer jeg ikke føle synd på i det hele tatt.

Nå bør vel de som sjekker aktuelle jobbkandidater sjekke litt grundigere enn de gjør nå kanskje?

Gammel 25-06-10, 11:02   #26
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ja, det kan fint kallast ei personlig tragedie og samtidig svindel og kriminell handling.
Ho må sjølvsagt straffast for det her, men eg håpar ho har eit nettverk rundt seg akkurat no. Risikoen for sjølvmord er nok ganske stor i ein slik situasjon!
Likevel syns eg ikkje synd på ho, akkurat. I alle fall ikkje no. Kanskje viss det kjem meir informasjon om bakgrunn og kvifor ho har gjort dette.

Det å tillegge en avslørt svindler økt selvmordsrisiko blir litt i overkant for meg altså. Det vet vi ingenting om.

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:03   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hun hadde ført opp utdannelse fra 3 universiteter/høyskoler (bla London School of Economics og Norgesw Handelshøyskole også) og aldri vært elev der! Hun påsto hun var siviløkonom, men noen hadde visst begynt å lure, for hun kunne ikke føre regnskap

Helt utrolig hva som går an.

Denne dama klarer jeg ikke føle synd på i det hele tatt.

Jeg håper jeg ville reagert på vitnemål fra Norgesw handelshøyskole.

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:12   #28
Simone

Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det å tillegge en avslørt svindler økt selvmordsrisiko blir litt i overkant for meg altså. Det vet vi ingenting om.

Det skal vel ikkje så mykje fantasi til å tenke seg at det vanvittige mediekøyret ho no opplever kombinert med skammen og at kolleger og vennar vender ho ryggen kan gjere at ho kan bli frista til å velge den "enkle" løysinga?
Det har jo skjedd før. Tønne-saka f.eks.

Gammel 25-06-10, 11:13   #29
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun påsto hun var siviløkonom, men noen hadde visst begynt å lure, for hun kunne ikke føre regnskap

Et spørsmål til alle FPs siviløkonomer: Kan dere føre regnskap? Det er virkelig, virkelig ingen link mellom å være siviløkonom og å kunne føre regnskap altså. Det blir som å si at alle leger kan utføre levertransplantasjoner. Eller noe.

Gammel 25-06-10, 11:14   #30
Simone

Standard

Jon Sudbø, forskeren som blei avslørt for nokre år sidan, har sagt at han også vurderte sjølvmord. Syns ikkje det er så rart eg. Trur tanken ville streifa meg meir enn ein gang viss eg havna i ein sånn situasjon.

Gammel 25-06-10, 11:22   #31
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Et spørsmål til alle FPs siviløkonomer: Kan dere føre regnskap? Det er virkelig, virkelig ingen link mellom å være siviløkonom og å kunne føre regnskap altså. Det blir som å si at alle leger kan utføre levertransplantasjoner. Eller noe.

Vel, ehh, i teorien så kan jeg det... jeg har i praksis levert et årsoppgjør eller ti også for et lite firma, men da følte jeg meg veldig sånn... "hmm, kan jeg gjøre dette da?" Men det gikk faktisk bra da.. så jeg kan vel med hånden på hjertet si at jeg teoretisk sett kan det ja. Sånn når jeg har det fra året før som mal, og noen å spørre underveis...

(og det er ingen garantert link der nei, min mann er også siv.øk, og nei, han kan ikke føre regnskap. Det at jeg kan det har mer med hvilken jobb jeg har hatt etter endte studier, ikke det vi lærte på skolen. Nemlig.)

Men altså, til saken.

Jeg fatter ikke at noen får seg til å gjøre det/tørr. Hadde aldri falt meg inn engang, og ikke aner jeg hvordan det skulle blitt gjort. Og ikke pokker om jeg hadde klart å sove om natten med et forfalsket vitnemål. Og definitivt aldri brukt det til å søke jobb med.

Jeg klarer ikke sette meg inn i tankegangen til den som gjør det, men jeg kjenner at jeg synes ikke egentlig så veldig synd i henne, hun har gjort det med vilje. Det var veldig, veldig dumt ja, men hun visste da hva hun gjorde, vil jeg tro. Også med den jobben da, hva får en til å søke på en slik jobb, når man vet hva en selv har gjort??? Skjønner det rett og slett ikke.

Om selvmordsfaren er økt, ja, det ville ikke overraske meg, de har jo tapt ansikt, som asiatene ville sagt det. En åpenbar svekkelse av anseelse (eller, totalt tap av slik, kanskje?) som nok lett kan føre til at enkelte vil synes at det er lettere å ikke møte konsekvensene av det...

Gammel 25-06-10, 11:26   #32
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Drammeprinsen har jo aldri sett noen dokumentasjon på min utdannelse han.

Og hvis han hadde sett det er det vel ikke sikkert han hadde skjønt så mye av det heller?

Gammel 25-06-10, 11:27   #33
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har papirutgaven og der står det at hun også har sagt hun har sykepleier- og anestesisykepleierutdannelse fra sverige som det heller ikke finnes dokumentasjon på...

Advokaten hennes uttaler også at han "tror hun forfalsket papirene da hun bodde i England på 1980- og 1990-tallet"

Erre mulig...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:31   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Standard

Er hun ikke sykepleier heller? Steike.

Gammel 25-06-10, 11:32   #35
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg lurar veldig på korleis det er mulig å jukse på seg siviløkonom-utdannelse frå NHH uten å bli avslørt.

Hun hadde forfalskede papirer på en utdannelse i utlandet, og forfalskede papirer på at NHH hadde godkjent hennes utenlandske utdanning som siviløkonom.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:32   #36
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja ja - da har hun i det minste vært kvalifisert for å avsløre juks hos andre - fordi hun visste pokker så godt hvordan det skulle gjøres.

Gammel 25-06-10, 11:33   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og hvis han hadde sett det er det vel ikke sikkert han hadde skjønt så mye av det heller?

Joda. Jeg har ikke så rare utdannelsen.

Eller, har jeg egentlig det? :vurderer om det er fiksbart:

Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 11:33   #38
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Ja ja - da har hun i det minste vært kvalifisert for å avsløre juks hos andre - fordi hun visste pokker så godt hvordan det skulle gjøres.

Det er jo det de ikke har gjort, er visst 100 helsearbeidere som er blitt ansatt uten å ha riktig utdannelse.

Gammel 25-06-10, 11:34   #39
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Joda. Jeg har ikke så rare utdannelsen.

Eller, har jeg egentlig det? :vurderer om det er fiksbart:

Nå tenkte jeg mer på din drammeprins sin evne til å tyde vitnemål, siden han er drammeprins liksom

Gammel 25-06-10, 11:36   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det er jo det de ikke har gjort, er visst 100 helsearbeidere som er blitt ansatt uten å ha riktig utdannelse.

:kjenner intens napping i konspirasjonsteorimuskelen:

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:35.