|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Kjipt med døren - det er i slike tilfeller man må sitte på folk til de skriver under på en skademelding. Hvis ikke må man håpe at de er rederlige nok til å skrive under på skademeldigen etterpå. Lykke til!
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg hadde nok aldri selv lagt merke til om noen hadde laget/ lagde riper i lakken på bilen vår. Jeg har desverre aldri ofret lakken et blikk. Men det er jo helt utrolig at hun bare bagatelliserer skaden når du så direkte påpeker skaden hun har påført bilen din. Jeg blir nesten litt flau på hennes vegne. Jeg hadde i allefall blitt meget ydmyk i en slik situasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Vaklende
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det var korttenkt av meg å nevne noe som kunne hinte om hvem det var, så jeg hadde satt pris på om dere kunne legge det litt vekk. Tenk så kjipt å havne i en situasjon der alt man gjør og sier blir fulgt med på, de fleste av oss har vel gjort noe andre kunne reagert på. Jeg vet jeg har ihvertfall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Prøv å nå henne i barnehagen med ferdig utfylt skademeldingsskjema på mandag; kom tidlig og sitt og vent. Spør gjerne noen av de ansatte om de har sett henne når du kommer, og fortell hvorfor du skal snakke med henne. Når hun kommer konfronterer du henne i barnehagen - med noen tilstede som "ufrivillige vitner", og bare be henne matter-of-factly å signere skjemaet. Som i "Hei! Du husker da du ripet opp bildøren min da du skulle feste bilsetet til ungen din på fredag? Det må jeg få fikset opp, og da må jeg ha skademelding. Du må signere her og her."
![]() |
![]() |
#28 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg hadde takstert skaden og konfrontert henne med kostnaden, og bedt henne om erstatning.
![]() |
#30 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Gjør som Missa sier!
![]() |
#31 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Jeg hadde aldri i verden dratt derfra før en skademelding var fylt ut! Enkelt og greit. Om ripen er såpass at det krever omlakkering av døren, så koster det mye.
![]() |
#33 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?En slik skade er ganske dyr å fikse, omlakkering av dør koster for 7000 kroner :erfart:, og skal du en gang kvitte deg med bilen, er denne skaden noe du vil bli trukket for om du leverer bilen din i innbytte : også erfart:. Jeg ville helt klart skrevet skademelding på en lakkskade c-kjendis eller ikke
![]() |
![]() |
#34 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Gjør som Missa sier.
![]() |
#35 |
can-jur
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Ingenting.
![]() |
![]() |
#36 |
Etylbarbital
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Du blir ikke kastet ut, men jaggu blir du stemplet, Floksa. For evig og alltid.
![]() |
#37 |
Helt konge
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Floksa du er virkelig ikke sann! |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
can-jur
|
Så nå andre kliner bilen sin inn i din, skal man pent stå å vente i 1-2-3-5 timer på at vedkommende finner det for godt å komme ut igjen å flytte bilen sin?
![]() |
![]() |
#39 |
Jeg bor i en stubbe!
|
Åh, det var altså dette som skjedde i hovedinnelegget.
![]() |
#40 |
<*(((<
|
![]() Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?Det trenger ikke være spesielt trangt mellom bilene for at en helt oppslått bildør skal lage riper, altså. De færreste oppmerkede parkeringsplasser er vel brede nok til at man kan slå døren helt opp? (Og hva gjør man da? Jo, man åpner så langt man kan uten å komme borti og holder døren og passer på at den ikke kommer borti bilen ved siden av. Og åpner dørene for ungene og passer på det samme der.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|