Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-10, 13:45   #181
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stygg skrape på bildøren - hva ville dere gjort ift synderen?

Præhæ, era.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:57   #182
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Men jeg spør en gang til jeg, hvilke summer vil dere strekke dere til å erstatte om dere er uheldige?
10.000? 100.000? 100.000.0?

Det er da vel revnende likegyldig? Lov/ansvar gjelder hva du har gjort, ikke hvor mye du har i banken. Selvsagt spiller det en rolle når det kommer til det at en eventuell erstatning eller kompensasjon skal utbetales, men for å avgjøre om du har eller ikke har forvoldt en skade er beløpet uvesentlig.

Mener du feks at om du under parkering på en parkeringsplass er uheldig (eller bare en dårlig bilist, men det er mange som likevel kaller det uflaks av en eller annen grunn) og bulker borti sidebilen - ikke en stor bulk, men likevel helt tydelig og for mange sikkert skjemmende - så er det greitt for deg å påta deg skyld hvis det er en gammel Polo, mens du selvsagt bare kan drite i det hvis det er en rådyr Porsche?

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 13:58   #183
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg bruker å si til gubben at "her må du være forsiktig, for denne har vi ikke råd til å bulke" når vi parkerer langs ved en Jaguar eller noe annet liknende.

Og så savner jeg egentlig litt å kjøre rundt i en gammel haug av en bil, som vi kjøpte full av riper og bulker fra før - for det var bare å ta det med knusende ro om vi fikk en ball på panseret, eller noen dunka borti oss og slikt. Men like fullt - om jeg så tok det med verdens mest stoiske rolighet, så var det veldig hyggelig at folk beklaget likevel.

Gammel 28-06-10, 14:06   #184
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Dette ble en veldig interessant prinsipiell diskusjon.

Status på den konkrete saken:
Jeg har snakket med forsikringsselskapet, og damen der lurte på om skrapedamen var turist, eller fra et annet land. Underforstått at det ikke var vanlig å stikke av fra ansvaret på den måten det skjedde i HI.

Hun rådet meg til å ta det mellom forsikringsselskapene, få en takst, registreringsnummeret på den andre bilen og sende inn skademelding. Jeg tror nok jeg i anstendighetens navn vil gi beskjed om dette til skrapedamen selv også. Det var mange gode forslag i tråden her om hvordan gripe det an, men de krever at dette blir et lite prosjekt med å time inn å treffe henne. Så om jeg ikke treffer henne ved henting eller levering de første dagene vurderer jeg å legge en konvolutt på plassen til barnet hennes med orientering om takst, at jeg har meldt det inntil forsikringsselskapet og at hun kan ringe meg om hun vil at vi ordner noe privat i stedet.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 14:12   #185
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Høres ut som en grei løsning, Balanse - håper det ordner seg.

Gammel 28-06-10, 14:35   #186
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kall henne heller skrap-damen. Itteno å samle på i hvert fall.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 14:36   #187
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tipse Se & Hør?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 14:46   #188
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God løsning, Balanse.

Og for å legge inn enda en motsats til det som er vanlig i Floksas univers: Selvfølgelig erstatter man, og selvfølgelig sier i fra. Samme med eksempelet ditt fra café, det er ikke slik at det bare er den ene parten som skal passe på, den som kommer ravende med diger bag mellom trange cafebord skal også passe seg.

Til slutt en liten fortelling fra min første selvstendige parkering etter at jeg fikk lappen: Jeg måtte parkere på et tjåka fullt lørdagsshopping-Storo, og skulle skvise bilen inn på en bitteliten plass. Som førte til at jeg havnet ca 25 cm fra nabobilen. Da jeg skulle rygge ut for å rette opp, havnet jeg så nærme at speilene våre låste seg mot hverandre. Jeg måtte ringe sambo for å komme og redde ut bilen. Det var jo godt at de ved siden av ikke kom i mellomtiden, det kunne jo hende de mente at vår bil bare kunne bulkes og skrapes siden jeg var slik en ufyselig klineparkerer.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 15:34   #189
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

På Storo er det trangt og ekkeltpekkelt å parkere når det er fullt. Det er derfor jeg tar trikken når jeg er der - eventuelt går. Men det er kanskje ikke alle som bor slik at de kan gå dit, vil jeg tro.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 15:37   #190
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

På Storo er det trangt og ekkeltpekkelt å parkere når det er fullt. Det er derfor jeg tar trikken når jeg er der - eventuelt går. Men det er kanskje ikke alle som bor slik at de kan gå dit, vil jeg tro.

Njæ, vi kan gå, og hvertfall kjøre trikk, men dette var min første dag med lappen, og skulle hente mann og barn på Storo. Men ja, det er virkelig trangt der.

Gammel 28-06-10, 15:43   #191
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Njæ, vi kan gå, og hvertfall kjøre trikk, men dette var min første dag med lappen, og skulle hente mann og barn på Storo. Men ja, det er virkelig trangt der.

Og trangere er det blitt etter all ombyggingen. Nå er jeg ikke der så ofte akkurat. 1 gang i året eller noe. Når en bor i en helt annen by så blir veien litt lang... Men jeg er fra området rundt.

Gammel 28-06-10, 15:44   #192
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Det er fryktelig trangt der nå.
Har sluttet å dra dit jeg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 15:46   #193
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storosenteret er min store skrekk når det gjelder kjøring og parkering. (Og hvor lenge er det egentlig mulig å holde på med påbygging uten at kundene mister tålmodigheten?)

Gammel 28-06-10, 17:54   #194
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Standard

Jeg synes Storosenteret var mye luftigere og lysere før ommbygging/påbygging. Men nok trådkupping kanskje.

Gammel 28-06-10, 19:21   #195
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Kjørte nettopp forbi det, nå har det blitt en massiv brun kloss som ligger klistret ut til fortauet. Det ser helt forferdelig ut.

Gammel 28-06-10, 20:00   #196
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storosenteret har jeg også parkert meg fast på! Og da hadde jeg hatt lappen i 10-15 år...

Gammel 28-06-10, 20:22   #197
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Storosenteret har jeg også parkert meg fast på! Og da hadde jeg hatt lappen i 10-15 år...

Men hvor mange biler ødela du da med god samvittighet? Det er jo det sentrale spørsmålet her.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 20:38   #198
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Konvolutt på barnets plass hørtes greit ut. Du har jo tross alt gitt henne muligheten til å ta det der og da.

Jeg måper forøvrig litt over både det ene og det andre i denne tråden. Selvsagt dulter/ skraper man ikke borti nabobiler, uansett hvor trangt det måtte være. Merkelig holdning at det skulle være greit.

Gammel 28-06-10, 21:15   #199
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Jeg mener nå likevel at det også er svært hensynsløst å klineparkere(som dere kaller det) da. Jeg har også stått der høygravid med en trøtt ettåring på armen og sett bilen min klistret mellom to biler. Og det var før vi fikk vår første stasjonsvogn. Altså ingen nødvei. Jeg blir ikke så sint da, men jeg blir lei meg og begynner å grine. Det endte med at vi tok taxi hjem. Og så fikk jeg atpåtil bot.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-10, 21:20   #200
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Men hvor mange biler ødela du da med god samvittighet? Det er jo det sentrale spørsmålet her.

Ingen.

Og jeg har lagt igjen lapp en gang vi var borti noen. Men mistenker at de reagerte som noen andre i tråden her og lurte veldig på "hvilken av hakkene mente du, sa du??"

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.