Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hjemme hos dere: Vises spriten/vinen?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-10, 08:11   #81
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemme hos dere: Vises spriten/vinen?

Her står det i et kjøkkenskap.

En periode hadde vi vinstativ, men det var lenge før vi fikk barn,så er en stund siden.

Jeg er vokst opp med at når farmor og farfar kom på besøk så løp mamma og gjemte vinstativet. Og jeg lo mye av dette i tenårene, og tenkte at DET kom da jeg slettes ikke til gjøre! Makan liksom.

Så giftet jeg meg, og svigerforeldrene mine er i frelsesarmeen. Og gjett hvem som løp og gjemte vinstativ?

Jeg ler ikke lenger av mamma, for å si det sånn...

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 08:20   #82
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Det lille vi har står oppe i et kjøkkenskap.

Gammel 02-07-10, 08:57   #83
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vinflasker/dunker i vinhylle på kjøkkenet, samt i vinskap på loftet. Gin, vodka, baileys og øl i kjøleskapet, alt det andre i et skap i stua, så noe vises, mens annet er i skap.
Vi har ikke noe bevisst forhold til om alkoholen skal vises eller gjemmes. Den er nå bare det det høver seg

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 11:01   #84
nicomama
Superaktiv

nicomama sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
nicomama er litt kul
Standard

Vi er avholds, så her har vi ikke annet enn en clausthaler til gubben i kjøleskapet en gang i blandt. Tror jeg hadde fått store problemer, vet ikke forskjell på en rødvin og en hvitvin nesten Liker ikke øl heller, smaker jo helt grusomt.

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 12:55   #85
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har 3 vinflasker stående synlig i et bord i loftstua. De ble innkjøpt når bordet var nytt, så de er ikke akkurat aktuelle å drikke. Kunne egentlig tatt dem vekk, men tenker egentlig ikke over at de står der siden det er egne hull til dem og siden de har gjort det i over 10 år nå. Eller så har vi drikkevarer stående i boden, inne i et tett skap i loftstua og litt i kjøleskapet på vaskerommet. Ingenting i kjøleskapet på kjøkkenet som ungene går i selv.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 13:11   #86
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den verken gjemmes eller vises frem med vilje, den står bare litt hist og pist. Noe i sjenken, noe oppå sjeken, noe på kjøkkenet, og faktisk så har jeg en vodkaflaske på nattbordet akkurat nå.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 13:16   #87
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Det står akkurat nå i en bruskasse på vaskerommet - og har ikke fått noen plass etter innflytting.
Uansett hvor det havner så blir det bak lukkede dører.

Dette er spriten da. Vinen har vinskap på kjøkkenet. Og ølen står i kjølehjørnet.

Gammel 02-07-10, 13:20   #88
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi har det der det er plass. Vi kommer sikkert til å sette det meste i kjellerboden. Stadig vekk står det åpnede vinflasker på kjøkkenbenken, egentlig litt for sjelden i det siste.

Gammel 02-07-10, 13:54   #89
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alkoholen vår står i et skap på soverommet vårt faktisk.
Men vi kan ha ei flaske vin stående på kjøkkenet på en hylle der, evt en kartong.
Og øl i kjøleskapet. Men vi har ikke noe vitrineskap med alkohol nei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 22:56   #90
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sprit og vin i et skap i stuen. Lukket, så det er ikke synlig for andre. Skapet er ikke låst, men ungene er rimelig uintersserte i det. Ennå.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 23:00   #91
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, men barskapet har et lite glassvindu, så der kan man for så vidt skimte noen flasker.

Når jeg bygger om kjøkkenet skal jeg få et stort vinskap.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 23:06   #92
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det står noe cognac på kjøkkenbenken. Ikke fordi det skal være dekorativt, men fordi det er kjekt å ha i nærheten når jeg lager mat, siden jeg er så lat at jeg ikke gidder å gå ned i matboden. Og når vi har vin, blir den gjerne satt på kjøkkenbenken eller kjøkkenbordet mens den venter på å bli drukket opp. Men det er ikke sånn at vi har alkoholholdig drikke stående fram som pynt, nei. Tvert i mot, det er bare litt ekstra rot, i tillegg til alt det andre rotet vi har.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-10, 23:54   #93
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min kjære har fått det for deg at ALL vin skal i kjøleskap så der står alt. Og spriten står i boda.

Det var i hans hus. I mitt hus er vi omtrent aldri så her er sjelden alkohol. Eg må lokke med Nespresso.

Gammel 03-07-10, 17:45   #94
Minty
Bør lage seg en tittel selv

Minty sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Minty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smartMinty imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vinen ligger i en hylle på kjøkkenet i mangel på bedre steder å ha den. Det er ikke optimalt så vi må finne på noe annet når vi nå skal pusse opp kjøkkenet.

Resten er i walk-in-baren. Et gammelt spiskammers som man såvidt kan gå inn i. Der har mannen samlingen sin.

Minty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 19:36   #95
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

I kjøkkenskapet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 08:17   #96
Maryan
Aktiv

Maryan sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Maryan er litt kul
Standard

Vi har fint lite sånt i hus. Står gjerne et par flasker i kjelleren. Vi gjemmer det ikke, men er overhodet ikke interessert i å stille det ut heller.

Gammel 05-07-10, 08:57   #97
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Den er plassert vel inni et skap.

Gammel 11-07-10, 15:43   #98
Tingeling:)
Nybegynner

Tingeling:) sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Tingeling:) har et hav av muligheter foran seg
Standard

Her står det i et skap på kjøkkenet!

Tingeling:) er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-10, 15:49   #99
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Det står i et vitrineskap i stua. Akkurat nå er det tomt. Nothing!

Vi drikker lite alkohol. Hender mannen tar et glass øl til maten, og jeg et glass rødvin.
Etter jeg begynte på kreftbehandling har jeg kun drukket rødvin en gang og da ble jeg så trøtt at det var en flott måte å ødelegge kvelden på. Det var i påsken. Tar heller et glass cola

Jeg syns ikke det er noe problem om det står litt alkohol synlig.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-10, 05:45   #100
Lynett
Aktiv

Lynett sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Lynett har et hav av muligheter foran seg
Standard

Nei, slikt setter jeg inni skap. trenger ikke stå framme, mye annet pent jeg heller vil vise fram

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:31.