Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Bomkjøp av barnehagesekk

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-10, 20:52   #61
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bomkjøp av barnehagesekk...

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

For eg ønsker at dei skal få vera barn lengst mulig, og da blir mykje slikt når skulen startar. Mine barn klarer fint å bera sekken sin på tur, men når dei går tur fleire gongar i veka i barnehagen + heima, blir da nok synest eg. Uten sekk er dei mykje friare i bevegelsane, og eg har vært borti for mange unger som har blitt anti- turungar pga tung sekk.

Ellers har dei som regel varm lunsj på tur i barnehagen, og derfor bærer personalet maten.

Ok.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 20:56   #62
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bomkjøp av barnehagesekk

TUNG sekk hadde jeg ikke tenkt han skulle bære, bare sånn symbolsk. De går ikke tur mange ganger i uka heller.

Gammel 14-07-10, 21:07   #63
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

TUNG sekk hadde jeg ikke tenkt han skulle bære, bare sånn symbolsk. De går ikke tur mange ganger i uka heller.

Poden bærer heller ikke tung ssekk, ett sett skift, en flaske og en matboks. Det har han bært siden han var 1 år og det har ikke vært noe problem. De er som sagt på tur hver dag men jeg syns det er supert.Det å bære sekken blir en naturlig del av hverdagen.
Han får fortsatt være barn selv om han bærer sekken sin.

Gammel 14-07-10, 21:21   #64
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, tenk om de hadde gått oftere... eller for å si det sånn, en annen barnehage vi søkte på har egen lavvo...der går de ofte. ja, og milelange ventelister da, det er en gårdsbarnehage også... Der er det krav om skikkelig turtøy, og god sekk, mener jeg å huske.

Menmen, det er nok en grei barnehage dette også.

Gammel 14-07-10, 21:27   #65
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Jeg ville også levert tilbake den store sekken på XXL, og satset på en 12l fra nett eller annen butikk

Mine barn går i bhg hvor det satses på friluft og barn i bevegelse, så her går de på tur med lavvo allerede på småbarnsavd.. Min miste har gått på tur og bært/brukt sekk i hele år

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 21:40   #66
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bomkjøp av barnehagesekk...

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

For eg ønsker at dei skal få vera barn lengst mulig, og da blir mykje slikt når skulen startar. Mine barn klarer fint å bera sekken sin på tur, men når dei går tur fleire gongar i veka i barnehagen + heima, blir da nok synest eg. Uten sekk er dei mykje friare i bevegelsane, og eg har vært borti for mange unger som har blitt anti- turungar pga tung sekk.

Ellers har dei som regel varm lunsj på tur i barnehagen, og derfor bærer personalet maten.

Helt enig. Hos oss starter de ikke å bære sekker på tur før siste året i barnehagen. Da stiller barnehagen med Bergans sekker til alle. De minste har som regel nok med å få bena med seg, om de ikke skulle bli hindret av en sekk i tillegg. Det er dessuten så mye de skal studere på turen, sette seg ned og se på maur, klatre litt, hoppe, ligge på magen og titte ned i en bekk fra ei bru, et.c. Hos oss er det tur hver uke, da de holder til like ved skogen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:15   #67
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Men siden barnehagen stiller med all mat til lunsj, kun de som skal ha frokost har med matboks, så lurer jeg på hvorvidt de har med mat (og drikke) på tur i det hele tatt, barnehagen har sikkert ikke matbokser og drikkeflasker/thermos til alle... så de går vel korte turer før eller etter lunsj da? Merkelige greier, eller om de får beskjed om å ha med (tom?) matboks på turdager?

Kjære vene som du bekymrer deg, du må jo bli utslitt. Jeg lover deg, alt kommer til å bli bra.
Ang mat, i vår bhg så får barna all mat i bhg, når vi er på tur(som slettes ikke er korte) så smøres det store matpakker (går med 2-3 brød) og vi har med flasker med vann og har kopper til alle. Vi har med frukt også, og førstehjelpsutstyr, telefon, brannslukker og kopi av lister om hvem som ringer 113, bhg og hvem som kan førstehjelp hvis noe skulle skje, listene ligger også i bhg. Dette oppbevares i 3 store tursekker vi har med.

Ro ned.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:20   #68
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg BEKYMRER meg da ikke, så dette sliter meg ikke ut, og jeg trenger slett ikke roe meg ned bare fordi jeg kom til å undre på noe mens jeg satt og skrev?

Jeg UNDRET meg, jeg BEKYMRET meg ikke.

Hvor i all verden fikk du den tanken fra? OG fortsettelsen av lista di er helt irrelevant her, nå tror jeg enkelte overdrar holdninger fra en tråd som kom helt ut av kontroll angående mine litt delvise ikke-helt-gleder-meg tanker om barnehagestart, overdriver dem enda mer enn fra forrige tråd, og går av hengslene her... om du synes jeg trenger roe meg ned (Ja, NÅ trenger jeg det, for slikt irriterer meg en anelse... å bli trykket ned og mobbet er jeg dessverre veldig vant til, så slike nedlatende råd treffer noen nerver....) så er jeg ikke den eneste...

Gammel 14-07-10, 22:23   #69
Chablis
Drømmer

Standard

Malama: Jeg tipper de går tur før lunsj, det er veldig vanlig.
Eller så smører de med mat og tar med drikke så spiser de ute.

Lykke til med barnehagestart.

Jeg er som deg, må ha kontroll og planlegge.

Gammel 14-07-10, 22:28   #70
Malama

Malama sin avatar

Standard

Før lunsj er småbarna ute, så ja, det virker logisk. Etter lunsj er det jo mange av dem som skal sove.

Jupp, under seg litt, "tenke høyt" (skriftlig) så faller ting på plass. Å undre seg er ikke det samme som å bekymre seg da, man blir ikke utslitt av å undre seg, man lærer litt. Den som lærer, den lever, man lærer så lenge man lever. Tenk så kjedelig den dagen jeg slutter å undre meg...

Gammel 14-07-10, 22:30   #71
Chablis
Drømmer

Standard

Før lunsj er småbarna ute, så ja, det virker logisk. Etter lunsj er det jo mange av dem som skal sove.

Jupp, under seg litt, "tenke høyt" (skriftlig) så faller ting på plass. Å undre seg er ikke det samme som å bekymre seg da, man blir ikke utslitt av å undre seg, man lærer litt. Den som lærer, den lever, man lærer så lenge man lever. Tenk så kjedelig den dagen jeg slutter å undre meg...

Jepp, vi gjør det hvertfall på den måten der jeg jobber. Om det er noen store som ikke sover så går vi noen ekstra turer med de når de andre sover.
Må ikke slutte å undre deg

Gammel 14-07-10, 22:36   #72
Malama

Malama sin avatar

Standard

De på "småbarn", som for det barnehageåret som nå kommer er 09,08 og 07 ungene, som ikke sover, får leke ute sammen med de fra storbarns avd som altså har utetid da. En av de voksne fra småbarn er ute sammen med dem da. (noen sover dessuten ute også)
Jeg lærte litt på info møtet også

Gammel 14-07-10, 22:36   #73
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Hun mente vel bare at du får beskjed om alt. Syntes du overdrev veldig svaret til Trixie. Way over the top. Hun forklarer deg detaljert hva som er vanlig, og i steden for å tenke over det (altså lære av svaret hennes som du jo søker) så blir du sur. Ja det høres ut som om du funderer/undrer/tenker mye på noe som er litt bortkastet, fordi du får jo beskjed om alt.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 22:37   #74
Trixie

Trixie sin avatar

Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Du virker veldig bekymret og ut fra de trådene du har skrevet virker det ikke til at du har så veldig høye tanker om bhg akkurat.

Med ro ned, så mente jeg egentlig "ro ned nerva" som betyr her, ta det helt med ro, du virker en smule bekymret.

Jeg bare lurer på hvorfor du tror at bhg ikke takler barn som må smøres med olje, har foreldre som skal bruke Reima, og ikke regntøy, tøybleier osv.

Gammel 14-07-10, 22:38   #75
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Malama har blitt bedt om å roe ned mer enn et par ganger så jeg skjønner den reaksjonen selv om den kanskje ikke var berettiget i denne tråden.

Jeg liker også å planlegge. Det betyr ikke at jeg er engstelig egentlig, jeg liker å ha tenkt igjennom eventualiteter, liker å se på muligheter, evaluere, planlegge, skaffe meg oversikt. Stort sett er det bare koselig og en fordel synes jeg. Eneste ulempen er noen innkjøp som jeg kan humre litt over i ettertid.

Gammel 14-07-10, 22:39   #76
Malama

Malama sin avatar

Standard

Mulig jeg overdrev, som sagt treffer slike nedlatende "ro deg ned"-råd en nerve hos meg,jeg forklarte nemlig allerede i svaret hvorfor jeg reagerer som jeg gjør...

Ja, jeg vil sikkert få beskjed om alt, men jeg nekter å gå med på at det er bortkastet å undre seg og tenke på ting. Tenk hvor kjedelig verden ville bli da! Selv om jeg nok får beskjed om det meste etterhvert, så er det da ikke bortkastet å tenke litt selv av den grunn?

Gammel 14-07-10, 22:40   #77
Chablis
Drømmer

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror Malama har blitt bedt om å roe ned mer enn et par ganger så jeg skjønner den reaksjonen selv om den kanskje ikke var berettiget i denne tråden.

Jeg liker også å planlegge. Det betyr ikke at jeg er engstelig egentlig, jeg liker å ha tenkt igjennom eventualiteter, liker å se på muligheter, evaluere, planlegge, skaffe meg oversikt. Stort sett er det bare koselig og en fordel synes jeg. Eneste ulempen er noen innkjøp som jeg kan humre litt over i ettertid.

Gammel 14-07-10, 22:46   #78
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Du virker veldig bekymret og ut fra de trådene du har skrevet virker det ikke til at du har så veldig høye tanker om bhg akkurat.

Med ro ned, så mente jeg egentlig "ro ned nerva" som betyr her, ta det helt med ro, du virker en smule bekymret.

Jeg bare lurer på hvorfor du tror at bhg ikke takler barn som må smøres med olje, har foreldre som skal bruke Reima, og ikke regntøy, tøybleier osv.

Mao drar du dine oppfatninger fra andre tråder som jeg allerede der prøvde forklare kom "ut av kontroll" i forhold til hva jeg mente, inn i en tråd om en sekk? Og synes det er helt greit, selv etter at jeg flere ganger har forsøkt å dempe det feilaktige inntrykket som kom fra den tråden, den kom ut av kontroll i forhold til hva jeg mente, og jeg svarte litt dumt for meg, og ble tillagt meninger jeg aldri hadde hatt, men trodde jeg hadde klart å roe det ned og forklare, men åpenbart ikke....

Og ja, jeg skjønte hva du mente med "ro deg ned".

Og hvorfor jeg undrer meg på om de liker ting slik jeg gjør? Fordi jeg stadig leser tråder på ulike forum om foreldre som opplever at reimadressen henger i garderoben mens ungen har på lånt regndress, fordi det regnet. Fordi jeg vet at selv om flere og flere barnehager heldigvis skjønner at tøybleier er greit, vet jeg flere som NEKTES å bruke dem, kategorisk. Og fordi det for meg som altså er en planlegger, som er oppvokst med en far som forteller meg (og min mor) at de fleste bekymringer blir det ikke noe av..., så bekymrer jeg meg faktisk ikke så mye som dere tror selv om jeg undrer meg om såmangt...

Gammel 14-07-10, 22:49   #79
Malama

Malama sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Der har du meg også... ja, så har jeg kjøpt en ting eller to jeg kan le litt av, men noen ting må man le av også, og stort sett angrer jeg ikke så mange innkjøp, men synes det er lettere å takle ukjente situasjoner når jeg har tenkt litt gjennom ting og tang. I stedet for å vente på å få dem forklart en gang i fremtiden.

Gammel 14-07-10, 22:49   #80
Trixie

Trixie sin avatar

Standard

Klart du skal tenke over ting, men istedenfor å lage seg masse unødig bekymringer og store problemer så hadde jeg heller kansje rungt bhg og hørt.
I en bhg er det utrolig mange forskjellige behov som skal dekkes, enten det kommer til klær, stell, mat eller hva det er, og vi dekker og gjør alt.
Unger med allergier, barn med spesielle behov, barn med fysiske skader/sykdom osv.

Jeg liker også å lage lister osv, men det virker som du tror at bhg ikke takler spesielle ønsker.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.