|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Hertuginne
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkJeg forstår godt at en ønsker å tenke, planlegge, fundere og vurdere litt selv før førstefødte begynner i barnehage. Gudene skal vite at storebrors barnehageoppstart var meget nøye planlagt fra a til å, og jeg hadde lest meg opp på alt fra sekker til dresser og støvler, ulltøy, bleierutiner, sovevogner og sikkert mye mer jeg har glemt. Forskjellen på meg og Malama er at jeg ikke startet så mange tråder, jeg saumfarte det forumet jeg var på i stedet for. Her på FP funker det ikke sånn, og da må man starte sin egen tråd i mye større grad, og da blir planleggingen og undringen mye mer synlig.
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkSom sagt, jeg bekymrer meg ikke for dette.
|
|
|
#83 |
|
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekk
Du kommer sikkert til å oppleve at ting blir gjort annerledes enn du vil. |
|
|
|
|
|
#84 |
|
maler
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkDere skulle sett meg da førstemann skulle begynne på skolen. Jeg sjekka rykte, fasiliteter, lærere, rektor, opplegg for undervisningen, utstyrsbehov, SFO og opplegget rundt det og i det hele tatt det meste for nærskolen og 3 privatskoler. Vi ringte rektorer og spurte om lydforhold og tilrettelegging, vi spurte oss for. Og endte med det vi hadde endt med om vi ikke hadde planlagt noe, men det var likevel verdt det, da visste jeg at det var det totalt sett beste alternativet. Og tilsvarende research rundt utstyr. Og hva slags opplegg som er andre steder for å kunne sammenligne. Litt kontrollbehov har jeg, men det lever jeg godt med.
|
|
|
#85 |
|
|
Jeg ville ringt og spurt bhg ja, sagt at jeg hadde noen spørsmål rundt bhg start og at det gjaldt planlegging av innkjøp(sett at bhg var åpen). |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Drømmer
|
Der poden går er det forøvrig ped.leder som tar på lånt regntøy å protesterer høylytt på at poden ikke har regntøy. Assistentene gjør som jeg sier heldgvis. |
|
|
|
|
|
#87 |
|
Det tror jeg er et vesentlig poeng, samt at jeg tenkte FP var en fin plass å få saklige tilbakemeldinger...
|
|
|
#88 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkMinni: selvsagt må hun lage tråder, hun er i sin fulle rett, men det er faktisk jeg også til å mene det jeg vil. F.eks at jeg syns hun virker litt bekymret og at hun har lite høye tanker om bhg. |
|
|
|
|
|
#90 |
|
Det tror jeg er hakket over hva jeg kommer til å gjøre, mye fordi jeg ikke vet om tre private barneskoler, og dertil ikke egentlig har begynt å tenke på skole enda. (Og har håp om å flytte før den tid, kanskje utsjekk av nærskolen burde være med i vurdering av ny bolig....
|
|
|
#91 |
|
maler
|
|
|
|
#92 |
|
Om du har rett til å påstå jeg er bekymra og har lave tanker om barnehager, og det har du jo rett til ja, har vel jeg rett til å mene at du virker litt nedlatende og sta (som nekter å gi slipp på feilaktige oppfatninger av mine tanker om barnehager enda jeg mang en gang har forsøkt å forklare at jeg egentlig regner med de klarer dette, men tenker på en del ting likevel, og noen ting dukker opp i tankene mine fordi det later til å være et tilbakevendende problem for mange, til tross for at barnehager flest er flinke)
|
|
|
#93 |
|
Jeg vet jo ikke hvordan nærskolen vil være, men med min mentale baggsje er skolens holdning til mobbing viktig. Han skal ikke gå på en skole som sier de ikke har mobbing der....
|
|
|
#94 |
|
|
Jeg påstår ikke, hvis du leser litt nøyere så skriver jeg at jeg syns du virker, VIRKER! |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkGreit, jeg bomma på et ord, men jeg fikk det rett i setningen om at jeg mener du virker...
|
|
|
#96 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkBegge mine barn har den berganssekken, og den funker finfint til både 2åringen og snart 5åringen, så det er en sekk du har mye glede av
|
|
|
|
#97 |
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkJeg har mer enn en sekk å ta av til det jeg skal bære... eller pappa'n. Huset er velutstyrt for et par voksne, men mangler stadig ting til den neste generasjonen. Siden han er først også.
|
|
|
#98 |
|
Epikur
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkJeg kjenner meg godt igjen i fht planleggingsbehovet (og gleden over rekvisita
|
|
|
#99 |
|
I mål
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkFint du fant en 12 liters sekk, Malama! Vi har forøvrig kjøpt akkurat den samme i 18 liter til storebror her i huset, han elsket motivet. Jeg synes det er lurt å kjøpe en ordentlig sekk med det samme, og SÅ dyr er den da ikke heller. I starten er det kanskje lite bæring, men hos oss er det i alle fall ordentlig tur fra de er 3 år og kommer på stor avdeling, og da er det fint å bruke samme sekk videre. Storebror har brukt sin 12 liter fra han startet i barnehagen, og den er like fin. Vi kjøper større nå fordi han skal på friluftsavdeling. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Epikur
|
Sv: Bomkjøp av barnehagesekkJeg tror mine positive erfaringer skyldes at barnehagen var gammel og veletablert, med erfarent personale. Og at det var en ansattbarnehage med krevende klientell og de var vant med å holde høy standard.
|
![]() |
|
|