Sv: Har du en skarp tunge?
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Trixie: Hvis ikke Skremmern, Kirsebær og Nessie er med i klikken, hvem er det som er der da? :vil vite hvem som klikker:
Ja, det lurer jeg på også. Jeg har møtt og kjenner etterhvert ganske mange på FP etter hvert, men jeg føler meg definitivt ikke som en del av en klikk.
I grunn synes jeg det hadde vært greit å få en sånn ca. konsensus om hva en klikk faktisk er. Er det at noen er venner og treffes privat? Er det at noen er venner og har interne spøker? Er det at noen er venner og alltid er enige uansett? Er det at noen er venner og dropper å si seg uenig med sine venner i diskusjoner, når men egentlig har en forventning om at de burde være uenige? Er det at man beskytter folk som ikke bør beskyttes? Jeg har hørt begrepet "klikk" en god del - hvem er klikken? Henger den igjen fra NM med Toffen, Mim og Teo++? Eller er det Esme, Skilpadda og Ben Murphy? Er det Miss Norway, Monsoon og Kif? Eller alle på en gang. Jeg er nysgjerrig.
Opprinnelig lagt inn av tink, her.
Klikk eller ikke? Det er noe man merker best når man har følelsen av å være utenfor. De som er i en klikk vil neppe innrømme, eller se, at de er nettopp det. Mange kjenner hverandre godt, også i RL. Selv har jeg aldri møtt noen, men har vært med lenge. Graden av aktivitet har variert veldig, og jeg kjenner at følelsen av å være med henger sammen med bidrag. Det er ikke alltid jeg orker eller gidder å bidra så mye, men da må jeg også regne med å bli litt glemt.
Jeg har ingen problemer med å se at intern humor, at andre kjenner hverandre godt etc. kan skape en følelse av å være utenfor. I tillegg har vi bloggene som er lukket, og hvor det ofte blir tydelig i tråder her ute men også inne i de bloggene man har tilgang til at det skjer ting og tang, treff, interne morsomheter, dramatiske episoder som man ikke involveres i. Det å føle seg litt utenfor tror jeg vi alle kan gjøre i ny og ne, men det er klart at det nok mest preger de som er nye eller som deltar lite. Eller som gir lite av seg selv privat, og dermed ikke inkluderes i særlig grad i bloggene. Når oppstår "klikk"-begrepet, det er vel det jeg lurer litt på. Jeg anser det som et litt negativt begrep, ikke bare som en stadfesting av at det er noen som kjenner hverandre godt f.eks.