|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Interrail: hva er lurt? Tips?Det lurer jeg på. Pakkelisten er sånn ca klar og de siste nødvendigheter skal kjøpes inn i morgen. Men hva er nødvendigheter? Hva er lurt å huske på, utover å ikke bli med fremmede inn i mørke bakgater midt på natten? (Nei, det gjelder ikke meg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
sukk
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?Det var da litt av en overskrift. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
sukk
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?
Køben, Amsterdam, Paris, Syd-Frankrike, Italia, sånn ca. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?Amsterdam! |
|
|
|
|
|
#6 |
|
sukk
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?Jeg blir beroliget. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?Ikke så mange lik som jeg la merke til, nei. Det betyr dog ikke at det ikke var noen der. Og åh! Syklistene er livsfarlige. Så også taxisjåførene. Det beste er å bli inne på en sånn rolig liten kaffebutikk, der er det til og med "røyking forbudt". |
|
|
|
|
|
#8 |
|
sukk
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?For øvrig skjerper man seg gjerne hakket mer på metroen i Paris enn på t-banen i gamle, trygge Oslo. Har jeg hørt. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?Det er fint å ha med seg noen små plastposer. Det kan man alltid trenge til et eller annet. Og en liten sekk i tillegg til den store, men det antar jeg allerede er tatt høyde for ved at man har reiseproviant i den lille eller noe. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?Åh! Fatter'n var på haiketur i Europa i sin ungdom. Hans beste tips: Hvis trailersjåføren sier at "den morsomme pillen er full av vitaminer og holder deg våken hele natta", ikke tro ham. Eller henne. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
sukk
Jeg også! Jeg også! I stedet må jeg sitte her og være trygg nødhavn og eventuell pengeoverfører. Verden er urettferdig.
Nei, det har vi faktisk ikke.
Takk! Vi har de to første og skal ordne med banken i morgen.
De fyller 18 dette året og burde selvsagt istedet holdt seg på hytta, eventuelt oppsøkt et kloster i Italia. Eller noe. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
sukk
Jeg har akkurat lest opp dette. Responsen var: "Å, var det avføringspiller eller noe da?" |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Rastløs dagdrømmer
|
|
|
|
#17 |
|
|
Ouch. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Det er ganske lurt med en liten sekk altså. Når de er i en by, vil de vel gjerne ha med seg litt forskjellig rundt i byen, om ikke annet en genser, en vannflaske, litt mat og slikt - dersom de reiser på vanlig interrailbudsjett. Da kan man ikke dra på den store sekken hele tiden. Når de er på tog også, det er veldig masete å måtte åpne den store sekken hver gang de trenger noe - det øker nok også muligheten for å miste noe dersom de må det. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Interrail: hva er lurt? Tips?En liten silkelakenpose er kjekt å ha, selv om de har med soveposer. Jeg vet jo ikke hvordan interrail-ungommen nutildax akkomoderer seg, men antar de satser på ungdomsherberger og den slags, kanskje en natt eller to på hotell?
|
|
|
#20 |
|
I mål
|
Jeg har aldri hatt sovepose på Interrail jeg - det er jo varmt som bare det. Har hatt med lakenpose. |
|
|
|
![]() |
|
|