|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Audacious
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Jeg er enig med Fibi i at man ikke trenger å være smal for å bruke smale jeans - ofte kan det være pent å ha noe litt "nett", og vise fram fasongen man har i stedet for å gå i altfor vide bukser og andre telt.
|
|
|
#22 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Jeg ser faktisk flere kilo lettere ut om jeg bruker smale jeans i stedet for bootcut eller straight. Med den rette toppen, selvsagt. Dessuten synes jeg ikke det er fint med videre jeans og ballerinasko f.eks. Og jeg bor i ballerinaskonene mine om sommeren.
|
|
|
|
#23 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"I min garderobe finnes alt fra rimelige kjedeklær til dyre merkeklær.
|
|
|
#24 |
|
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Det er da ingen som har sagt at man trenger å være smal for å ha smale jeans - eller ballerinasko for den del. Men er det feil passform blir det forferdelig uansett, jeg er selv smal, og har prøvd mange smale jeans hvor jeg ser ut som en, hm, majonestube? Aner ikke hvordan dere klarte å få ut av dette at man må kle seg i vide plagg hvis man selv er stor. Dsjis. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Trøtt
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Håkkei, aC, jeg skjønner hva du mener, men den siste løsningen din der, var det den "ungdommelige sporty"?
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"
Her er noen måter man kan bruke skjerf på...
|
|
|
#28 |
|
Audacious
|
Neivel?
I tillegg har jeg hørt ganske mange litt større damer mumle om at de "ikke kan bruke tights" - sjøl brukte jeg ganske lang tid på skjønne at det var "lov".
|
|
|
#29 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Eg har ikkje smale bein og bruke smale jeans ofte! Spesielt når eg har hæl føle eg meg veldig fin. Så eg er uenig i at dette er en Twiggymote.
|
|
|
|
#30 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Jeg sliter også veldig med å finne meg klær, men nå har jeg funnet en butikk hvor jeg føler jeg får den hjelpen jeg trenger. Ikke av de vanlige kjedebutikkene, og ikke av den dyreste sorten. Når jeg går inn der så går jeg til kassen og forteller om mitt ærend og hva jeg er på utkikk etter (f.eks. ett hverdagsantrekk eller ett festantrekk). Jeg tror vi må bli flinkere til å si ifra at vi trenger hjelp, jeg vil tippe at 95% av dere svarer "jeg bare kikker" når dere er ute å handler klær! De som jobber i klesbutikkene er jo faktisk der for å hjelpe kunden og ikke bare ta imot betaling. Jeg er av typen som "scanner" butikkene - jeg orker ikke å gå rundt og rundt å lete etter "noe", så derfor er det så greit å få de ansatte til å hjelpe seg med å finne noe - de vet jo hva som finnes og hvilke str som er tilgjengelige. Butikken jeg har funnet har klær til alle anledninger - rocka, klassisk og pent. (Heter forresten Sorbet - ligger på Strømmen) De ansatte er "godt" voksne (dvs på min alder 40+/-) - de "ser" på meg og min fasong og finner frem de lekreste antrekk med tilhørende smykker. Jeg har egentlig fint lite klær, men de klærne jeg har kan brukes til mange forskjellige anledninger og de kan kombineres med hverandre. Jeg bruker også 42/44 str - bruker endel tights (har pinntynne bein og ikke fullt så pinntynn rundt livet) og tunikaer, men ikke den type tunikaer hvor jeg blir seendes ut som telt, men de med innsving i livet
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-07-10 kl 16:34. Årsak: tilføyelse |
|
|
|
|
|
#31 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Og en ting til - det verste med å finne klær er og hele tiden måtte kle av og på seg i prøverommet for å gå ut å finne nye klær, ny str osv. Handleopplevelsen blir mye bedre når du først har gått inn i prøverommet, så er det de ansatte som løper for deg og du kan stå i ro og mak og prøve det som blir "kastet" inn til deg
|
|
|
#32 |
|
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Rette ben eller bootcut betyr ikke at man mener at store mennesker bør bruke vide klær, Acsa. Jeg synes generelt det er penest med rette ben uansett. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Aktiv
Medlem siden: Jul 2010
![]() ![]() ![]() |
Takk for den, AC - men jeg er ikke mer på tur enn deg, tror jeg. Mary Janes kan være skikkelig "rødstrømpe-harry", og klarer du ikke å finne en tunika som IKKE ser ut som et telt med det utvalget som finnes i butikkene nå, bør du gå i andre butikker. Store smykker fra Dyrberg Kern ER faktisk veldig safe, og det bør være en selvfølge at smykkene ikke er kjipagreier fra Nille. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Pauset
|
Jeg har jo sett deg, og jeg tror du fint kan gå med tunika og thighte jeans. Jeg mener å ha sett at du har det også? |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Pauset
|
Jeg har både rumpe og lår av solid dimensjon, men jeg går mye i slimjeans. Jeg syntes rett og slett det ser litt teit ut i bootcut/rette jeans med tunika over. I tillegg så fremhever trange bukser slanke legger... om man har det. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Vel, jeg ser at tunika/tights tydeligvis er det eneste "trygge" og saliggjørende. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
kamerat
|
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"«Rødstrømpe-harry»?
|
|
|
#40 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Dere som har peiling på mote "og sånn"Jeg synes tighs stort sett kan brukes uansett kroppstørrelse og fasong. MEN; man må velge riktig topp til. Er man kraftig er det mest flatterende med en tunika eller skjorte til, istedenfor en tett topp som kommer til å avsløre det meste av valker og mage etc....
|
![]() |
|
|