|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Bedreviter
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?
Takk for info. Det var godt å høre. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
maler
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Man kan legge en gravid kvinne i narkose og det regnes som trygt, men det er forsåvidt en økt risiko blant annet fordi hun har tregere tømming av magesekken og dermed aldri er helt fastende og at det er litt vanskeligere med blodtrykksreguleringen. Og man kan sikkert ikke bruke alle medikamenter heller. Men dette er ikke verre enn at det går fint når det tas hensyn til selv om man selvfølgelig ikke gjør det om man ikke må. Narkose under keisersnitt kan gi slappe barn som ikke puster, men det kommer seg etter litt tid.
|
|
|
#105 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg tror mange kan ha godt av å se at man ikke trenger å lime seg fast til sofaen ved positiv graviditetestest.
|
|
|
|
#106 |
|
Shake it out!
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg har kraftig utviklet høydeskrekk og synes alle som hopper i fallskjerm er spik spenna galne, men utover det så tenker jeg ikke særlig mye over problemstillingen kjenner jeg.
|
|
|
#108 |
|
Epikur
|
Jeg var kjempeaktiv i forrige svangerskap og trente mange ganger i uken, tross bekkenløsning. (jeg mener selv at treningen hjalp og at det begrenset bekkenløsningen og at treningen ga en ekstra bonus gjennom kroppskontroll, god selvfølelse og positiv energi)
|
|
|
#109 |
|
Søt og rar
|
Jeg tror ikke det er så mange som gjør dét.
|
|
|
#110 |
|
... med mjuke pigger...
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Madam Mim
|
|
|
|
#111 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?I den grad jeg er limt til sofaen kommer det av at jeg blir svimmel og kvalm av å reise meg, pluss at jeg (antakelig delvis grunnet lavt matinntak grunnet kvalmen) ikke eier overskudd, så jeg blir sliten bare av å spise frokost jeg...
|
|
|
#112 |
|
Søt og rar
|
Nei, jeg synes ikke det. Jeg har jo ikke jobbet som fastlege så veldig lenge da, men hovedbekymringen dreide seg rundt svineinfluensaen i den verste perioden.
|
|
|
#113 |
|
... med mjuke pigger...
Hva er de generelle anbefalingene om trening sent i svangerskapet?
|
|
|
|
#114 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tror ikke veldig mange gjør det. Jeg synes trenden er helt motsatt. Mer at jeg-er-gravid-men-det-skal-IKKE-hindre-meg-i-å-gjøre-noe-som-helst. Det være seg reising, ekstremsport, spising av sjøldau ku osv. Man kan godt ane tonen på diverse fora. En viss respektløshet overfor offentlige anbefalinger viser at man tenker sjæl og ikke lar seg dirigere av noen. Girlpower. Jeee!
|
|
|
|
#115 |
|
Søt og rar
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Sånn generelt sies det at dette skal man ikke gjøre:
|
|
|
#116 |
|
Søt og rar
|
Det er altså mitt inntrykk også. Og sånn sett er Kari Traa midt i trenden.
|
|
|
#117 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg fikk beskjed av legen at jeg umiddelbart måtte slutte å spille volleyball da jeg ble gravid med snuppa. Jeg spilte aktivt på det tidspunktet. Men jeg kunne godt trene andre ting hvis jeg ville, men ikke ting som kunne resultere i harde støt mot magen.
|
|
|
|
#118 |
|
Epikur
|
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg hadde egentlig skrevet et langt innlegg på telefonen da de yngste håpefulle skrudde av routeren.
|
|
|
#119 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg kjenner også til slike tilfeller, Mim. Ene hadde begynnende svangerskapsforgiftning, men nektet å la seg sykemelde, selv om legen insisterte. Endte med barn født 10 uker før tiden.
|
|
|
#120 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Egoistisk å hoppe i fallskjerm som gravid?Jeg troor ikke det er et økende problem i Norge at gravide nekter å la seg sykemelde. |
|
|
|
![]() |
|
|