Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Ny" bil - hva ser man etter?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-10, 00:48   #1
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Ny" bil - hva ser man etter?

Hva man skal se etter kan raskt bli litt avhengig av biltypen. Noen spesielle modeller dere har tatt sikte på?

Hva man trenger av utstyr og hva man føler er nødvendig av motorkraft blir jo også en vurdering man må se på. Diesel eller bensin? Hvor langt kjørere dere i året? Hvor lenge tror dere at dere vil ha bilen?

Når du sier forhandler, tenker du da merkeforhandler eller bare "en bil som selges av en forhandler"? Hvilke garantier gir de blir jo noe man kan se på, samt hva som er gjort med bilen og når neste service skal være. Hos en forhandler med eget verksted kan en relativt nært forestående service være noe man bør få prutet inn.

Tror ikke det er spesielt mange forhandlere som blir så interessert i en såpass gammel bil i innbytte. Når blir det ganske rå tipping, men vil vel ikke tro at dette er en bil som er verdt mer enn maks 25 000 på bruktmarkedet? Kanskje mindre, avhengig av hvor rustutsatt den er. for en forhandler er det ingenting i hente i å selge slike biler. Å selge den på bruktmarkedet blir gjerne det som blir mest lønnsomt for dere også.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-10, 01:13   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Ny" bil - hva ser man etter?

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Hva man skal se etter kan raskt bli litt avhengig av biltypen. Noen spesielle modeller dere har tatt sikte på?

Hva man trenger av utstyr og hva man føler er nødvendig av motorkraft blir jo også en vurdering man må se på. Diesel eller bensin? Hvor langt kjørere dere i året? Hvor lenge tror dere at dere vil ha bilen?

Når du sier forhandler, tenker du da merkeforhandler eller bare "en bil som selges av en forhandler"? Hvilke garantier gir de blir jo noe man kan se på, samt hva som er gjort med bilen og når neste service skal være. Hos en forhandler med eget verksted kan en relativt nært forestående service være noe man bør få prutet inn.

Tror ikke det er spesielt mange forhandlere som blir så interessert i en såpass gammel bil i innbytte. Når blir det ganske rå tipping, men vil vel ikke tro at dette er en bil som er verdt mer enn maks 25 000 på bruktmarkedet? Kanskje mindre, avhengig av hvor rustutsatt den er. for en forhandler er det ingenting i hente i å selge slike biler. Å selge den på bruktmarkedet blir gjerne det som blir mest lønnsomt for dere også.

Jeg har egentlig ingen spesielle tanker om motorkraft - det er nok at bilen går. Jeg kjører lite; bilen jeg har kjøpte jeg i 2002 og på 8 år har jeg kjørt 41500 km. Det er nesten nøyaktig like mye som forrige eier hadde kjørt mellom 1993 og 2002. Og jeg vil nok ha denne bilen ca like lenge som bilen jeg har hatt, altså 8-10 år. Som du skjønner er jeg ikke spesielt opptatt av bil (og det er bare meg, ikke noe "vi").

I dag har jeg altså rekognosert, og jeg fant en Skoda Fabia 2008-modell, kjørt ca 48000, til en pris jeg kan leve med med litt pruting og med ett år igjen av nybilgarantien. Jeg har den til hjemlån nå i kveld og liker den veldig godt, både mtp størrelse og kjøreegenskaper så langt jeg har kunnet teste dem. Det er et stort pluss at den er så ny; de andre jeg fant innenfor prisen jeg har satt som max var 3-5 år eldre og hadde gått mye mer. I tillegg fant jeg den hos merkeforhandleren - det med service i prisen skal jeg sannelig sjekke ut; godt tips. De er forøvrig sannsynligvis villige til å ta innbytte på bilen jeg har gjennom en oppkjøpsavtale uten garantiordning som de har. Alle jeg var innom var villige til å ta innbytte, og jeg kjenner at jeg er innstilt på å gå for det framfor å selge selv uansett om jeg kanskje taper noen tusenlapper på det, for å slippe styret med å selge selv.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:33.