Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

"Ny" bil - hva ser man etter?

Autofil Bilsnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-10, 17:31   #10
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Ny" bil - hva ser man etter?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vi er strålende fornøyd med vår Skoda Fabia.

Folk skjønner ikke helt hvordan bilen går fremover når vi forteller at den bare har 65 hk, men vi kjører like fort som alle andre på motorveien og den lille skogsstien de siste kilometrene opp til hytta går også greit. Man blir bare ganske god til å gire.

Vi ser etter ny bil nå, og Skoda Oktavia er definitivt en bil vi vurderer. Skoda har få fancy detaljer, men en svært hyggelig pris. Både vi og min mor har Skoda Fabia, og selv om utvalget er lite så har vi ikke hatt trøbbel med bilen.

Som jeg sier blir det litt individuelle krav. Jeg har ikke de største kravene når det gjelder motor, men synes disse små motorene kan bli plagsomme. Toppfart er ikke noe problem, men heller akselerasjon og evt. mulighet for forbikjøringer. Ved kjøring på motorvei vil jeg også tro at utvekslingen for 1.2-liters-modellen er lagt slikt at man har et satans turtall når man ligger i 100 km/t og det er egentlig ganske mye drivstoff som går med. Bilene veier fortsatt litt, og de minste motorene her trenger ikke å gi besparelser drivstoffmessig - heller motsatt...

Men som for "bybil" blir det normalt helt greit.

De små TDI-ene som Fabia har blitt levert med, bl.a. 1.4TDI-en, får bilen nok til å oppleves som en ganske så annen bil. Toppeffekten er ikke så forskjellig, men det hentes ut mye mer effekt på lave turtall slik at det blir "mindre stress" generelt og utvekslingen er gjerne lagt opp mer til landeveiskjøring også.

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:01.