|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Vel - for det første er jeg bittelittegranne lei av at alt skal måles inn i landbrukspolitikken. Men ok, Floksa. |
|
|
|
#163 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?
Åpenbart er ikke dette noe veldig stort problem siden hun allerede jobber mye natt. På dagen er de jo på skolen. |
|
|
|
#164 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det sier hun jo at hun gjør, i artikkelen. Hun har to jobber og jobber flere skift på rad, sier hun. Høres ikke akkurat ut som om hun kan jobbe så veldig mye mer.
|
|
|
#165 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Det svaret mitt var forøvrig mest til Floksa. |
|
|
|
#166 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nettopp, det var det jeg også mente. Ekstra utover det hun tydeligvis allerede gjør. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Men altså igjen - tallene her stemmer kort og godt ikke. Om hun er sykepleier så er det grenser for hvor dårlig hun kan tjene med nattillegg og det hele. Og 23000 per måned, hvis vi går ut fra at hun skatter tyve prosent gir henne da en årslønn på 345.000 per år. Da hadde hun hatt krav på stønader - grensen er 450.000 per år. Siden hun ikke har krav på stønader så tjener hun altså over dette. Såpass mye over at det lønner seg å jobbe mer fremfor å jobbe mindre vil jeg anta. (Tjener man eksakt dette lønner det seg å jobbe litt mindre så man utløser stønadene - det utgjør mye inntekt.) |
|
|
|
#168 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Når er man fattig?Ingen som ønsker å tipse journalisten om tråden?
|
|
|
#169 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Kanskje det er det greiene her de har sammenlignet med: |
|
|
|
#170 |
|
Passiv
|
Om ikke annet så kan han få med seg satser for flyttelass ganske bra belyst. |
|
|
|
#171 |
|
can-jur
|
SF, det finnes ETT menneske på hele forumet som av og til blander bondeøkonomi inn i lønnstråder, det er meg. Godt å høre du legger merke til meg
|
|
|
|
#172 |
|
Ser lyst på livet
|
Jeg har lagt merke til deg jeg også, og er ikke videre imponert over argumentasjonen din, eller eksemplene. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Floksa - klart jeg legger merke til deg. Men greia er at du trekker paralleller som er veldig rare iblant. Det er liksom litt lite greip å henge det på noen ganger. (Andre ganger er det meget interessant altså - for all del.) |
|
|
|
#174 |
|
can-jur
|
Ja, og da er vi skjønt enige da
|
|
|
|
#176 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Feil og feil - Floksa - du fremstilte det som om det kun er bønder som rett og slett må sørge for å drive mer innbringende eller jobbe mer om de ønsker mer inntekt. Det er jo samme greia for alle det. |
|
|
|
#177 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Nå tror jeg du er litt foruintatt, SF. Hvis du leser innleggene står det da ikke det i det hele tatt. Hun henviste til uttalelser fra Jens ang tjene mer penger.
|
|
|
#179 |
|
Passiv
|
Sv: Når er man fattig?Vah? Sier dere her at jeg har rettet baker for smed? Makan. |
|
![]() |
|
|