Sv: Fagfolk advarer mot gale ADHD-diagnoser
Pida: Det er vel dette du reagerer på:
Opprinnelig lagt inn av Propella, her.
Derimot føler jeg at dere som vil koble inn barnevernet med en gang på grunn av omsorgsvikt stigmatiserer en stor gruppe som absolutt ikke fortjener det.
Ved å insinuere at alle som ber om en ADHD utredning for barnet sitt egentlige utøver omsorgsvikt ovenfor barnet, er det eneste man vil oppnå å skremme bort de som kjemper for sitt barns beste. De som ønsker og kjemper for å gi sitt barn det beste utgangspunktet det kan få selv om det har en funksjonshemming. Hvorfor stemple alle de som barnemishandlere? Hva oppnår dere med det?
Men ser du ikke at madam min skriver det her:
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Jeg kjenner jeg får bittelitt lyst til å be legene sende en bekymringsmelding til barnevernet hver gang noen kommer og ber om ADHD-utredning.
De hadde sånne betegnelser og diagnoser og ulike typer behandling i gamle dager også. Jenter som var utsatt for overgrep og ble utagerende feks, de ble sendt på hjem for vanskelige piker fordi ingen lurte på hvorfor de var utagerende.
Opprinnelig lagt inn av Pida, her.
Når det er sagt må jeg si at du er urimelig i dine motsvar i denne diskusjonen:
Hvor er urimeligheten?
Jeg har selv barn henvist til BUP, og synes Propella skriver godt og fornuftig, og mye bedre enn jeg kunne klart. Derfor reagerer jeg når du skriver at hun reagerer urimelig.
Sist redigert av bønna : 02-08-10 kl 10:49.
Årsak: skriveleif
|