Sv: I lys av en del andre tråder
Opprinnelig lagt inn av kie, her.
Når det gjelder vennesex og prostitusjon så ser jeg at det kan - KAN - være samme drivkraften bak dersom vennesexen er et uttrykk for "selvskading".
Ja, jeg er enig i det. Når jeg omtaler vennesex, da mener jeg frivillighet mellom begge parter. Lyst for begge parter. Ingen gamle overgrep som medfører et avstumpet forhold til egen seksualitet. (Nå er jeg da skeptisk til om vennesex kan fungere i utgangspunktet, men det var den andre diskusjonen det.) Og bare for å ha det klart - jeg mener ikke vennesex mellom 11- åringer er OK.
Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.
...men jeg mener allikevel at veldig mange unge har sex av helt andre grunner som feks, press, følelsen av å være den eneste som ikke har "gjort det", man er skikkelig forelsket og redd for at partneren skal slå opp hvis man ikke "gjør det", osv osv det finns mange former for press, press fra venner, kjæreste, media, moter, signaler som blir gitt overalt som er med på å prege ungdommene i sine valg, valg som vi foreldre skal veilede dem i, ikke villede
Det mener jeg også. Det tror jeg de fleste her inne mener. Jeg har ikke lest noe annet.
Opprinnelig lagt inn av Zefid, her.
Jeg er overasket over at det er så mange som blir sjokkerte over at jeg mener ungdom ikke har nok erfaring til å vite hva som er best for seg ei heller hva som de egentlig vil.
Ja, det mener jeg også til en viss grad. Jeg tror heller ikke alle ungdommer har nok erfaring til å vite hva som er best for seg selv. Nettopp derfor gjøre mange en hel haug med lite smarte ting.
Slik jeg ser det, er det dette som er poenget. Ungdom GJØR ofte ugjennomtenkte og stundom farlige ting (dritings sovende i grøftekanten i 20 minus, ubeskytta sex med bygdas rundbrenner). Jeg sier ikke dette er OK. Men det SKJER, og det må man prøve å håndtere på en fornuftig måte. Det er slik jeg leser "alle andres" innlegg, mens jeg oppfatter deg som om du ikke vil håndtere de faktiske forhold (jeg sier ikke at du ikke gjør det, men i disse debattene blir du litt "struts" for meg).
Slik jeg har oppfattet deg, Zefid, tror jeg du mener dette:
Ungdom bør ikke ha sex før de er modne nok til det. Derfor skal man ikke la kondomer være tilgjengelig.
Jeg mener dette:
Ungdom bør ikke ha sex før de er modne nok til det. De har det likevel, derfor skal man la kondomer være tilgjengelig.
Sist redigert av LilleRosin : 11-02-07 kl 13:00.
Årsak: skrivefeil :sjokk:
|