Sv: I lys av en del andre tråder
Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.
Man kan anerkjenne ungdomskulturen som en realitet, uten å være enig. Som Kie sier - grøftefyll er aldri OK. Men jeg vil kunne være tilgjengelig om det skjer. Fyllesex som fjortenåring er heller ikke OK. Men dersom det skulle skje, vil jeg det skal være med kondom.
Vi ønsker alle å gi våre barn den ballasten som skal til for å ta det jeg som forelder mener er gode valg. Men det er ikke alltid det blir slik. Og da vil jeg "begrense skadene". Hvordan du kan mene at dersom man mener vennesex er OK, ja da mener man at prostitusjone er OK... hjelpe og trøste meg. Det blir vanskelig å skulle diskutere noe med slikt sprik i virkelighetsforståelsen.
Du beskriver så godt det jeg ville frem til om å anerkjenne virkeligheten uten å være enig i alt som gjøres.
Når det gjelder vennesex og prostitusjon så ser jeg at det kan - KAN - være samme drivkraften bak dersom vennesexen er et uttrykk for "selvskading". Dersom det å ligge med mange uten at det er følelser involvert osv. er noe man gjør fordi man ikke synes man fortjener bedre, at man mener andre har mer de skulle ha sagt enn seg selv, at man er til for å brukes osv. så vil det være omtrent det samme som også fører til at man mangler sperrer i forhold til prostitusjon. Altså er det ganske relevant å finne ut hvorfor vedkommende tilsynelatende mangler sperrene. For å forhindre det destruktive.
Om det ikke er selvdestruktiv atferd, så blir det jo noe annet. Selv om jeg nok ville ha vært litt bekymret for at ungdommen det gjaldt skulle bli veldig avstumpet om det foregikk i stor utstrekning med mange partnere osv.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|